Kevin och Freja skrev 2011-04-13 20:55:44 följande:
Usch jag lider av fruktansvärd värk i bäcken och fogar... Måste ringa min barnmorska och se om det finns någon hjälp med tex stödbälte eller sjukgymnast.
Det blir bara värre och värre, jag klarar korta promenader men sen är det kört och då kan jag nästan inte gå... mina ben nästan låser sig.
Provade att städa ur en bil idag och det skulle jag inte gjort! Nu är jag nästintill orörlig...
Hade lite ont och lindriga besvär under min första graviditet och nu är det sju gånger värre. Har även hört att det blir värre och värre för varje grav. och det känns inget spännande då vi iaf vill ha tre barn...
Någon mer som har problem med detta?
Usch ja jag har en del problem med det. fick konstanterat foglossning när jag var ca i vecka 17 och hade då haft problemen i en månad.
De började med att ha ont i svanskotan och det strålade ner i benen,ljumskarna. gjorde ont och blev värre om jag lyfte saker eller gick långa promenader.Jag har skolios sen innan vilket tydligen kunde förvärras under tiden :S
NU idag kan det göra ont i båda höfterna, benen (+ att de svullnar och värker), ljumskarna kan klicka nästan som att de låser sig emellanåt. Har fått stödbälte vilket jag naturligtvis slarvar med :S tycker den är så obekväm att ha på sig fast den hjälper emellanåt. Har garderat mig med kryckor hemma (lånade av svärmor) efersom detta har varit olidligt när ex vi har varit ute o gått länge ex när man ska shoppa. sist vi handlade fick jag gå och hämta en vagn och stöda mig emot :S
Detta är vårat första och jag hoppas att detta inte blir värre. Jag vill gärna oxå ha fler barn