• Speck

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mickan skrev 2011-04-19 17:45:56 följande:
    Min kusin gjorde ett projekt om sockerberoende och Hårdbrödet utan pålägg stillar sockerberoendet. Morötter innehåller ju en hel del socker också. Stillar behovet av att tugga kankse men hårdbröd funkar bättre när vi pratar om att minska sockersuget.
    Men problemet med knäckebröd är att jag verkligen älskar knäckebröd, så tar jag en knäckemacka med smör på så blir det lätt 5-10 till haha!
    Men jag ska ta till mig av era råd, och sen samtidigt försöka inse att viktuppgång är liksom oundvikligt, bara försöka gilla läget.
    alexander2011 skrev 2011-04-19 10:17:06 följande:
    Haha nej jag försöker inte att skrämmas. det jag är mest rädd för över allt är att jag VET att sambon kommer att svimma :S vi ska be sköterskorna lägga en filt över benen så han inte ser nått o torka av barnet innan den läggs på bröstet för hans skull
    Min man kommer definitivt få stå uppe i ansiktshöjd, asså vill han kolla så får han väl det, men jag vill nog ha han uppe "hos mig" istället..

Ninakarolina / Smultroncupcake: Fina magar! Ni har ganska lika magar faktiskt Tungan ute
  • Speck

Ninakarolina: Skönt att allt såg bra ut på förlossningen!
    Jag brukar smörja in magen när den spänner, tycker det hjälper lite.. Men ibland så är dte liksom "inifrån" och inte i huden det sp'nner och då är det svårare...

• Speck
    ZillyChili skrev 2011-04-21 06:17:20 följande:
    Sugen på att HA hund alltså.... låter ju som om jag blev sugen på att äta hund!
    Hahaha, jag tror ingen uppfattade det som att du ville äta hund.. Tungan ute
  • Speck
    Ninakarolina skrev 2011-04-21 12:34:16 följande:

Påskkärring Signe önskar glad påsk GladGlad
    Sötaste!
  • Speck
    SandraP1990 skrev 2011-04-22 11:43:43 följande:
    lillastrumpan.se
    Ninakarolina skrev 2011-04-22 13:25:16 följande:
    www.hjartatmitt.se/product.html/baby-buffalo?...

var inte dom rätt söta :)?
    Söta pjuck Skrattande
    kariba skrev 2011-04-22 17:44:28 följande:
    Idag har jag äntligen handlat lite mammavårkläder, H&M hade mycket fint! Känns skönt
    Jag var o köpte ett par capri leggings på h&m men fick lämna tillbaks dom, tyckte resåren var så obehaglig när jag satt ner. Vettefaan vad jag ska ha på mig nu förtiden - allt känns som att det trycker, drar eller skapar obehag över magen!
  • Speck
    alexander2011 skrev 2011-04-23 11:55:49 följande:
    Jag har haft jätte jobbigt den sista veckan med att jag vaknar av att jag får ont i höfterna på natten. vaknar flera gånger av det. misstänker att det är foglossningen kanske??
    Fler som har fått det problemet
    Jotack, jag vaknar varje gång jag ska vända mig i sängen, det känns som att bäckenet inte "sitter ihop" längre eller hur jag ska säga och kan inte längre vända mig normalt utan det är ett halvt projekt att vända sig i sängen för att inte vrida till bäckenet på så sätt att det gör ont. Jag sover som en kratta och är alldeles svart under ögonen och hålögd...
  • Speck
    alexander2011 skrev 2011-04-24 12:19:11 följande:
    Usch stackars dig det lät inte alls kul :S hjälper det inte att lägga en kudde mellan knäna? jag gjorde det igår o det var jätte skönt
    nope - den kan snarare ställa till de ännu mer för att den o täcket inte verkar komma överens Flört Jag har kudde när jag ligger på sidan men inte medan jag vänder mig om..
  • Speck
    Capa skrev 2011-04-25 19:22:45 följande:
    Vecka 24 idag hihi Nu börjar det hända grejer känns det som Skrattande Superfina magbilder ni har tjejer!! Ska försöka lägga ut en sen om jag lyckas rota fram kameran...... gravidhjärnan minns inte vart jag lagt den Rynkar på näsanOooouch, det lät inget vidare!! Jag sover med en amningskudde som jag lägger mellan benen vid låren liksom sen drar jag den upp och lägger ena armen över. Skiiiiitsköööönt!! Bäckenet kommer i rätt balans då och magen hänger ändå fritt liksom. Rekommenderas verkligen!!
    Men jag tycker om att ha armen om min karl... Inte nån kudde.. Skäms Nu har inte jag nån amningskudde men en vanlig kudde men jag råkar ofta putta bort den när ja sover.. Jag får sova när bebis är ute istället Flört (eller hur..)
  • Speck

ZillyChili: Som svar på din fråga - nej det borde vara olagligt. Skönt med lite fot- och hårvård!

Ser inte fram emot jobbet idag alls, huvuvdvärk och jätteont i fogarna efter helgens bravader. Nåväl.

• Speck
    ZillyChili skrev 2011-04-26 10:57:49 följande:
    Oj, ni verkar ha det riktigt jobbigt de flesta av er! Jag blev genast så mycket gladare över min graviditet som inte innebär så mycket av de där smärtorna ni skriver om!
    Jag får bara ont om jag hållt på för mycket, men en smärta som är överkommande.

Lider med er och hoppas att det inte blir värre!
    Haha va bra att allt vårt onda för nåt gott med sig! Skrattande
    alexander2011 skrev 2011-04-26 11:27:20 följande:

som jag har längtat :) äntligen har jag fått en "kulmage" så att det verkligen syns att en är gravid framifrån :)
    v22+2 idag :) visst blev det fint..längtar så tills den lille kommer. den börjar bli mer o mer livligare o det dröjer nog inte snart länge fören det syns utanpå när barnet sparkar.Hjärta

Fler som bara känner sparkar ner under/mot buken? Känner även hur barnet sparkar innåt och ibland mot blåsan hahaha
    Fiiin mage! Riktig kulform Skrattande Jag känner sparkar uppåt, nedåt, på sidorna, mot blåsan.. Däremot vet jag inte om jag direkt kännt nåt inåt.

Några kramper i vaderna har jag inte än dock! Däremot är jag ganska noga med att dricka mycket.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011