• Speck

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Capa skrev 2011-03-04 10:43:40 följande:
    Jag är i v 15+4, tripp trapp trull ju haha
    Och jag är 15+6, går in i vecka 17 imorrn, 5e månaden minsann! Solig

Ninakarolina: Jag är också orolig att nåt ska ha hänt min bebis TROTS att min mage är enorm. Det har spänt i huden hela dagen idag och det har verkligen känns som att jag gått "med magen först" så att säga.. Asså usch, och jag ska ju ha bakåtliggande livmoder och då ska de inte synas så mkt. Ja tjena. Då måste jag väl bara ha gått och blivit fet då Rynkar på näsan

Och den där länken jag gav tidigare för viktkalkulator är en jävla subba. Enligt den ska jag väga som mest 60,7kg NÄSTA vecka.. Gråter Jag ligger mellan 61,4 - 62,7... Så jag gissar att jag inte kommer klara deras "viktmål".
  • Speck
    ZillyChili skrev 2011-03-05 07:58:00 följande:
    Strunt i länken! Kan vara kul att titta på för att ha något att följa, men det går ju absolut inte att rätta sig efter den!
    Jag har också bakåtliggande livmoder, är i vecka 17+5 idag, med en kula utan dess like! (okej, lite överdrivet)
    Jag är lika stor som min arbetskamrat som är 7 veckor längre gången än jag, så det där är väldigt individuellt!
    Det är inte heller att jag har lagt på mig en massa då vågen visar -1,5 kg sedan graviditet börjar.
    OM man ska ha något mål vad gällande vikt i graviditet så är det väl att jobba för att inte lägga på sig för mycket fett på sig själv? Men det är lättare sagt än gjort när hungern kommer på (utom på mig då som knappt kan äta) och man blir mindre och mindre rörlig Skrattande
    Du är garanterat fin som du är! (61,4-62,7 låter inte som en farlig vikt heller)
    Jag vägde 56 innan då det är därför jag nojjar, det betyder att jag är +5-+6kg redan. och överallt läser man "det är normalt att ha gått upp 1-4kg". Jaha, då är la jag onormal då.
    Och jag försöker att inte gå upp för mycket i vikt, men jag måste ju äta när jag blir hungrig.. det där med "ett mellanmål och en frukt" extra om dagen säger jag också tjena till. Vissa dagar räcker det, andra dagar äter jag dubbelt så mycket som "normala" dagar. Och dessutom försöker jag äta hyffsat sunt också, grovt bröd, inte för fet mat osv.. men men.
    Jag är bara rädd för att bli för stor så det kommer göra att jag inte kommer orka förlossningen lika bra osv.. Är 170cm lång så jag är fortf normalviktig..
  • Speck

Jag har nog glömt att säga hej i denna tråden.. Men jag kände igen så många av er från andra gravidtrådar att jag bara hoppade in och började skriva här... Skäms
    Jag delar här med mig av min bild på magen från imorse, jag är alltid så "liten" på morgonen jämfört med vad jag blir runt lunchtid och framåt på dagen.
  • Speck

Förresten. Jag är i vecka 17 idag, på bilden.

ZillyChili: Jag kan inte stoppa mig när jag är hungrig, inte utan att bli ett argsint monster Skäms Känns bra att veta att jag har goda marginaler innan jag hamnar på "fel sida av strecket".
    På mig började magen växa nästan på en gång, typ så fort jag fick veta jag var gravid hade jag vuxit ur byxorna, först av såklart svullna tarmar och vad det nu är, men sen gick den aldrig ner utan har bara fortsatt växa o växa Glad

Mickan: Mja jo jag låg på gränsen till normalviktig men du ska veta att jag är väldigt otränad så jag var inte sjukt smal ändå om man säger, bara normal, men väldigt platt mage såklart. Så jag har lite tvärtom som du, du har tappat muskelmassa medan jag aldrig haft någon Flört
    Ang samma storlek på kläderna, jag har idag rensat ut halva garderoben från kläder som jag absolut inte kommer kunna använda igen i år!

Ninakarolina: När man känner sig som en flodhäst så måste jag säga att det värmde "åhh är du så liten" Tungan ute Mage rumpa lår o höft har poffat ut ordentligt mot hur jag var tidigare. Beklagar missfallet, och som du sa, våran "val-het" tar vi bort med amning och promenader med barnvagnen sen!
    Var det nu på mån du skulle till bm och lyssna hjärtljud?

• Speck
    idaharju skrev 2011-03-05 20:25:47 följande:
    tänkte passa på att fråga när jag ändå är inne här, barnmorskan sa att min livmoder ligget i bakvägg, va betyder de? har sökt på nätet men inte hittat nått:S
    Aldrig hört just det uttrycket, men jag skulle kunna gissa på att hon menar att den lutar bakåt istället för som majoriteten (inte min dock) lutar framåt. Har läst om det och det påverkar egentligen inte nåt,förutom att för vissa (återigen inte mig) kan det dröja längre innan magen syns.
  • Speck

Hm jag tror jag har bestämt mig för att inte ta reda på kön.. Jag kan inte ens motivera varför. Kanske för att jag inte lyckats hitta en bra motivation för att ta reda på kön. Jag vet att maken vill ta reda på, men en del av mig tycker det känns som att fuska Tungan ute Kika i julklappen innan julafton typ..

• Speck
    Grattis till ett lyckat rul då! Skrattande
    Härligt med aktiva barn i magen!
  • Speck

Vecka 18, och folk frågar hur många det är där inne egentligen..
  • Speck
    ZillyChili skrev 2011-03-15 05:56:38 följande:
    Liten och nätt mage tycker jag, men gissar på att du är ganska smal från början så det är kanske därför folk reagerar?
    Själv är jag en valross, haha!

Haha ja jag var helt platt så det är en stor skillnad från hur jag brukar se ut, och den har kommit så mycket så fort nu tycker jag, haha! Senaste 2-3 veckorna så har den växt enormt om man jämför med tidigare..

Usch huvudvärk och ont i ryggen idag, önskar jag hade tillgång till jobbmailen hemifrån så hade jag stannat hemma idag och skött lite ärenden via mail bara.

• Speck
    Mickan skrev 2011-03-15 16:58:23 följande:
    Här är magen min! Som sagt så syns det fortfarande inget om jag har kläder på mig.
    Nu ska jag springa iväg och träna igen!

Sådäärja så kände jag mig plötsligt ännu större haha! Flört
    Lyllos du som kan träna, jag är också vecka 18 och kan inte ens gå utan att få ont.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011