Bildtråd för oss med BF i aug 2011
Vad "kul" med lite fler bristningsbilder! Började ju tro att jag var den enda!
Vad "kul" med lite fler bristningsbilder! Började ju tro att jag var den enda!
Lite smått avis på era magar! Hade också velat ha en fin graviditetsmage att kunna visa upp på sommaren!
Istället har det blivit en tankini inhandlad så jag slipper visa magen!
Var hos BM idag, allt visade toppenvärden och hittills en total viktuppgång på 9,4 kg.
Sf-mått 34 i vecka 33+3!
Jaha, nu ljuger jag med, eller så är det önsketänkande... vecka 32+3 ska det vara!
Jag har alltid haft problem med att sova, har kommit fram till att det är något jag får ägna mig åt i graven sen.
Inatt tryckte knoddas ngt fruktansvärt mot mitt underliv och bak, kändes nästan som om jag skulle göra på mig till slut, haha!
Någon mer som brukar ha det så? Tycker det kommer oftare och oftare nu och jag hoppar till varje gång!
Bebisen härjar runt för fullt nu och jag bara lääääängtar tills bebisen behagar titta ut.
Har ni pratat om förlossning och smärtlindring än hos Bm?
Bara på föräldragruppen, men det gav mig inte så mycket. Min föräldragrupp var inte alls bra.
Men min Bm har inte tagit upp något om det, faktum är att hon pratar inte mer än absolut nödvändigt över huvudtaget =)

Du är enorm =) Skönt för mig för jag ser minsann likadan ut, haha! Får du också många kommentarer om den stora magen? Jag är sååå trött på alla kommentarer om att det MÅSTE vara två!
Ja, nu börjar man känna sig som en valross och jag blir lika sur varje gång jag ligger i soffan och sprattlar med benen för att komma upp... så kommer den underbara sambon och ska hjälpa mig =) Sur blir jag, då jag har en stolthet för stor för mitt eget bästa, haha... KAN SJÄLV liksom...som ett litet barn.
Min mage har sjunkt väldigt mycket sista veckan och jag vill bara gå och hålla upp den! Får väl lägga den på en skottkärra de sista veckorna om inte tillväxten avtar snart =(
Kom igen tjejer! Lägg upp lite bilder på era magar!!
Här kommer den senaste på mig, tagen idag i v. 32+6

Hej hopp tjejer!
Åter dags för måndag, ny vecka nya tag!
Hur många sammandragningar har ni om dagen ungefär?
När jag var inne och läckte fostervatten så fick jag ordinationen att om jag hade mycket sammandragningar i vilande läge så skulle jag kontakta dem, eftersom jag hade flera stycken under tiden som jag låg uppkopplad på CTG:n
Men vad är mycket?
Han sa att jag skulle helst inte ha fler än tio på en dag i viloläge. Tycker inte att mer än tio behöver vara mycket, men det kanske är i mitt fall eftersom jag har läckt vatten, att de vill hålla extra koll på mig?
Vill därför veta hur ni har det med sammandragningar?
Själv hade jag typ vart 8:e minut i 1,5 timme, kändes även som mensvärk.
Tror inte det är någon fara, men sambon nojjar sig nu så jag fick lova på heder och samvete att hålla koll idag =)