• SannaB83

Någon som äter valdoxan???

Har ätit sertralin och cipralex mot depression tidigare . Nu ska jag börja äta en relativt ny medicin som heter valdoxan. Finns inte så mycket och läsa om detta, så jag undrar om någon annan har eller ska äta denna medicin.

• Svar på tråden Någon som äter valdoxan???
  • SannaB83

Du har inte märkt nåt av de två kända biverkningarna. Sexlusten och viktuppgång? Tydligen ska ju valdoxan inte he dessa biverkningar men man vet ju aldrig. Går på psykiatriska öppenvården och här i stan blir jag den första som ska äta valdoxan på den här kliniken. Lite spännande men oxå lite rädd

• SannaB83

Tråkigt att du inte märker någon skillnad. Själv har jag hört så mycket bra om valdoxan så jag hoppas på den nu. Skulle ta ut receptet idag men då har dom inte den hemma på Apoteket, suck. Dessutom visste inte apotekaren om det kunde stämma, eftersom hon inte viste något om valdoxan eller hört talas pm den. Så nu måste jag vänta till nästa vecka innan jag kan få medicinen, o jag som var så taggad att börja nu. Är i vanliga fall skit rädd för att stoppa i mig tabletter. Usch detta får inte bli något bakslag nu bara.

• SannaB83

Puffaf lite på tråden.. Har nu ätit valdoxan i några månader. Ibörjan hjälpte dom mot sömnen, blev trött och sömnade relativt fort. Nu har kroppen vant sig och har nu problem men sömnen igen. Tycker inte medicinen har hjälpt mig så mycket tyvärr. Mer åt andra hållet, har fått mera ångest men vet ej om det är pga valdoxan. Nån som vet om man kan kompletera med någon mer antidepp? Behöver nog nåt mer för att orka med mig själv och livet

Svar på tråden Någon som äter valdoxan???