Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mamma20022005 skrev 2011-08-16 15:44:39 följande:
    Lägger upp en bild på vårt 3:e underverk Ebba. Hjärta (bilden blev lite grumlig när jag förminskade den).

Jättefin tjej! Grattis!
  • emelielj

Nu är våran prins Oliver en månad och det går för fort!
    Grattis till de nya bebisarna :)
  • emelielj

Första veckan åt oliver varje timma även på nätterna. Nu äter han kanske 3-6 gånger per natt men somnar inte alltid på nätterna så vi brukar vara uppe framför Tvn, ibland flera timmar medans sambon sover. Mysigt men jobbigt när man är trött!

• emelielj
    Kevin och Freja skrev 2011-09-09 11:21:45 följande:

Idag är vår fina familj med i tidningen :)
    Fin familjebild!! jag vill också ta en familjebild med min lilla familj :)

Här är min Oliver, fem veckor. Och jag är så pigg och glad idag, han sov 22-03.30 och sen 05.00-07.45! Jag känner mig grymt utviladSkrattande

• emelielj

Oliver kräktes också massor inatt! Tre av mina tröjor och två bodies fick jag byta haha! Plutten :)

Han Sov också jättebra inatt, 22-04.30 sen 06--09.00! Otroligt skönt :)

• emelielj

Dumma iphone! Jag slutade att väcka honom för ett par veckor sen. Ibland sover han sex timmar och vaknar sen! Det är olika hur ofta han äter. Jag delammar, mest på nätterna ammar jag, eller försöker, men han får tillägg eftersom han inte blir mätt annars. Har kämpat med amningen i en månad nu men funderar på att sluta helt eftersom ingenting hjälper :(

• emelielj

Innan jag åkte hem från bb sa dom att man skulle äta försiktigt: gröna äpplen, choklad, mjölkprodukter, stark mat och räkor. Sen har jag hört fler saker i efterhand men det är inget jag minns. Förutom kolsyrat vatten som BVC sa att jag skulle sluta med när Oliver hade massa magknip, sen om det fungerar eller inte är en annan historia!

• emelielj

Jag fick också tipset att avryta en eller flera gånger under amningen för att rapa men Oliver somnar alltid nästan direkt när han äter och somnar han inte så vill han inte äta mer när jag stoppat för att rapa. Svårt dedär.

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011