Bildtråd för oss med BF i aug 2011
Jag är bara på bf+2 nu, men bebisen beräknas väga mkt så jag törs inte gå längre. Men det verkar vara
svårt och få en igångsättning.
Momii: jo förstår det!!! 
Var idag hos barnmorskan och sf måttet har stannat på 33cm. Hon blev lite orolig och eftersom jag nämnde att jag i det sista haft lite konstiga tankar om att bäbis är växthämmad och att kanske jag inte har tillräckligt med fostervatten för magen är liten etc, så skickade hon mig på tul och fick tid idag, så var där och kollade. Fick tul lite också pga att jag inte haft nån check här i Norge.  -8% under kurvan sin bara och bäbis mådde super. Vägde ca 3100gram idag 9 dagar till BF. Så nu kan jag med gott samvete slå bort alla konstiga tankar och hoppas på att bäbis kommer snart! :)
Jag hänger i Moss nu ca 40min från Oslo tom mitten av sept eller början av oktober beroende på... Bodde i Norge i ett år innan vi flyttade till USA 2 år och ska nu flytta upp till Bodö när vi hängt klart här i Moss...
bf om 6 dagar... Är inne på mitt 3 dygn med extrem trötthet. Har ju mått kanon fram till nu och nu sover jag ca 10h/natt och måste sova middag en eller två gånger under dagen så blir ytterligare ett par timmars sömn. Sitter som i koma hela dagen och är bra super trött... Lugnet före stormen?
Guldklimparna: men var via tul jag fick reda på ca vikten genom att mäta huvudet, magen etc så tror på att han nog vägde 3100gram i torsdags. Får se vad han lagt på sig tills det är dags för förlossningen.
Jo tycker det låter lagomt! Mammas minsta var på 4200gram så glad att det inte verkar vara helt genetiskt...
Ja som sagt mammas alla barna har vägt 4200-4560 eller nått sånt och hon är 158cm kort och väger runt 60kg i sitt vuxna (35-40åriga) liv. Så den lilla kvinnan fick giga bäbisar. Jag var ju för exempel 54cm lång också! Haha
Tror inte de vart nått problem men har fått så mycket små bäbiskläder så det är ju kul att veta att sonen min borde kunna använda dom ett litet tag iallafall och inte bara hoppa över massa storlekar! :)
3 dagar kvar här också... Sex både igår och idag, bröststimulans och var ute och joggade med svägerskans son i barnvagn och hunden min i 20 min. Sker det nått??? Haha känner ju fortfarande inte sammandragningarna om jag inte trycker på magen. Svägerskan är i v 34 och hennes slem is gick i morse och tappen var öppen så lovar hon hinner få före mig! Så har städat, damsugit, plockar disk och passar sonen hennes så hon kan ligga pall i sängen. För helst måste hon stanna kvar 2 veckor till. Och när min pojk behagas komma det är ett stort frågetecken!