Inlägg från: Guldrosen |Visa alla inlägg
  • Guldrosen

Rökning

I vårt upplysta samhälle borde det inte vara tufft eller hippt att röka. Det borde i stället anses något korkat att röka. Ungdommar som börjar röka idag borde inte tycka att de är tuffa och smarta. Det bevisar ju bara att de inte är så smarta. Inte så pålästa om man säger så. Så tänker jag även om vuxna som röker. Att det är lite korkat att förgifta sig varje dag. Men det är ju vad jag tänker. Jag är ingen rökare och har heller inte varit det.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Guldrosen
    fucktard skrev 2011-01-30 20:14:06 följande:
    Guldrosen skrev 2011-01-30 18:31:32 följande:
    I vårt upplysta samhälle borde det inte vara tufft eller hippt att röka. Det borde i stället anses något korkat att röka. Ungdommar som börjar röka idag borde inte tycka att de är tuffa och smarta. Det bevisar ju bara att de inte är så smarta. Inte så pålästa om man säger så. Så tänker jag även om vuxna som röker. Att det är lite korkat att förgifta sig varje dag. Men det är ju vad jag tänker. Jag är ingen rökare och har heller inte varit det.
    Det är korkat, men det behöver inte betyda att alla rökare är korkade. Jag vet precis hur rökningen kommer att skada mig, och jag visste det redan när jag började. Det kan nog ingen ha missat idag. Det var bara för långt bort för att jag skulle känna att det rörde mig.

Enkel jämförelse - alla vet att alkohol skadar, utöver de små mängder som anses nyttiga för hjärtat. Dock dricker många ändå, för att "det är gott" eller för att "vara sociala". För att inte tala om maten vi äter idag - alla vet att många tillsatser skulle kunna vara skadliga, men vi äter dem ändå. Korkat, ja, men det behöver inte betyda att vi alla är dumma i huvudet. Det är bara för långt bort för att drabba oss.

Hur många tänker "Oj, jag kanske inte borde dricka den här vinflaskan" när de går ut från systemet med påsen och ser A-lagarna sitta på sina bänkar? Det är lika svårt att ta in att människan med lungcancer eller KOL en dag skulle kunna vara jag.
    Jag tycker att det är skillnad på att medvetet förgifta sig flerar gånger per dag och ta ett glas vin per helg. Jag vill inte på något sätt säga att vin är nyttigt för det. Det är ju inte hälsosamt att dricka vin flera gånger per dag.

Man är inte dum i huvudet bara för man röker. Men jag tycker inte att det så väldigt smart att röka.
    Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
Svar på tråden Rökning