• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Momii skrev 2011-06-20 19:39:25 följande:

Vecka 34(33+0)

Jag har så "kantig" mage.

Kantig? Vaddå???
    Min är en pikmage! Har börjat stå Rätt ut!!!

• Mickan

Tejj - Den bilden förklarade det hela lite bättre! HAHA så härligt! Måste vara en väldigt stark bäbis som orkar ligga och puta ut så där hela dagarna!

Jag var hos läkaren idag igen... Bäbis hjärtslag låg på 123 slag/minut nu! Blir en pojk med bra hjärtkapacitet tror jag!
    Fortfarande massa äggvita och bakterier i Urinet som förra veckan trots att odlingen inte visade någon Urinvägsinfektion. Har inga symptom heller. Men idag skrev dom ut antibiotika till mig iallafall i förebyggande syfte. Men hatar ju att äta medeciner om jag inte behöver!!! arghh..

ÅHHH för arracksbollar!!! Längtar till jag kommer hem till Sverige igen! Kommer nog gå upp 5kg första veckan när jag ska äta allt gott som inte finns här borta i USA!

Satt och räknade lite:

15 dagar kvar tills flyttlasset ska gå, 25 dagar kvar till flypturen hem och ca 59 dagar + - 14 dagar, till Bebben ska komma.... Nu börjar seriös nedräkning och kanske seriöst packning?!

Har packat en kartong som det ser ut nu! HAHA.... Nämen ska ut och hämta lite kartonger och börja på allvar nu. Min svärfar och hans nya fru och son kommer hit och hälsar på mitt uppiallt mot slutet innan flyttlasset ska gå i 4 dagar också (bra tajming människor!), så har egentligen bara 11 dagar på mig kvar att packa! Så det är väll bäst att börja!

• Mickan

Jag har inte haft direkt nån cravings. När jag mådde illa de första 15 veckorna så blev jag supersugen på Morotsstuvning (som jag inte ätit på flera år) och fast jag inte klarade av att äta direkt något så var det detta jag blev sugen på och var tvungen att laga!! Mmmm

Personligen har jag aldrig kunnat dricka vatten som inte vart iskallt förrut men nu dricker jag gärna rumstempererat eller varmt (vattnet värms ju upp ganska fort i Bilen när det är 43 grader i skuggan utomhus). Tycker det vattnet slinker ner lättare och dämpar törsten bättre.

Sen har jag ju problem med lågt blodsocker så jag måste ha nått sött lite då och då, så har köpt hem små mints som är täckt med choklad. Räcker med 1-2 st för att stilla mitt blodsocker. Äter inte för att jag är sugen utan för att det inte ska svartna för ögonen typ.,

Det var dagns packpaus. Så ska väll sätta mig själv i arbete igen!

Beställde btw goretex byxa och jacka igår så jag kan vara förberedd för blåsiga och kalla Bodø. Har ju inte så mycket bra kläder för dåligt väder (regnar max 1 gång/månad här tror jag.) Så nu kan jag vara redo att gå på promenad med bäbis och hundarna i ur och skur!

• Mickan

När jag tänker efter så har jag ju ätit kanske lite extrema mängder Bananer. Har ju alltid vart galen i frukt men denna gravidetet har jag nog ätit ibland 5bananer/dag + nektariner, mandariner, äpplen etc.

• Mickan

v 33 igår. Längtar till flytten är över, att bäbis är här och att man äntligen kan börja renovera/flytta in i vårt nya 2manshus vi ska bo i de närmaste åren!

• Mickan
    chariots skrev 2011-06-27 19:02:45 följande:
    Har börjat bli sådär enormt bebis sjuk nu. Kan det inte bara bli augusti!?
    Jag också! Vill ha bäbis här hos mig nu! (Men vill att det ska vara Augusti NU!!! =)

Mellina - Härligt med fler magbilder =)

Kevin C - Jag vill också ha någon som kan ta bilder så vi får några parbilder. Supermysiga bilder!

Angående blodtrycket låg mitt på 115/85 och förra gången låg det på 115/75.
    Men är det inte den första värdet som inte ska bli förhögt? Vet inte hur det funkar. Vet ju att mitt ser bra ut, men bra att veta ifall det förändrar sig till nästa gång.
  • Mickan

Jag måste få klaga lite!

Drog på gymmet, handlade massa mat, och när man kommer hem vid 12tiden märker jag att AC:n inte funkar! Alltså det är årets varmaste dag här (även om det vart över 40grader sista månaden) men idag är det 45grader i skuggan!
    Vilket innebär typ 35grader inomhus med alla fläktar igång!
    Jag hoppar mellan poolen och duschen idag och nu är det bara en kväll och en natt jag måste överleva för ac:n hade frysit på nått vänster så dom måste vänta ut den och får inte fixat det förrän imorgon bitti!

Tycker mest synd om hundarna som bara ligger och flåsar/sover hela dagen lång! Orkar ju inte med något!!! Så nu är det bara 11 h innan dom kommer och fixar AC:n för oss!!! =)

• Mickan

Usch! Har jag överlevt natten?
    När vi gick och la oss var det 38 grader inne och ute. Öppnade då balkongdörren och sov på golvet i natt i vardagsrummet i hopp av att bli nedkyld av nattens tempraturförändring och fläkten som sitter i taket. Temp enligt en app på telefonen visade att det ska ha gått ner till 29grader i natt men det tror jag inte på! Duschat kallt och sovit med blött hår för att försöka överleva. Nu är nog 34 grader och om 20 min kommer dom och ska fixa Ac:N.... Kanske behöver klä på mig?

• Mickan

Klockan är 2.09 AM här borta. Vart vaken i 2h nu. Bananen hjälpte inte hungern så väldigt bra så får ta mig nått mer att äta....

Lilleman håller sig busy och därför jag tror jag är vaken också! Han hoppar runt i magen som grodan boll. Det värsta är att jag misstänker att han håller på att byta position (från att legat med huvudet nere nära min vänstra höft, för känner alltid hickningarna på vänster sida av magen långt ner...
    ... till att jag tyckte jag kände hans hickningar rätt under revbenen i mitten! Förstår han inte att det är lite fel att vända sig sån nu!!! 3 dagar till så går jag in i v 34! Hoppas det bara var vibrationer av hickningarna genom kroppen som gick ut genom tårna istället!

Anyways! Mår superbra fortfarande och känns härligt att ha så mycket energi till packningen. (Mannen får dock lyfta de flesta boxar på plats när jag är färdig med dom) Men känns som att allt går enligt planerna! =)

Och idag ska en tjej komma och provköra bilen! Skulle vara skönt att få den såld privat så vi får ut mer pengar för den!

Anyway! Tillbaks till sängen och pröva att sova några timmar till kanske....

En fråga till alla som fått barn förrut:
    Kände ni alla när bäbis fixerade huvudet? Alla pratar om ilande/stickande känslor etc. Eller finns det de som inte känner det alls?

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011