Trinity78 skrev 2011-02-10 13:50:52 följande:
Jag har verkligen försökt hitta nåt om omega-3 och om man eventuellt bör sluta med dem innan förlossningen, men det var banne mig inte lätt!

Jag frågade min egen barnmorska men hon visste inte. Jag har sökt på både svenska och engelska sidor och till slut hittade jag detta på Livsmedelsverkets hemsida:
Fiskolja
Fiskolja (omega-3-fettsyror) har en stor användning i den svenska befolkningen. Fiskoljor och fiskoljekoncentrat kan ge en något förlängd blödningstid. Kombination med antikoagulantia eller acetylsalicylsyra bör endast ske sedan läkare konsulterats (8). Uppgifter om när fiskolja bör sättas ut inför operation har ej återfunnits i publicerad litteratur. Amerikanska anestesiologföreningens generella regel om utsättning två veckor före planerad operation (se nedan) skulle kunna vara en vägledning, i synnerhet om ökad blödningsrisk förväntas vara en komplicerande faktor.
Bra gjort att hitta något

. Effekten verkar ju förväntas sitta i rätt länge. ASA brukar ju rekommenderas att man sätter ut ca 10 dagar innan en operation. Är nog rätt klokt att sluta ta omega 3 ca 2 veckor innan BF. Tror att jag kommer att göra så. Nu mår jag så illa att jag inte kan ta dem men det vänder väl förhoppningsvis snart.