Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Rökning

Har rökt men har slutat!
    Jag slutade pågrund av graviditet och har inte rökt sen jag blev gravid i vecka BIM-6 och idag är sonen 7 veckor och jag har fortfarande inte rökt.
    Detta var tredje barnet och jag rökte ALLTID efter alla gravditeter men nu har jag sagt STOPP och jag ammar oxå så nej till rökning när jag ammar!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Har aldrig haft något imot rökning när jag rökte själv och har inte det nu häller när jag inte röker men jag kan hålla med om att det luktar äkligt och det fasnar i kläderna och jag måste alltid ta av mig kläderna och ducha efter jag varit hemma hos någon som röker.
    Men jag har inte imot att dom röker det är deras liv vad dom vill göra med deras lunger inte mitt.

• 3 barns mamma84
    fucktard skrev 2011-01-30 15:39:04 följande:
    Men problemet är just att vi får inte röka någonstans längre: Inte inne, inte på balkongen, inte på krogar (vilket jag iofs tycker är bra, inte minst med tanke på människor som druckit + brinnande saker inomhus), det har pratats om rökförbud även på uteserveringar. Vi får inte röka bland folk, men även om vi går undan så mycket vi bara kan så kommer det alltid någon och går förbi och ser arg ut.

Jag tar hänsyn - jag röker inte i närheten av barn, gravida, allergiska eller de jag vet inte tycker om det. Jag går undan om jag ska röka på stan, har jag varit på restaurang ställer jag mig en bra bit ifrån. Jag röker inte inne där det går in till grannarna via ventilationen, jag tänder inte ens en cigarett innan jag kommit en bit från yttedörren. Jag röker inte i busskurer, om det inte är såna med bara ett tak på stolpar, det regnar, jag är själv och ser på långt håll om någon kommer mot den.

Vi får inte slänga fimpar på marken, men vi får inte bära dem med oss för det luktar illa, det tycker till och med jag.

Var ska vi då få röka, om inte på balkongen?
    Du tar hänsyn JA men hur fan vet du om någon är allergisk ? det står inte på deras panna precs hahaha
  • 3 barns mamma84
    fucktard skrev 2011-01-30 15:54:21 följande:
    Nu tänkte jag ju på de som jag vet är allergiska i min omgivning. Som jag skrev så försöker jag hålla mig undan när jag är ute bland folk, alltså de jag inte vet om de är gravida, allergiska eller bara tycker illa om röklukt.
    Näh men ibland är det ju svårt att veta om man är gravid eller allergisk om man är ute i stan och väntar på bussen osv ..
  • 3 barns mamma84

Cigaretterna är mina vänner, sjukt nog. Jag röker när jag är stressad, och blir lugnare. Jag röker när jag är arg, och blir även då lugnare. Efter maten smakar det underbart, och jag kommer inte igång utan en cigarett och en kopp kaffe på morgonen, och det är det som gör det så svårt att bryta.

EXAKT DU HAR MIN ORD !!

Svar på tråden Rökning