Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Var hos barnmorskan idag som sagt och knoddas låg stadigt med huvudet under revbenen på högersidan och rumpan ner.

Så på fredag blir det vändningsförsök uppe på förlossningen kl 09,00. Värst av allt är att jag inte får dricka mitt morgonkaffe, måste komma på fastande mage och kl 09,00 har jag varit vaken flera timmar...hua!

Annars är jag väl inte så nervös över det, det går som det går liksom. Funkar det inte så kommer vi få en tid till kejsarsnitt så då får vi veta redan på fredag när knoddas komma skall =)
    Fast vi får ändå hålla tummarna för att vändningen lyckas och att knoddas sen ligger kvar i den positionen, det är ändå det bästa för bebis att födas vanligt med lungor och grejor.

• ZillyChili

Fast känns inte det lite tjaskigt? De flesta BM vill ju inte ens säga vilket kön det är och om man då säger till 95% och man ändå försöker stämma dem så känns det lite elakt av oss när vi vet att det finns felmarginal...

Det ingår ju inte i rutinerna att de berättar könet, skulle de däremot göra det utan att vi frågar så är det en annan sak.

• ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-07-05 10:07:53 följande:
    är så glad. verkar osm att turen för oss håller på att vända. jag blev ju sparkad för att jag vr gravid så igentligen ahr vi taskigt ställt ekonomiskt nu. sambon fick besked av att han klarade sin grävmaskinist utbildning idag och fick lovat jobb 30 mil ifrån oss. håller tummarna att det stämer. då blir det flytt för våran del om ca 3 månader för uppsägningstiden. väntar bara svar på ett hus som uthyres. ligger HELT perfekt o är allt jag önskar mig. hoppas bara den fortfarande är ledig
    Vad härligt! Den som väntar på något gott som man säger =)
  • ZillyChili
    Momii skrev 2011-07-05 22:22:01 följande:

Men faktiskt! Det är lite så. Många hävdar att de vill "knyta an" till barnet. Nu tror ju jag att jag råka se vad vi väntar och jag känner inte alls så. Sen kan väl alla känna olika.

Som jag skrev innan får ju klart alla göra som de vill men när det viktigaste blir att få reda på könet så är det bara fel.  
    Självklart är det upp till var och en, men som du säger.... det ska ju inte vara det viktigaste!

Vi valde att inte ta reda på det, dels för att jag känner att det inte spelar någon roll... det är vad det är ändå, kan ju inte gärna byta =) Sen hade jag förmodligen inte köpt överhängande rosa eller blått i vilket fall som helst så just för förberedelserna så hade det ändå inte underlättat för mig.

2 dagar kvar att jobba nu tjejer, eftersom det är vändning på fredag. Ska bli så jäääääkla gott att gå hem!

Men först ska jag förhandla lite med min chef idag, för de vill ha möjligheten att ringa mig under mammaledigheten för att få hjälp, men då menar jag att då ska jag minsann få något för det också.
    Har ställt upp så förbaskat på det företaget i fyra år nu, så känner att det är dags att jag får något i gengäld nu... kanske lite girigt, jag vet inte, men ändå...        
  • ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-07-07 18:09:43 följande:
    Käka b50 och b6 tabletter nu tjejer, jag gick ner 2 kg i bara vartten typ... har man brit på b vittamin så blir man vätskefylld... och de är ju bara onödigt... kan röra mina tår helt otroligt bra nu och mina lår och fötter är inte alls lika uppsvälda :): kissar dock mer men de får man ta :).

Vi trodde ju att du gått och blivit mamma!!!!
  • ZillyChili

Här ligger man inför sitt vändningsförsök, som resulterade i att knoddas fortfarande ligger i säte. Läkaren kämpade tappert, men rumpan ligger så långt ner i bäckenet att hon inte lyckades gräva sig ner där tillräckligt djupt så hon fick inte tag riktigt på rumpan.
    Men grävde kan jag lova att hon gjorde och det kändes rejält emellanåt. Sambon kände sig plågad när jag spjärnade med tårna och han förstod att det gjorde ont.

Men det var värt ett försök även om det gick åt skogen =) När jag ska till BM om 1,5-2 veckor så sätter vi upp en tid för kejsarsnitt. Så snart vet jag när knoddas kommer!    
  • ZillyChili

Tack alla!

Jag är tillfreds med kejsarsnitt. Hade ju helst velat ha en vanlig förlossning eftersom det ändå är det bästa för barnet. Men kejsarsnitt har ju sina fördelar det med; man vet när bebis kommer, vet att man inte behöver ligga med värkar i över ett dygn osv.

Man får ju ta det för vad det är, inte mycket jag kan påverka. Har ju redan gjort vad jag kan =)

Ja, ska bli spännande att se vilken dag det blir. I växjö tar de snittet vid dag 0-7 innan bf, vilket passar mig ypperligt. Då blir det nog varken på min eller min systersfödelsedag, för inte planerar de in snitt en söndag va?

Jag fyller år 31 juli, exakt en vecka innan bf, och min syster 7 augusti exakt på bf =)        

• ZillyChili
    Momii skrev 2011-07-09 13:07:47 följande:
    Zillychili: Så tråkigt att vändingen misslyckades. Är det helt omöjligt för bebisen att själv vända sig nu, i och med att rumpan låg så långt ner?

Bra, du ska se det positiva i det hela! Skulle absolut inte tro att de planerar snitt under en helg och inte under semestertider. Jag födde min dotter en lördag och det var babyboom och underbemannat. Väl upp på BB försvann personalen flera ggr för de var tvugna att rusa ner och hjälpa till på FL.

Här är det också varmt idag! Tösen vakna nyss så nu ska hon få lite mat och sen drar vi till ett friluftsbad. Bada och grilla blir det tillsammans med mannens syrra och hennes man! Vår tös kommer bli helt sjövild! Hon älskar att bada och babysim var det bästa hon visste när vi väl gick på det!

Ha en bra dag tjejer och alla bebisar i magarna!       
    nej omöjligt är det inte men läkaren verkade inte speciellt hoppfull. Blir ju svårare för bebisen för varje dag och eftersom rumpan ligger så långt ner att hon inte ens lyckades vända den med våld så ska man nog inte hoppas på för mycket.

Men nu har man ställt in sig på kejsarsnitt istället för vanlig förlossning, så om det ändras igen så blir det bara jobbigt att behöva ställa om sig en gång till =)    Så nu kan det lika gärna bli snitt!

Precis hemkommen från en herrgård efter att varit på ett hemligt bröllop mellan svägerskan och svågern. Ska på att börja packa nu så fort jag vilat en halvtimme för att sedan bege oss till Öland.
    Har beställt kanonväder hela veckan på Öland så det hoppas jag att vi får, soldyrkare som jag är!   
  • ZillyChili
    Carro_frankie skrev 2011-07-12 15:59:11 följande:
    Finns inte Liberoväskan på BB kan man maila Libero så skickar dem hem väskan till än. I Växjö finns inte väskan men man får blöjor till barnet och bindor tills man åker hem. Man får låna super sköna sjukhus(rockar). Går förlossningen bra få man bo på patienthotell där även pappan få bo med en under hela vistelsen.

Jaså? Finns den inte i Växjö? Kan vara bra att veta, ska också föda där!
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011