Tvättar ni nya kläder innan de används?
Svara ärligt tack!
Och...hur farligt kan det vara att inte göra det om ens barn inte lider av känslig hud. Har hört talats om gifter osv...berätta gärna hur du ser på det hela!
Svara ärligt tack!
Och...hur farligt kan det vara att inte göra det om ens barn inte lider av känslig hud. Har hört talats om gifter osv...berätta gärna hur du ser på det hela!
Alltid - både mina egna och ungarnas. Om jag använder dem före tvätt, så kliar det över hela kroppen, och ett par av ungarna har fått utslag av nya kläder.
Gjorde det i början men inte nu längre. Mina kläder har jag aldrig tvättat innan.
Min dotter har inte reagerat på det
Alltid (förutom ytterkläder), både mina och dotters, jag tycker de luktar så illa annars. Fast jag är tveksam om det egentligen räcker med 1 tvätt för att bli av med några gifter?
Alltid. Vuxna och barns kläder, handdukar och sänglinnen. Är inte så peppad på att lägga malmedel, antimögelmedel och flamskyddsmedel direkt på huden.
Det har jag aldrig gjort. Vare sig till mig själv eller ungen. Jo det hände väl nån gång när ungen var helt nyfödd, men jag la snabbt ned det.
Jag tvättar jämt barnens kläder innan, har väl hänt nån gång att man inte gjort det när det är till en själv...men tänk vart kläderna kommer ifrån egentligen,dom luktar ju tom äckligt när dom är nya.
Har jag aldrig gjort
Till sonen gjorde jag det de första månaderna, men nu när han är 9½ månad så händer det aldrig. Jag tycker (kanske inbillning) att bebiskläder brukar lukta mindre kemikalier än andra kläder, så...
Nåväl, han har inte fått utslag eller något och jag har heller aldrig känt att jag lidit av nya kläder, så då antar jag att det är okej.
har inga egna barn än, men kommer tvätta iaf bebiskläderna innan de används.
till mig själv tvättar jag bara bh:ar innan de används vet inte varför jag gör skillnad på en BH och tex en tröja men tycker det käns äckligt att nån annan stått där i provrummet och svettats och stoppat brösten i BH'n.. eg är det ju ingen skillnad men ibland är man fånig.
alla kläder i familjen tvättas innan vi använder de pga alla gifter som finns i kläderna