Inlägg från: alexander2011 |Visa alla inlägg
  • alexander2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

SandraP1990 skrev 2011-04-04 13:29:10 följande:
    gör man det på besöket hos barnmorskan efter att man varit på ul??
    ja efter man har varit på rul så ska man ju till bm ca 2 veckor efteråt för att ta lite prover och lyssna på hjärtat :)
  • alexander2011
    IceCloud skrev 2011-04-04 13:31:30 följande:
    Va bra, hoppas dom kan göra nåt åt detta nu!
    Det hoppas jag med annars vet jag fler jag ska kontakta, är tom villig o gå till pressen
  • alexander2011
    Kevin och Freja skrev 2011-04-04 13:43:21 följande:

Måste bara berätta att i lördags den 2 april gifte vi oss, jag och min älskade Daniel :)

Underbart och jag är så lycklig!

Med en son bredvid oss i kyrkan och en liten bebis i magen som också fick vara med på sitt lilla sätt :)

Har dessutom bokat in 3D/4D ultraljud i Stockholm den 3 juni :) Ska bli såååå kul!!

Är nu inne i v 21. (20+1)

GRATTIS vad underbart med giftemål med bebben i magen. diskuterade detta med sambon om vi ev sjkulle gifta oss till sommaren ist för nästa sommar
  • alexander2011
    IceCloud skrev 2011-04-04 13:44:21 följande:
    Ja ska tillbaka vecka 26, här gör man inte så att man har återbesök precis efter rul. Så jag får vänta 6 veckor, hade velat komma tidigare men snart e ju ändå vecka 26 här.
    Oj ja det verkar vara olika för varje landsting
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-04-07 08:15:38 följande:
    haha jag väger nu typ 78 kg  har aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv haha.. gick upp i vikt i somras efter mf , startade på 70 kanske... och de är nog mycket för mig brukar ligga på runbt 60-62 i vanliga fall så jag känner mig som en flodhäst :D.
    78 :) det är inte farligt det är ungefär vad min startvikt var när jag blev gravid. har väl gått upp t ca 85 redan :S
    jag gick oxå upp en del  i sommras så en anna som aldrig heller har vägt såär känner sig lite rulltig.

idag ska vi lyssna på bebbens  hjärtljud :)
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-04-07 10:47:06 följande:
    Jaa, man känner sig inte direkt som en fjäder, haha. Sen grädden på moset så ramla jag ut för bussen i morse hahaha.... de var glashalt på marken såg inte de.. livsfaligt... tog mig knappt upp då jag inte fick fäste med handen eller med fötterna, haha såg ut som bambi på hal is :D.

Men jag är så taggad på att gå ner allt efter åt, åter gå till min normalvikt (60kg) vill redan nu dra på gymmet och vara springa och göra allt.. är peppad. Ska bli så nyttig och rörlig... hoppas de bara rasar av :D.
    Får tänka att vi har ju 1 år på oss innan nästa badsesång :D, är glad att man är gravid denna :D.

Ja precis hahaha. Nä vad pinsamt hehe hände mig oxå för inte så längesedan :S jag har oxå tänkt köra en rejäl träningsomgång efter förlossningen. kan inte göra det nu då jag har så ont av foglossningen o ligimenten emellanåt :S minsta överansträngning o dagen är förstörd.
    Jag och sambon gick runt på köpcentrat hela dagen idag. fick ta en kundvagn för att lägga tyngden över armarna o avbelasta benen för det gjorde så ont hahaha.

Vi lyssnade på bebbens hjärta idag. hjärtslagen var 145-148, Blodtrycket 60/105 (105/60) vet inte hur man skriver och Hb 120 (vid inskrivning 151) så nu får jag börja äta järntabletter. Det förklrara min trötthet ialla fall.
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-04-08 08:33:13 följande:
    Haha ja de var rätt så pinsamt! 
    Haha ja jag ska med träna sen, men går jag snabbt nu så får jag så mycket samandaragningar och de är så obehagligt. så jag får vara mullig tills efteråt :D.

min BM säger konstiga saker de där med järnvärdet sa hon " ja du hade ju 15 första gången man kan ha 60 så du är låg, men man ska inte vara under 12...." och sen sa hon " ja nu är du 7, så du måste äta järntabletter" men jag fattar inget alla snackar om 150 bla bla... och de gör inte min tant haha :D.
    Capa skrev 2011-04-08 08:05:43 följande:
    Kan tyvärr inte se filmen Rynkar på näsan Men ser en jättesöt bild iaf Solig Men du, arbetsskadad som jag är måste jag varna dig, ta bort ditt presonnummer, speciellt om videon ligger på youtube!! Man vet aldrig om nån idiot får för sig att använda sig av det när hela personnr står!!

Haha, jaaa jag säger samma sak till min sambo, tänk om det inte alls är en liten kille i magen utan en liten tjej, det får vi se på det ultraljudet haha Men vad fasen gör man då nu när man börjat köpa allt av en färg Tungan ute haha När ska ni göra ert??
    haha har massa tjejkläder nu, Men då får man lägga de på hyllan och införskaffa annat :D.
    Har inte bokat tid eller så, men ska vänta till typ vecka 30, blir så spännande att se då :P.

hmm va fan var det hon mende då? hahaha aja jag fattar kanppt hälften av alla tester hon tar var det hemaglobinet? så låga siffror? aja vi får kollla upp det här haha. jag hoppas att järntabletterna gör så en känner sig lite piggare.

Ja det är samma här med sammandragningar. det har blivit jättejobbigt nu det sista o foglossningen. frågan är ur f-n det ska gå när jag ska vara arbetssökande from 1 maj:S
  • alexander2011

Capa :) nej vad fint Solig vad mysigt o få ihop barnkammaren :)

• alexander2011
    Capa skrev 2011-04-08 12:59:40 följande:
    Hihi ja jag blev såld på det direkt Tungan ute Blir en vit säng bara men det blir nog fint det med Skrattande
    Hur går det för dig nu, har du fått hjälp med att anmäla fd arbetsgivaren??
    Nä och jag känner att jag orkar inte ta den kampen just nu. är trött och har problem med foglossningen och ska jag gå vidare så kommer det ta en sån tid :S vet inte hur jag ska göra :S
  • alexander2011
    Capa skrev 2011-04-08 19:31:57 följande:
    Jag kan bara säga vad jag tycker och jag tycker verkligen att du ska göra en anmälan nu. Sen tar det ju en lång tid innan ditt fall blir aktuellt ändå, men gör en anmälan nu helt klart!! Låt inte dom komma undan så lätt från lagarna så som dom har behandlat dig!! Förstår att du är trött och har andra saker att tänka på nu men försök omvandla den till kämpaglöd istället för att låta dom behandla dig på det sättet. Du har rätt att få ut massa pengar så som dom kränkt dig, tänk på det Flört
    Jag har bett dom kontakta mig och vi får se vad de tycker att jag ska göra. jag ska fundera över detta till nästa vecka. Jag vet att jag kan få en del för detta men vad jag har förstått så kan det kosta mig lika mycket oxå??
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011