Inlägg från: alexander2011 |Visa alla inlägg
  • alexander2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

IceCloud skrev 2011-04-13 21:37:01 följande:
    Jag har moderkakan i framvägg o har sett sparkar på utsidan sen slutet på vecka 20 ungefär. De senaste 2 veckorna ungefär rör sig hela magen när han håller på o bökar runt o sparkar där inne.
    Vägde mig för ett par dagar sen o hade då gått upp 3.5 kilo, är i vecka 24 nu.
    Kan dock inte rör mig så mycket för det gör väldigt ont i magen när jag går, så det är verkligen jobbigt eftersom jag är van att kunna gå ut o gå mycket...
    Åh det är samma här med magen :S det spänner i hela magen när en går. ganska obehagligt. har en hund som skulle behöva mer motion igentligen. försökte mig på en längre sträcka idag. kändes som att jag fick håll i magen. Åh jag vill oxå ha så tydliga sparkar. verkar vara indivuduellt med det är i vecka 21 och känner puffarna av och till men inte jätte ofta. idag har det varit mer rörelse men kan nog räkna på ett ungefär hur många det är hahaha. har oxå moderkakan i framvägg
  • alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-04-14 06:13:23 följande:
    Jag är i vecka 24 (23+4) och har gått upp 4,5 kg. Känner sådan panik över detta, även om 4,5 kg kanske egentligen inte är så farligt... men jag vägde en del när jag gick in i graviditeten, 81,7 kg, så är livrädd för den dagen det kommer över 90 strecket! 90!!! Då kommer paniken bubbla fram i mig på riktkigt och jag vet ju att det kommer... jag kommer inte kunna undvika 90strecket!

Ska på mätning idag, se hur man ligger på kurvan egentligen. Ska bli kul att få höra hjärtat igen, även om jag känner knoddas dagligen!

Har även fått en bristning på magen.... en pyttepytteliten, ljus bristning... men den är där! Shit! Vill inte! Men har räknat med det för jag fick en hel del bristningar på höfter, lår och bröst i tonåren så verkar ha lätt för det =(
    Jag känner oxå så :S vägade 78 vid inskrivningen. Hade då innan gått upp en del och nu vägde jag 85,4 sist jag var hos barnmorskan. har aldrig i mitt liv vägt såhär mycket men jag försöker att rycka på axlarna och bara känna att det är ju faktiskt det som kommer till när en väntar barn. var inställd på från första dagen jag blev med barn att jaja eftersom jag har ganska lätt att gå upp så kommer jag nog närma mig 20+ oavsett hur jag gör o så kommer det kanske att bli.

Försök att inte fokusera så mycket på vikten. 4,5 är ju inte så farligt Solig för att vara i vecka 24. du kanske inte kommer upp mot 90 om du har tur.
  • alexander2011
    Kevin och Freja skrev 2011-04-13 20:55:44 följande:

Usch jag lider av fruktansvärd värk i bäcken och fogar... Måste ringa min barnmorska och se om det finns någon hjälp med tex stödbälte eller sjukgymnast.

Det blir bara värre och värre, jag klarar korta promenader men sen är det kört och då kan jag nästan inte gå... mina ben nästan låser sig.

Provade att städa ur en bil idag och det skulle jag inte gjort! Nu är jag nästintill orörlig...

Hade lite ont och lindriga besvär under min första graviditet och nu är det sju gånger värre. Har även hört att det blir värre och värre för varje grav. och det känns inget spännande då vi iaf vill ha tre barn...

Någon mer som har problem med detta?

Usch ja jag har en del problem med det. fick konstanterat foglossning när jag var ca i vecka 17 och hade då haft problemen i en månad.

De började med att ha ont i svanskotan och det strålade ner i benen,ljumskarna. gjorde ont och blev värre om jag lyfte saker eller gick långa promenader.Jag har skolios sen innan vilket tydligen kunde förvärras under tiden :S

NU idag kan det göra ont i båda höfterna, benen (+ att de svullnar och värker), ljumskarna kan klicka nästan som att de låser sig emellanåt. Har fått stödbälte vilket jag naturligtvis slarvar med :S tycker den är så obekväm att ha på sig fast den hjälper emellanåt. Har garderat mig med kryckor hemma (lånade av svärmor) efersom detta har varit olidligt när ex vi har varit ute o gått länge ex när man ska shoppa. sist vi handlade fick jag gå och hämta en vagn och stöda mig emot :S

Detta är vårat första och jag hoppas att detta inte blir värre. Jag vill gärna oxå ha fler barn
  • alexander2011
    Capa skrev 2011-04-14 07:55:46 följande:
    Usch jag vet  hur du känner dig!! Jag slutade röka förra sommaren och gick upp en del, sen blev jag gravid och nu väger jag lika mycket som jag gjorde med min första dotter som mest!! Har fått små bristningar på magen fastän jag smörjer och har mig, vill inte va fet OCH ha bristningar överallt, sambon tycker jag är knäpp men känner mig så otroligt osexig och ofin.....

Har dessutom samlat på mig vätska nu så jag ser ännu mer svullen ut, haha Jisses vad man klagar va..... Ser fram emot tills liten är ute så man kan börja träna bort allt överflödigt, har aldrig varit så motiverad till att börja träna som nu!!
    Har oxå fått problem med vätska/svullnad i ben, fötter och händer. En kompis till mig påpekade det igår att fotanklarna var svullna :S Jag har inte lyckats få bristningar än men peppar peppar det kommer väl med en smäll
  • alexander2011
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 08:52:55 följande:
    jag hade foglossning också runt vecka 16 fast för mig verkade det ovanför underlivet å under magen, mellanpartiet där mellan mage å underliv. de gjorde jäkligt ont speciellt när man satt ner, men jag promenerade en timme om dagen sen försvann det, nu känner jag inte av det det kan åter komma om jag inte går någonting på några dagar men jag tror att promenader e ett bra sätt.. inte för alla kanske men för mig funkade det=)
    Ja men det har jag oxå eellanåt, satan vad det kan värka i blygdbenet :S Nä promenader biter inte på mig jag tycker att det förvärras av mer rörelser så jag försöker ta det lugnt när jag harn ont då släpper det forttare
  • alexander2011
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 08:56:21 följande:
    asså det här med hår på magen e det någon mer som upptäckt att man har fått en del sånt??? mina e som tur blonda men dom killas å så när man har på mammabyxor lr nått som ligger mot håren, e de lugnt om man rakar magen lr finns det ett speciellt skäl te att dom finns där under gravidetet???
    Jag har problem med det och tyvärr rakde jag min "raggarsträng" blev 10 ggr värre och nu vet jag inte vad jag ska göra:S vad kan man göra e så pinsamt
  • alexander2011
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 09:34:11 följande:
    ok jobbigt! jag har juh fått lite hår på brösten också men det rakade jag bort men hoppas inte de blir värre där bara de hade juh varit jobbigt, men det e juh hormonerna som gör detta så det borde juh gå äver efter gravideteten lr??
    Hmm jag undrar om det gör det p magen på mig :S skulle inte tro det eftersom jag har rört det men resterade ex ludenhet som har dykit upp må magen/bröstet hoppas jag försvinner annars gråter jag
  • alexander2011
    emelielj skrev 2011-04-14 10:34:14 följande:
    jag rakade den också haha, nu är det skitfult!
    Samma här nu har jag fått mörka hårstrån och fler :S
  • alexander2011
    Isola80 skrev 2011-04-14 10:03:22 följande:

Raka er INTE!!!! det stimulerar hårsäckarna så att håret fortsätter växa.

Jag hade förra graviditeten (och denna) väldigt snygga polisonger och hår på magen. Men de försvann efter bebisen kom ut. Allt hår och naglar är på tillväxt under graviditeten men när man ammat i ca 4 månader tappar man allt.

Haha fan det är redan försent och nu ser det hemskt ut :S
  • alexander2011
    SandraP1990 skrev 2011-04-14 10:38:45 följande:
    haha ja mää, vägrar att ha kvar hår på brösten å så... noo tänk om man får de nu shit, då blir de sånd där laser hår borttagnings mojäng... nog jäkligt dyrt men hellre de än hår överallt resten av livet!!!  håller med GuldKlimparna där, hatar också hår som inte är på hövvet!!
    Ja jag är villig på laser i sånna fall det får kosta vad det kosta vill hahaha
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011