Inlägg från: mirakel10 |Visa alla inlägg
  • mirakel10

ÄLVSBYHUS

Hej

Nån som har erfarenhet av älvsbyhus?! Vi funderar på att bygga och har hittat en tomt för 200 000, var och kollade på älvsbyhus igår och går i valet och kvalet om hur vi ska göra? Min man är graävmaskinsit och ska fixa grundjobbet och trädgården..och enl kalkylen kommer vi hamn runt 1,6 mille...! Är ju inget lyxhus men vi är inte i behov av det alls..har tittat på så många 60-tals hus så detta är nästan lyx för oss! Nån som har erfarenhet av nybbygnad? Verkar ju vara jättebra att man får jämka de första fem åren..gör ju lite i månaden...

Hör gärna av er med tips och råd..

• Svar på tråden ÄLVSBYHUS
  • mirakel10

åh va bra med många svar, men var lite osm väntat lite olika svar..! Vet oxå att det varit med på plus men det är väl ändå störst i Sverigare på att lev hus och blir ju fler fall som inte blir bra då oxå! Ang standard så e vi väl medvetna om att kök toa mm blir i sämre skick men ska man ha det finare känns det som att det genast blir 300-400 000 kr till och det tykker vi inte att det är värt..! Nån av er som har nån likvärdig husförsäljare osm kan sälja billigt och bra kanske tom bättre...

Håller på att söka en massa på internett men det är svårt..så många olika forum där visst är jättenöjd och andra inte..

• mirakel10

Hmmm, många olika svar! Själv känner jag mig lite trött på alla 60 talshus vi kollat på dvs fuktskador, radon mm..alltid är det nått! Personligen känner jag att det måste iaf vara bättre medett helt nytt..än det men det är jättebra att få olika exempel...nån som byggt smålandsvillan?

• mirakel10

hej va kul att så många diskuterar...!

Ni som har huset och till från luft värmepump hur funkar det?Lät ju som man skulle få en otroligt billig driftkostnad?? 1200KR/månad kan det stämma?!Enl dem var detta system lika effektivt som bergvärme..??!

Låg standard kan jag hålla med om att de var men vi är en vanlig enkel familj som inte behöver kaklat badrum mm..nu var det ju dessutom inte så bra med kakel länge?! Självklart vill man inte ha fukt i grunden men har sökt runt och efter att ha set hur många hus som de sålt varje år så är de ändå inte så många som är missnöjda..

• mirakel10

oki!

Låter ju bra att sdet stämmer efter att ha kollat på gamla hus med bla direktverkade el så verkade det nästna för bra för att vara sant..men va ligger ni på vet du det eller är det  mannen som håller koll på det?? Själv skulle jag vilja ha ett relativ litet hus och kosta på det lite med tykker tyr e fint..va har ni för hus ni som har älvsbyhus och nått ni rekomenderar?

• mirakel10

ok ni har tyr! Va gav ni allt som allt för erat?Har du några tips?!Nått man kan göra självför att spara in?!

Svar på tråden ÄLVSBYHUS