Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Jag sover med som en kratta, finns enstaka nätter då jag sover bra. Vaknar helatiden och måste kissa sedan ligger jag vaken i säkert en timma och sen vakna ... skit jobbigt... låg vaken nu innan klockan ringde... Blir konstiga tankar när man är sådär trött och inte kan sova... de bara maler i huvet!

åhh så trött, mitt andra 14 timmars pass nu... sen ledig söndag sen 14 på måndag... efter månadagen då blir de nog att vara sjuk hemmaa en vecka... för att ta igen mig... är så trött nu så jag vete tusan! 

• Ninakarolina

helt otroligt att jag gick in i 3 trimestern... fan va fränt... nu är de inte länge kvar, eller jo men de går framåt ;D.

• Ninakarolina

Tempur madrass rekommenderas starkt :). allt sjuker ner så skönt belastar inget på kroppen typ :P.

• Ninakarolina
    Fnyz skrev 2011-04-25 20:23:45 följande:
    jag har en tempurkudde mellan knän och lår de är åxå skönt sjunker inte ihop som en vanlig kudde utan håller formen så bäckenet hålls bra
    Låter skönt skulle vilja ha en kudde med :). har bara madrassen men den är underbar.
  • Ninakarolina
    IceCloud skrev 2011-04-26 11:30:07 följande:
    Hur är det möjligt, du har väl bf i augusti? eller har du fått datumet flyttat?
    För tredje trimestern börjar väl 28+0, fast ja kanske har fel...
    Haha ingen aning, men kollade på graviditets kalender här på fl... och då är de den 25 :S.
  • Ninakarolina
    Isola80 skrev 2011-04-26 15:07:33 följande:
    Titta en gång till  

(ovanför veckorna)
    såg nyss att där uppe står de 28... men om man kollar på alla dom där sakerna man kan klicka på står de 25 :P 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-26 19:00:13 följande:
    Vad rädd jag blev förut Förvånad Märkte idag att jag redan läcker BRÖSTMJÖLK??!!
    Fick ringa 1177 o fråga om det är normalt såhär tidigt. en blir ju rädd eftersom man aldrig har varit med om sånt förut så blir jag orolig för minsta lilla. Min vännina berättade att hon inte visste andra som har fått så utan bara andra som fick det efter de fött barnet.

Sköterskan sa att det är normalt pga hormonerna o kroppen förbereder sig. Då borde jag inte ha nån problem med amning eller. det är min största oro :S 
    haha jag läcker med, inte mycket men ibland kommer de, de är säkert vanligt :).
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-04-27 20:25:17 följande:
    de finns i vanliga mataffärer o apoteket.ska väl inte vara så dyrt tror de ligger runt 60 kr.

Såhär står det om halsbandet som jag köpte :)

Bola Axel stjärnor/månar

Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.

Samtliga bolas är nickelfria och levereras med långt svart halsband.

finns på denna sidan www.babytime.se/se/grp/bola-gravidsmycken.php
    Har med köpt ett Bola halsband, men jag måste fixa en kedja till hatar läderremmen :D.
  • Ninakarolina

usch jag får så mycket smmandragningar och magen är så öm att vi inte kan ha sex, men va fasen man kan väl göra annat :). Nu var de dock ett bra tag sen de med haha då jag inte vart sugen bara är så trött.
    Men snart så :). 

• Ninakarolina

har läst mycket om hårfärg att de inte är bra för barnet i magen, de säger de flesta frisörer jag vart hos, men att dom kan blanda färgen så de blir bra men man ska inte göra de hemma själv då man inte vet vad man sätter in för nått.
    Jag var jätte rödhårig och gilla de skarpt men när jag vart och planderade att bli med barn färga jag bort de innan för de är de röda pigmenten som är så runna så de går igeom till fortet typ.

Men bara man färgar hos en frissa så ska de vara lugnt, plus att man ska säga att man är gravid om de inte syns :P. 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011