• ciccimaria

    Uppsalamammor som väntar syskon vår/sommar/höst 2011

    Hej! Cecilia heter jag och väntar mitt andra barn i juli 2011. Jag fick en pojke 2008.  Jag tyckte mammaledigheten var en mysig tid och undrar om det finns några i Uppsala som är intresserade av att träffas och hittar på roliga saker tillsammans?

  • Svar på tråden Uppsalamammor som väntar syskon vår/sommar/höst 2011
  • spontaneous86

    Hej hej Cecilia!
    Jag väntar och mitt andra barn till hösten. Har en tjej sedan tidigare som föddes i aug 2008. Letar också efter någon som skulle  ilja följas åt. Blir ju så mycket trevligare och roligare!
    Vi bor visserligen i Knivsta men är i Uppsala nästintill varje dag :)
    /Erika

  • VäntarBebis

    hallå tjejer, väntar  mitt andra barn. Fick en dotter maj 2008 och nu väntas en bebis titta ut 27 jun 2011 :)

    när har ni BF?

  • ciccimaria

    Vad kul att ni är fler som vill ses =)
    Då följs vi åt när våra magar växer!  Jag har BF den 13/7. Har ni varit på ulj? nyfikna på vad det blir?

  • spontaneous86

    Jag har bf slutet av sep början av okt så det är väldigt nytt för mig! :)
    Ska nog ta reda på kön denna gången, gjorde inte det förra gången så vill nog prova det den här gången och se hur det är.
    Vad gör ni om dagar, jobbar/studerar? och vart bor ni?

  • ciccimaria

    Jag jobbar 90% inom vården. Bor på Luthagen men ska flytta till Ulleråker i slutet av februari. Vi bor i en 2:a nu men behöver större när vi blir 4 i familjen. Min man är borta mycket pga sitt jobb så jag och sonen är hemma själva en del. Jag hoppas att det kommer gå bra när jag har 2 barn att ta hand om själv av och till. Vad gör ni om dagarna?

  • VäntarBebis

    Tja tjejer. ja vi var grymt nyfikna på könet så vi frågade faktiskt vid ul. Tyvärr låg krabatet i hop med benen men hon sa vad hon skymntade men att hon inte  vara 99% säker. Så jag vet inte riktigt om man ska våga tro på det :)

    Jag jobbar 100% som handläggare inom kommunen och bor nära Gränby centrum.

    Har bf enligt mens 21 juni men enligt ul är bf 27.e så vi får helt enkelt se när han/hon dyker ut ;)

  • spontaneous86

    Åh va spännande, undrar om du vågar tro på den könet de sa då, tänk va förvånad man blir om det blir en kille och man väntar sig en tjej eller tvärtom :P hehe! Inte helt ovanligt även fast de säger sig vara säkra har jag hört!
    VI bor som sagt i Knivsta och jag har också en sambo som är borta typ hela tiden :) Så vi är själva större delen av tiden också. Kan bli lite ensamt och kämpigt ibland men åh så härligt man har de när han väl kommer hem!
    Jag har också tänkt tanken på hur det ska gå och ha två sen men jag tror det går lika bra som med en, kanske lite jobbigt i början men sömlösa nätter men i längden tror jag de har men nytta av varandra!

  • Sara25

    Hej

    Jag väntar också mitt andra barn, är beräknad den 27 mars, om ca 5 veckor!!
    Fick en dotter januari 2010.
    Vi ville också veta könet men det var tydligen svårt att avgöra, hon såg ingen snopp eller de tre strecken men gissade ändå på en flicka.
    Vet i alla fall att det är en vilding eftersom han/hon tycker om att busa och sparka mig i revbenen hela dagarna.
     

  • En Åsa

    Testar och ser om tråden fortfarande är aktiv. Jag väntar andra barnet, är beräknad 6/8. har en dotter född i juli 2008. Jag har gjort mkp och vet att vi väntar en flicka till.

Svar på tråden Uppsalamammor som väntar syskon vår/sommar/höst 2011