• Anna7107

Någon som äter valdoxan???

Hej! Jag har ätit valdoxan i ca 3 mån nu. Har varit halvtidssjukskriven i ett år pga utmattning, mycket ångest och sömnproblem. Kämpade länge för att bli piggare men till slut kände jag att jag måste få hjälp och hade läst om valdoxan så jag bad min läkare att få prova. Jag har inte känt några biverkningar förutom lite huvudvärk och ökad ångest de 6-7 första veckorna. Sömnen har blivit mycket bättre, jag somnar på 10 min och sover hela natten. Men jag har fått väldigt livliga drömmar och ibland känns det som jag bara ligger och drömmer hela natten. Ett problem jag har är att jag är hemskt trött och mosig på morgnar och förmiddagar, vet inte om det är medicinen eller om jag är trött ändå? Humörmässigt känner jag ingen skillnad. Är väldigt stresskänslig och skör. Det som hjälper mig mest när jag mår dåligt är mina dagliga promenader och att ligga på min spikmatta. Ta hand om er!

• Anna7107

Hej! Tråkigt att höra att valdoxan inte hjälper dig att må bättre.Hur länge har du ätit dom? För mig tog det nog ca 3 månader innan det kändes bättre. Ångesten förrvärrades i början. Jag har ätit valdoxan i ca 7 mån, det är först och främst sömnen som blivit bättre och min ångest har dämpats enormt så mig verkar valdoxan hjälpa. Angående sömnproblem kan jag rekommendera apotekets  "sömnhjälpen"  ett 8veckors program baserat på kbt och mindfullness bla. Har gått programmet själv och det hjälpte mig väldigt bra. Ett annat tips om man är stressad och har spänningar är spikmatta. Jag ligger på min 1 tim varje dag och det har verkligen hjälpt mig att bli bättre från min utbrändhet. Jag kan även rekommendera något som kallas atlasprofilax. Gjorde en sån för ca en månad sen och känner att nånting har hänt i kroppen. Energin börjar komma tillbaka och det känns som det går åt rätt håll. Läs på nätet om atlasprofilax, det kan hjälpa mot allt möjligt! Jag vet inte om man kan kombinera valdoxan med någon annan antidepp. Fråga din läkare ang. annan medicinering.  Ta hand om dig!

Svar på tråden Någon som äter valdoxan???