• tobiq

Vad är detta under min fot? (bild!)

Vad är detta för konstiga prickar? Det har kliat något förbannat i flera månader och känt som en kula under huden men inte varit synligt alls förrän nu. Har ingen aning om vad det kan vara, men som sagt så kliar det helt galet när man kommer åt det på något sätt.
    Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Vad är detta under min fot? (bild!)
  • Ruggugglan

Förlåt, nu skrämmer jag dig säkert i onödan. Men skabb? Jag har inte så stor koll på hur det ser ut mer än vad som beskrivs. Men det sägs klia ordentligt.

Kontakta i alla fall vårdcentralen. Du ska ju inte behöva ha klåda så länge!

• tobiq
    Lindreas skrev 2011-01-29 00:20:05 följande:
    Jag ser inte bilden i mobilen, så det är jättespännande att läsa spekulationerna! :D
    Haha!:D
    Sandra Michelle skrev 2011-01-29 00:30:55 följande:
    Förlåt, nu skrämmer jag dig säkert i onödan. Men skabb? Jag har inte så stor koll på hur det ser ut mer än vad som beskrivs. Men det sägs klia ordentligt.

Jag tror inte att det är skabb, vet inte hur det ser ut heller men så våldsamt kliar det inte:)

Sen jag "punkterade" prickarna igår så kliar det betydligt mindre, även om man känner att det är lite hårt under huden än. Det kanske var något som gick att klämma ut ändå? Men då borde jag ju ha sett något tycker jag, hmm... Har jag tur kanske klådan försvinner i alla fall! 
    Moa-08 Svea-10
  • Lindreas
    tobiq skrev 2011-01-29 15:58:13 följande:
    Haha!:D
    Sandra Michelle skrev 2011-01-29 00:30:55 följande:

Jag tror inte att det är skabb, vet inte hur det ser ut heller men så våldsamt kliar det inte:)

Sen jag "punkterade" prickarna igår så kliar det betydligt mindre, även om man känner att det är lite hårt under huden än. Det kanske var något som gick att klämma ut ändå? Men då borde jag ju ha sett något tycker jag, hmm... Har jag tur kanske klådan försvinner i alla fall! 
    Nu har jag sett bilden! Jag vet att du ju punkterat dem redan, men stacks de liksom? Och kliade? Jag får såna på fingrarna när jag är stressad eller upprörd, det sticks och kliar som fan, och det är som små blåsor. De är lätta att ta hål på och ut kommer vätska och sen lite blod. De kommer tillbaka igen efter ett par timmar, men om jag upprepar proceduren så försvinner de helt sen. Verkar det bekant?
  • Linn och Robin

Jag tror bara det är vid kraftiga allergiska reaktioner som man får klåda på fötter och händer, och då kanske du borde varit medveten om din allergi?
    Bara en gissning, men jag tycker du ska uppsöka VC.

Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • qenzo
    Lindreas skrev 2011-02-03 00:31:39 följande:
    Nu har jag sett bilden! Jag vet att du ju punkterat dem redan, men stacks de liksom? Och kliade? Jag får såna på fingrarna när jag är stressad eller upprörd, det sticks och kliar som fan, och det är som små blåsor. De är lätta att ta hål på och ut kommer vätska och sen lite blod. De kommer tillbaka igen efter ett par timmar, men om jag upprepar proceduren så försvinner de helt sen. Verkar det bekant?
    Samma här, även av värme uppstår mina. Läkaren kallar de för "värmeblåsor" men vad det egentligen är har jag aldrig fått svar på. Kliar nåt djävulskt iaf.
  • Lindreas
    qenzo skrev 2011-02-03 00:40:57 följande:
    Samma här, även av värme uppstår mina. Läkaren kallar de för "värmeblåsor" men vad det egentligen är har jag aldrig fått svar på. Kliar nåt djävulskt iaf.
    Värmeblåsor? Hm. Jag får dem när jag har feber också, så kanske kan det stämma?
  • qenzo
    Lindreas skrev 2011-02-03 01:00:28 följande:
    Värmeblåsor? Hm. Jag får dem när jag har feber också, så kanske kan det stämma?
    Hahaha ja det vet jag ju inte eftersom läkarn inte ens vet vad de är för nåt :D 
    Men om jag har varmt inne/är varm i kroppen kommer de små djävlarna som ett brev på posten. Små, små, stickande och kliande och fruuktansvärt irriterande. Insidan fingrar och i handflatorna mest.
  • Lindreas
    qenzo skrev 2011-02-03 01:11:48 följande:
    Hahaha ja det vet jag ju inte eftersom läkarn inte ens vet vad de är för nåt :D 
    Men om jag har varmt inne/är varm i kroppen kommer de små djävlarna som ett brev på posten. Små, små, stickande och kliande och fruuktansvärt irriterande. Insidan fingrar och i handflatorna mest.
    Jag får dem mellan fingrarna oftast, alltså på fingrarnas sidor. Har sökt läkare för dem tidigare, när jag hade dem nästan jämt, men jag fick aldrig något bra svar på vad det är för något. Lite alsol-sprit på brukar torka ut dem snabbare.
  • qenzo
    Lindreas skrev 2011-02-03 01:16:10 följande:
    Jag får dem mellan fingrarna oftast, alltså på fingrarnas sidor. Har sökt läkare för dem tidigare, när jag hade dem nästan jämt, men jag fick aldrig något bra svar på vad det är för något. Lite alsol-sprit på brukar torka ut dem snabbare.
    Det ska testas!
    Och förlåt TS att jag snodde din tråd lite med mina djävulblåsor-från-helvetet Oskyldig
  • tobiq

Nu är dom tillbaka! Efter några dagars kli-uppehåll sedan jag gjorde hål på dom. Får väl ¨gå till VC, men det tar emot för en sån skitgrej alltså.
    Ang. stress så ja kanske, ingenting jag tänkt på men med en trotsig tvååring och en galet klängig 5-månaders så blir det lite svettigt ibland:D Det brukar klia värre när jag haft tjocka vinterskorna på mig, kanske en poäng? 

Moa-08 Svea-10
  • Lindreas

Definitivt! Sitter de i hålfoten och runt hålen? Där får jag, av vissa skor, likaså min pappa. Mycket fotbad ska visst hjälpa, enligt honom, men kolla med läkare, tycker jag, även om det känns skittöntigt.

• Lottaa
    TS!!!
    Om du går till VC och får reda på vad det är, meddela mej!!
    Jag har likadant under foten, och det kommer och går. Såååå störande!
    Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se
  • tobiq
    Lindreas skrev 2011-02-03 09:09:42 följande:
    Definitivt! Sitter de i hålfoten och runt hålen? Där får jag, av vissa skor, likaså min pappa. Mycket fotbad ska visst hjälpa, enligt honom, men kolla med läkare, tycker jag, även om det känns skittöntigt.
    Jajjemen, i hålfoten! Då får jag testa fotbad och invänta vårskorna:)
    Lottaa skrev 2011-02-03 09:15:58 följande:
    TS!!!
    Det ska jag absolut göra!
    Moa-08 Svea-10
  • Lindreas
    tobiq skrev 2011-02-04 11:44:15 följande:
    Jajjemen, i hålfoten! Då får jag testa fotbad och invänta vårskorna:)
    Lottaa skrev 2011-02-03 09:15:58 följande:
    TS!!!
    Testa ett par andra skor! Och fotsalt i badet, glöm inte det! Jag får värst om skorna glappar. Haha, jag trodde jag var helt ensam om det här, så jag är jätteexalterad nu!
  • Lottaa
    Lindreas skrev 2011-02-04 19:51:23 följande:
    . Haha, jag trodde jag var helt ensam om det här, så jag är jätteexalterad nu!
    Jag med! Trodde inte någon annan hade det så.
    Sjukt jobbigt.
    Men alltså.
    Inga skor som glappar, fotbad med salt...
  • Lindreas
    Lottaa skrev 2011-02-04 21:27:50 följande:
    Jag med! Trodde inte någon annan hade det så.
    Sjukt jobbigt.
    Men alltså.
    Inga skor som glappar, fotbad med salt...
    Ja, alltså, det har funkat för mig i alla fall, men det kanske inte alls funkar för någon annan.
  • Lottaa
    Lindreas skrev 2011-02-04 22:30:30 följande:
    Ja, alltså, det har funkat för mig i alla fall, men det kanske inte alls funkar för någon annan.
    Det är ju värt ett försök.. eller några.. iallafall..
    Det förlorar man inte mer än tid på.
Svar på tråden Vad är detta under min fot? (bild!)