Add3 skrev 2011-01-29 21:30:36 följande:
I mailet skriver du jättekort om vem du är och varför du söker jobbet, max ett par rader. Hänvisa till din presentation (bifogad fil med Presentation+CV i samma dokument).
Ett tips, bifoga inte personligt brev och CV i två dokument. Rekryterare får många ansökningar, och det blir då dubbelt så mkt att hålla på att öppna och hålla koll på.
Jo, jag ska alltså inte söka något jobb

Jag undrade bara hur
vickelipicky tänkt, då jag själv tycker att det liksom blir lite "tårta på tårta" att dels skriva ett kort sammanfattning av det personliga brevet i mailet + att då också bifoga ett personligt brev. Varför inte skriva det personliga brevet direkt i mailet?
Samma sak tycker jag att det blir lite "tårta på tårta" om man skriver ett personligt brev eller någon förkortning el.likn. av detta i mailet, om man ändå bifogar både en skriftlig platsansökan (som ju jag då anser att gör den personliga texten överflödig, eftersom det är just information som "vem du är och varför du söker jobbet" som man skriver in i platsansökan) och CV:n i mailet.
Förstår helt enkelt inte anledningen att
också lägga med ett personligt brev...