Inlägg från: strandsnäcka |Visa alla inlägg
  • strandsnäcka

Reactive Attachment Disorder

Så dåligt att detta inte togs upp på er föräldrautbildning! På vår kurs pratade kursledarna mycket om de skador som kommer av svåra förhållanden den första tiden i livet. De tryckte speciellt på hur viktigt det är att jobba stenhårt med anknytningen den första tiden som familj, och att det är viktigt att inte tveka att söka hjälp när det uppstår problem under uppväxten.  Detta var faktiskt huvudfokus i hela utbildningen. Trist att utbildningarna verkar skilja sig så mycket åt.

• strandsnäcka

Jag förstår verkligen att ni har det jobbigt madhag. Men det finns ju hjälp att få. Kan ni inte ta kontakt med BVC eller BUP?

• strandsnäcka

Bra att ni i alla fall fick en del hjälp i Polen. Det är såklart svårt för mig att råda dig hur ni ska göra nu eftersom jag inte har all information som behövs om er familj. Jag tycker att du ska ta kontakt med BUP igen och kräva att få träffa någon annan än den ni tog med er son till. "En glad", du har ju koll på det mesta när det gäller hur socialen arbetar med sådana saker. Vad säger du, borde det inte ske någon sorts uppföljning?

Svar på tråden Reactive Attachment Disorder