Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

SandraP1990 skrev 2011-04-17 11:53:03 följande:
    dete jätte häftigt!! guud vilken känsla när man får lite "större" sparkar än dom lilla fisarna jag fick först:P
    jaa de är fränt. Min bebe sparkar helatiden dundersparkar nu... låg på golvet nyss på spikmattan och kunde inte koncentrera mig på tv för de sparkar så :D.
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-04-17 11:55:47 följande:
    har nog ett fotbolls proffs i magen. pappan hoppas det iad då han e utbildad fotbollstränare för unga och är ett STORT IFK FANS, haha han ska köpa års kort på IFK matcher på familjelektan te mig,bebben å sig sj hur gulligt e inte det då:P måste bara tillägga, han e inne väldigt mkt på pappasaker.se haha väldigt gulligt tycker jag=)
    pappasaker.se? är de en sida? :)
  • Ninakarolina
    LYCKA82 skrev 2011-04-18 08:58:18 följande:
    Nån som börjat få bristningar? Jag har sett små små lila streck på min vänstra sida av magen... är rädd att dessa ska bli större. Ingen av mina systrar/mamma/mormor mf har haft bristningar o jag trodde att jag skulle slippa det med... men icke...

Är hemma från jobbet idag, har foglossning... aj aj aj.... nån som har nåt bra tips mot detta?
    Jag hade typ inga bröst innan, och mina bröst tvätväxte, nu har jag bristningar på dom :( skit trist när man änterligen får bröst då ska dom bli randiga haha. Men de brukar blekna har jag hört.

Men inget på magen eller annat än , ingen i min släkt har typ bristningar så jag hoppas att jag ska få ärva de... men min mammas bröst växte inte under graviditeten så hon har inga på brösten ... fusk! haha. 
  • Ninakarolina
    LYCKA82 skrev 2011-04-18 11:37:27 följande:
    Jag har ett sånt bälte men jag tycker inte det hjälper.. men får kanske ge det en chans till.
    Nä det är inte så mycket man kan göra åt bristningarna i nuläget, bara att acceptera antar jag.
    Hur mkt har du gått upp i vikt? jag har gått upp cirka 7 kilo... v'ägnde 49 när jag blev gravid, nu 56 kilo! Känns mkt för att vara min kropp..
    ZillyChili skrev 2011-04-18 11:01:41 följande:
    Jag har fått en liten liten bristning på min vänstra sida... hoppas innerligt att det inte blir mer än så här!
    Vill verkligen inte! Men inte mycket man kan göra åt det tyvärr.... vi får hålla tummarna för oss!!!
    Ja vi får hålla tummarna för att vi inte får mer... känns lite skönt att höra att man inte är den enda.Lite positivt är d ju att brösten växer, men som sagt inte roligt att få bristningar på dem. Hoppas att de försvinner sen/bleknar. Ja det är verkligen fusk att vissa slipper ränder!!!
    haha ja de är fusk, trodde jag skulle vara en av dem (dem utan) haha. men ack och fy.. men om de inte bleknar så kan man lasra, så de lila försvinner... men är dem djupa så försvinner ju de aldrig men de syns ju inte lika mycket om dem inte är lila :D. vet inte om man ska sola bristningar... för i så fall måste jag köpa en topp bikini som. som inte visar uringning... för de är där mina sitter... mitten av bröstvårtan och in mot mjitten... mitt i klykan haha. drygt.
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-19 10:17:06 följande:
    Haha nej jag försöker inte att skrämmas. det jag är mest rädd för över allt är att jag VET att sambon kommer att svimma :S vi ska be sköterskorna lägga en filt över benen så han inte ser nått o torka av barnet innan den läggs på bröstet för hans skull
    haha, min sambo tycker de är så snusigt med slemmiga barn som dom bara lägger upp på magen. tycker med de ser äckligt ut på tv, men tror inte man bryr sig när de är ens egen :D. Men nog vill jag allt att dom ska torrka lite :D.
  • Ninakarolina

Vecka 23+4  Dåliga bilder. men magen känns ernorm. som sagt jag städade som en galning igår... gjorde allt. efter de fick jag sånna sammandragningar, och spänningar... magen har vart stenhård hela natten vart orolig. idag måste jag gå myrsteg annars blir de för mycket sammandragningar. så ska visa min stora kula idag. får se om de är för den växer eller om de bara vara för jag städa så jävligt igår :).
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-19 19:45:00 följande:
    Ja speciallt av bebisfettet eller vad det nu vit på kroppen heter nu igen. har åkt på magsjuka idag misstänker jag...spyr som en gris. det är nog knappast gravillamående eftersom jag aldrig kräks då...usch säger jag
    Magen är så spänd nu helatiden typ så den blir typ större :D. Lite små jobbigt med alla spänningar... men men.

Usch då, jobbigt att åka på de. Jag har kanske spytt 8 gånger allt som allt... men nu den senaste tiden har jag spytt 1 gång i månaden på stan och hoppandes ur bussen...och käks... fy. Men nu får jag hoppas de är över :).

Krya på dig. hoppas du får ett påskägg tänkte jag säga, men de kanske man inte vill ha när man kräka :D.
  • Ninakarolina
    Speck skrev 2011-04-19 22:07:56 följande:
    Men problemet med knäckebröd är att jag verkligen älskar knäckebröd, så tar jag en knäckemacka med smör på så blir det lätt 5-10 till haha!
    Men jag ska ta till mig av era råd, och sen samtidigt försöka inse att viktuppgång är liksom oundvikligt, bara försöka gilla läget.
    alexander2011 skrev 2011-04-19 10:17:06 följande:
    Haha nej jag försöker inte att skrämmas. det jag är mest rädd för över allt är att jag VET att sambon kommer att svimma :S vi ska be sköterskorna lägga en filt över benen så han inte ser nått o torka av barnet innan den läggs på bröstet för hans skull
    Min man kommer definitivt få stå uppe i ansiktshöjd, asså vill han kolla så får han väl det, men jag vill nog ha han uppe "hos mig" istället..

Ninakarolina / Smultroncupcake: Fina magar! Ni har ganska lika magar faktiskt Tungan ute
    ja de kanske finns någon likhet...:)
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-20 09:56:15 följande:
    Men andå mysigt :)

ja jag har haft en helvetes natt. nått jag bör tänka på o få i mig extra mer än bara vatten. tänkte på barenet
    Var på förlossningen idag, har så spännd mage att de känns inte bra. dom kolla tappen så jag inte hade börjat öppna mig, blodtrycket,urinprov...och sen gjorde vi ultraljud ... kolla extra på könet och de var fortfarande 95% en tjej :). skönt att allt var bra... ska tydligen ta de lugnare... ev sjukskriva mig om de fortsätter. är inte normalt att de ska spänna helatiden... inte i vecka 23+4 iallafall .. mer vanligt mot slutet. 

Men skönt att allt var bra med min lilla bebis :). 
  • Ninakarolina
    kariba skrev 2011-04-20 13:23:26 följande:
    Skönt!
    Jaaa, är ju ingen som söker hjälp i onödan... brukar cänta in i de sista... men nu känndes de inge bra. Och de är ju en bebis och inte bara en vanlig förkylning man söker hjälp för :).

Men super skönt, var orolig att tappen börjat öppnas .. men icket ... så nu kan jag varva ner mer :). 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011