• tobiq

Vad är detta under min fot? (bild!)

Vad är detta för konstiga prickar? Det har kliat något förbannat i flera månader och känt som en kula under huden men inte varit synligt alls förrän nu. Har ingen aning om vad det kan vara, men som sagt så kliar det helt galet när man kommer åt det på något sätt.
    Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Vad är detta under min fot? (bild!)
  • Amazina

Hmm... Ja om det är en vårta ska den ju inte klia och den ser heller inte ut som en vårta. Du har inte varit utomlands och typ gått barfota på stränder i Afrika eller så?? Det finns ju en del parasiter man kan få in under huden som sedan trivs och mår bra där. Det kan klia. Har dock aldrig hört talas om någon som fått någonting sånt i Sverige.

• tobiq

Nej jag har inte varit utomlands på många år (tack och lov, för parasit lät inte mysigt, haha).
    Den syns eller känns inte alls om man inte "kliar fram" den, och den känns som en hård kula... Skitskumt!

Moa-08 Svea-10
  • versan

Ser ut som när jag får allergi utslag då blir det som du berättar +att man kan få en kula under huden på utslagen.
    Kolla på apoteket efter receptfria allergitabletter elle så visar du upp det på VC,
    Själv äter jag tavegyl mot allergi. 

• tobiq
    versan skrev 2011-01-28 12:41:34 följande:
    Ser ut som när jag får allergi utslag då blir det som du berättar +att man kan få en kula under huden på utslagen.
    Kolla på apoteket efter receptfria allergitabletter elle så visar du upp det på VC,
    Själv äter jag tavegyl mot allergi. 

Har inga allergier vad jag vet, kanske skulle göra ett allergitest? Konstigt bara att det bara är just under foten utslagen kommer, på samma ställe varje gång.
    Moa-08 Svea-10
  • Amazina
    gladare skrev 2011-01-28 12:46:21 följande:
    Kli kula?
    Klikula? Vad är det?
  • versan

Så hade jag i ett armveck i flera år.

Höll på att driva mig till vannsine.

Det tog flera månader innan jag fick bort det med hjälp av allergimedicinen.

• tobiq
    versan skrev 2011-01-28 12:47:24 följande:

Så hade jag i ett armveck i flera år.

Höll på att driva mig till vannsine.

Det tog flera månader innan jag fick bort det med hjälp av allergimedicinen.

Kanske kan testa den där tavegyl då? Vet du om det går bra n'är man ammar?
    Acceper skrev 2011-01-28 13:29:19 följande:
    Kanske svamp?
    Svamp? Borde det inte klia över ett större område i så fall? Vet inte hur det känns med svampinfektioner visserligen, men blir det prickar av det verkligen?
    Moa-08 Svea-10
  • blåbenet

En liten inkapslad glasbit/träsflisa? Eller kanske ett hundhår som skavt sig in under skinnet och blivit inkapslat? Sånt kan ju ligga under huden länge, innan det behagar leta sig ut. Eller något av alternativen som andra i tråden skrivit? Svårt att veta.

Boka tid hos vårdcentralen annars, så kan de titta på det. Där kan de även göra något åt det.

Svar på tråden Vad är detta under min fot? (bild!)