• Savina

Varför ska man bada med sina barn?

Detta måste vara ett skämt?? Varför skulle det vara fel att visa sina barn att nakenhet är något naturligt? Skulle nog bli åt andra hållet (gissar jag) göm era kroppsdelar bakom badkläder o.s.v. så blir väl barna nyfikna så småningom!

• Savina
    3xmamma skrev 2011-01-29 17:43:51 följande:
    Försökte hitta en länk till Magnus Betnérs monolog om hur han badar naken med sin nyfikna dotter, hittade tyvärr ingen. : (
    Den är ju klockren!! Skrattande
  • Savina
    Queenie70 skrev 2011-01-29 18:11:52 följande:
    Det går emot allt man vet om hur man talar med barn ju. Ger ju väääldigt konstiga signaler om du svarar på det viset, och dessutom reagerar på ett starkt sätt med kroppspråk och ansiktsuttryck som jag efter att ha läst dina inlägg inbillar mig att du skulle göra. När ett barn frågar så svarar man på ett åldersadekvat sätt på frågan. Man säger ALDRIG att det är nåt de inte får fråga om, då de inte har tillräcklig ålder. Man anpassar svaret efter åldern som sagt, inte mer med det. Du kommer ju att få ett barn som inte kommer att känna sig trygg och fri med att vända sig till med frågor eftersom det inte på förhand kan veta om det är acceptabla frågor. Var vänder man sig då tror du, jo till kompisar, eller när de blir äldre till internet, och där har du inte en chans att styra vilken bild ungen kommer att få av saker. Du tänker verkligen totalt uppåt väggarna vad det gäller dessa frågor.
    Tack för dina gloka ord!! Jättebra skrivet!
  • Savina

Måste bara fråga: HUr gör TS när du går till badhuset med dina barn?? Sätter du på dig badkläder på en gång o struntar i att tvätta dig innan du hoppar i poolen bara för att ingen ska se dig?

• Savina

Jo, jag såg hennes presentation o blev därför mycket nyfiken, men hon kanske har något bra sett att slippa visa sig där...

• Savina

Hmmm, den var visst ändrad nu... Mysko!

• Savina

Så du lämnar dina barn/ditt barn ensamt utanför båset o duschen då, så de slipper se dig naken??

• Savina

TS: betyder det att du lämnar ditt/dina barn utanför båset o ducshen då, för att de ska slippa se dig??

• Savina
    Yildirim skrev 2011-02-05 14:17:55 följande:
    Vadå "lämna" ? Inte precis så jag sticker därifrån. Tar ca 1-2 min att byta om och barnen är vana så dom bryr sig inte ett skit.
    Så du lämnade en t.ex. 2-åring bara så där, även om det bara var för 2 minuter... de räcker med två minuter för att ungen ska springa iväg o ramla i poolen, för en pedofil att kidnappa ungen o.s.v. Tror det är mer skadligt än om de skulle råka se dem nakna. O du kanske har förstört dina barn ändå nu då, eftersom de har fått sett andra människors snoppar o hängtuttar...
  • Savina

Detta har gått för långt nu!! Lämnar sina barn i badhuset för att slippa visa sig naken, kommer att aga sitt barn om han pekar o undrar något om underlivet......... Jag önskar inget barn i världen den sneda syn på livet!!! Stackarn!

• Savina

oj, tråden lever fortfarande... =D

Det är vi vuxna som ser sex i allt. Barn ser bara kroppsdelar, så om en flicka är med sin pappa i badhuset, så ser hon bara en snopp som tex en fot, alltså bara en kroppsdel... Enkelt!

• Savina

o vad tror ni är för skillnad på en snopp och en mage för en 5-åring??

• Savina
    mamita64 skrev 2011-03-11 02:25:48 följande:
    snoppen ser roligare ut, du vet dingelidong?
    det har du rätt i, en snopp ser faktiskt väldigt rolig ut... =)
Svar på tråden Varför ska man bada med sina barn?