• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

...

• Mickan

Var på vul igår och fick se min lille knott! Men h*n vägrade ligga stilla!!! läkarn hade jättesvårt att faktiskt få någon bild för att kunna mäta bebben för h*n bara vände ryggen emot och krullade ihop sig eller slog en kullerbytta! Väldigt livlig liten krabat!!! Men härligt att se att det är nått därinne och härligt att höra hjärtljuden. Har kvar BF20 augusti så det är skönt!

Magen växer typ ingenting! Morgonbild som jag alltid tar men ser lika dan ut sen 9+4 så inte så mycket som händer. Haha ser ju nästan lite smalare ut ju! Har gått ner 2 kg sen jag blev gravid. Inte ökat ett gram sen dess.

• Mickan

Var 2 veckor sen jag tog senaste magbilden och det händer inte allt för mycket. Börjar väll märka lite mer själv bara på kvällarna! Men har en sån rolig mage med hög navel så att bara underdelen blir tjockis! Haha
    Går in i vecka 16 Imorgon!!! Yey!!!
    Fortfarande på -2,5kg sen jag blev gravid... Enligt gravkalendern är 37,2% avklarad nu! Har dock inte några problem med några av byxorna mina mer än att jag knäpper upp några när jag kör bil lite längre för blir så kissnödig annars! Längtar till jag Måste köpa mammakläder men känns som att det dröjer än många veckor!

• Mickan

Haha! Från att jag la ut bilden igår morse så har magen exploderat i storlek! Var inte att leka med igår kväll och idag har den vart lika stor hela dagen!

• Mickan

Haha. Visserligen är det en kvällsbild men nu börjar ju magen växa sig större för var dag!
    Man vet att det ska hända men så konstig att titta ner och se hur kroppen förändrar sig! Är det nått som alltid vart platt på mig så är det just magen! (lägger på mig på ben och rumpa) Skrattar åt mig själv hela dagarna och mannen säger bara "sån går det när man vill ha barn!" haha

• Mickan
    Speck skrev 2011-03-05 09:31:15 följande:
    Jag vägde 56 innan då det är därför jag nojjar, det betyder att jag är +5-+6kg redan. och överallt läser man "det är normalt att ha gått upp 1-4kg". Jaha, då är la jag onormal då.
    Och jag försöker att inte gå upp för mycket i vikt, men jag måste ju äta när jag blir hungrig.. det där med "ett mellanmål och en frukt" extra om dagen säger jag också tjena till. Vissa dagar räcker det, andra dagar äter jag dubbelt så mycket som "normala" dagar. Och dessutom försöker jag äta hyffsat sunt också, grovt bröd, inte för fet mat osv.. men men.
    Jag är bara rädd för att bli för stor så det kommer göra att jag inte kommer orka förlossningen lika bra osv.. Är 170cm lång så jag är fortf normalviktig..
    Tycker inte alls du ska oroa dig! Du var ju nästan lite underviktig innan du blev gravid! Själv är jag 171cm och väger 64,0 i v 16+0 nu och det är minus 1kg sen ja plussade. Och personligen vet jag att jag nästan inte har någon fettmassa alls på kroppen men lite grov benstomme och mycket muskler (gått ner nästan 10kg sen jag gifte mig för hade eget företag med hästar och otroligt stark!) märker nu hur svag jag blivit! Samma storlek på kläderna under hela tiden har jag haft! Men seriöst så oroa dig inte för att du ligger 1+2kg över.  
  • Mickan
    SmåbarnsmammaL skrev 2011-03-15 15:56:30 följande:
    Är på vecka 17 + 6 idag, och har inte lyckats ladda upp någon bild
    på magen...har tagit bilden med min iphone..kanske formatet som inte stödjs.... :(

V I D E O
    Här kommer iaf. en länk till en helt underbra berörande video :)
    Den visar hur fostret utvecklas. Den visas i 3-D format <3
    Emaila dig själv bilden via Iphonen. Sen öppnar du i Photoshop, gör om storleken och sparar som JPG. Det jag gör med bilderna...
  • Mickan

Här är magen min! Som sagt så syns det fortfarande inget om jag har kläder på mig.
    Nu ska jag springa iväg och träna igen!

• Mickan
    Speck skrev 2011-03-15 21:17:07 följande:
    Sådäärja så kände jag mig plötsligt ännu större haha! Flört
    Lyllos du som kan träna, jag är också vecka 18 och kan inte ens gå utan att få ont.
    Jag jag är glad och tränar på så länge jag kan. Syrran min har haft hemsk foglossning och med första började det i v18 tror jag och med de andra två kände hon av det innan hon plussade nästan. Så jag hoppas att jag klarar mig ifrån det så länge som möjligt!
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011