• Mickan

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Kevin c - ja eller hur!!!

• Mickan
    Kevin och Freja skrev 2011-08-18 15:49:05 följande:
    Haha ja det är faktiskt obehagligt! Mest irriterande etersom jag vaknar av det...
    Ja om de ändå kunde bestämma sig för att pluppa ut nu :)
    Ja jag håller med! Några dagar såhär innan BF vore jättepassande men... Nää Då!... Bebis vill inte!
    Jag tror min bebis är precis lika vrång som din, haha! Vi får hålla tummarna för varandra :) och hoppas att nån av oss kan få bebis NU iaf! :) 
    och Capa....

Var hos barnmorskan idag. Bara 2 dagar till BF. Hon satt massa extra nålar (akupunktur) på mig för att se om man inte kan skynda på processen lite.  Sen så kände hon på tappen som nästan var borta och hon kände bäbisen huvud också och sa att jag börjar känns mogen. SKÖNT iochmed att jag inte haft några krämpor alls, inge foglossning, inge tryck neråt fast bäbis ligger superlångt ned osv. Så det var super skönt att höra att kroppen börjar bli väldigt redo även om jag inte trott det. 
    Sen så eftersom min man är i militären och han har en kurs han måste på så fick jag en ny tid redan på onsdag morgon nästa vecka och om bäbis inte har kommit ut så sa hon att då ska dom försöka sätta igång mig! Antingen på onsdag eller senast torsdag. Så förhoppningsvis ska bäbis inte stanna längre än en vecka till!!! =) Så nu är jag superhappy då detta varit största oron för mig, så nu behöver jag inte ens tänka på bäbis, så då kommer han nog säkert själv i helgen eller nått! Haha =)

älskar min barnmorska! Går till en privat och det är värt varenda krona!  

-------

Måste bara säga att jag vaknade upp mitt i natten och höll på att skrika rätt ut av smärta. Första tanken var : YES, STARK SMÄRTA!!!! för att sen bytas ut "SKIT det är ju bara sjukaste sendraget i vaden" så var tvungen att hålla så hårt jag kunde runt vaden med händerna för att inte musklerna skulle hoppa ur sina fästen! Inte skönt alls! Så besviken jag var att det inte var en ordentlig värksmärta!! Haha

• Mickan
    ZillyChili skrev 2011-08-18 15:37:49 följande:
    Så jäkla trött på detta kejsarsnitt nu!! Har en otroligt dålig dag och känner för att gnälla av mig här lite nu, vill inte sprida någon negativ energi till min sambo =)

BVC var här på besök idag och Edvin hade gått upp 365 gram sedan i lördags, vilket är jättebra! Så allt är inte bara skit =)

Men medan hon ändå var här så bad jag henne kolla på mitt sår efter snittet då jag tyckte att det är lite fult. Jodå, hon tittade och blev väldigt bekymrad. Ena sidan av snittet har börjat infektera sig och ser ut att börja öppnas upp. Inte så att allt ska trilla ut men verkar som om tråden börjat luckras upp innan såret börjat läka, sen varigt och äckligt på det. Hon bad mig tvätta det och lägga en kompress där till imorgon så det inte ligger hud mot hud. Sen skulle hon återkomma imorgon, har det inte blivit bättre då så måste jag åka in. Skulle även hålla utkik efter feber, ökade blödningar eller rejäl magont innan dess. Får jag det så måste jag åka in akut för då kan det vara livmodern som spökar för mig...
    Sååååå jäkla trött på detta kejsarsnitt just nu som bara har krånglat för mig sedan start i och med Edvins brutna lårben... Har en väninna som är såååå avundsjuk på mig som fick göra kejsarsnitt, något hon kämpade för p g a förlossningsrädsla men blev nekad.... får jag höra henne säga vilken tur jag har en gång till så vet jag inte vad jag gör! Det är för fasen två veckor sedan nu! Det ska vara ok med såret nu! Ursäkta, ville bara gnälla av mig lite... känns inte så bra att såret börjat öppna sig =(   
    Usch fy så hemskt! Nä just därför jag INTE vill ha kejsarsnitt. Förstår inte vilka människor som Normalt önskar sig en uppskuren och sårig mage, för att undvika att bli lite slapp i underlivet under en period, eller vilka andra orsaker man har för att vilja ha kejsarsnitt istället för vaginalt! (peppar peppar så behöver min uppfattning inte ändras av den kommande förlossningen... =) 
  • Mickan

Nä vad kasst att inte ge ut enkel info om det! Kan ju inte direkt vara deras första snitt så tycker dom borde ha rutin på det!

Är så glad idag! Första gången på över 1 vecka som jag vaknar utvilad efter 5h sömn (igår på akupunkturen sket hon i att sätta nål i sömnpunkten som hon gjorde de 2 förra gångerna), och satt istället i ryggen för att stimulera kommande verkararbete och gav mig en hinnsvepning. Så inatt har jag haft supermycket sammandragningar så kanske kanske bäbis vill vara punktlig och titta ut till BF??

• Mickan

Inne på 5h med regelbundna kraftiga men smärtlösa sammandragningar var 4-5min och håller i sig 30-50 sec... Hoppas det övergår till riktiga värkar med smärta och att bäbis behagar titta ut snart! :)

• Mickan

Inte inne på förlossning än men ska åka nu och kolla läget om det hänt något... 13,5h med regelbundna sammandragningar och håller i sig uppåt 75sec nu! Ingen smärta än men den kom fort för syrran och då var hon redan öppen 6cm.

Kanske kanske Kevin C att bäbisarna våra är någotsånär punktliga! Kan hoppas!!!! :)

Grattis Carro!

• Mickan

Vart inne på förlossningen och visst var sammandragningarna mina ordentliga värkar. Men var bara öppen 1cm och tappen var inte helt utplånad så fick åka hem och sova natten hemma om inget drastiskt sker i värkararbetet mitt! Men hon var övertygad om att bäbis borde komma ut inom 1-2 dagar...

• Mickan

Capa - jag hoppas också, alt att jag får sova väldigt bra och att han vill komma ut imorgon förmiddag hade vart fint... :)

Magen börjar ju bli helt öm av så mycket sammandragningar/värkar. Stackars magen!!!

• Mickan

Kevin C! Så kul. Kanske bebisarna våra är kosmiska tvillingar som ska födas samtidigt!

• Mickan

Kevin C! En cm till, jo förhoppningsvis kommer det igång! Här sker inte så mycket än mina regelbundna sammandragningar. Ingen smärta än... Bläää :)

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011