Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mickan skrev 2011-11-07 15:17:49 följande:
    Blev SKITsur idag på barnmorskan. Var på BVC och vi hade sån föräldrargrupp. Dean skulle egentligen sova denna tiden och fast jag försökte planera, gick på promenad innan etc så hann han inte sova mer än 1h innan timmen på BVC fast han egentligen är van att sova 2-3h. SÅ han är superpigg för att det händer så mycket och till slut så kommer han på att han är ÔVERtrött och skriker hysteriskt. Så jag vyssar honom för det är det ända sättet att få honom att lugna ner sig och när han slappnar av lite mer så gungar jag långsammare och långsammare tills han somnar och spänner han sig och blir hysterisk så måste jag vyssa honom igen.

Iallafall så ville ena snacka med mig efteråt och påstod att detta var fel! Att man inte alls ens skulle gunga babyn för man vet inte vart gränsen går för att skaka en baby och vyssa en baby. Så frågade om baby björns vippestol var farlig då, men det var den ju inte. Men jag vyassar ju inte nå mer än vad den vippar honom när han sitter i stolen! Irriterad blir jag. Tydligen skulle jag hålla babyn raklång över axeln och fick inte ens böja på knäna för att gunga utan skulle bara klappa han på ryggen med handen. Hon fick visa vilket gjorde att han blev super hysterisk och skrek på kontoret i 10 min så tårarna sprutade osv. JAJA, så tydligen ska jag bara låta ungen skrika hädanefter! Pröva stå ut med hans temprament en hel dag om jag inte kan dansa med honom och vyssa honom. 

BTW, hur stavar man vyssa på svenska? Vet jag stavar fel! eller? 

Tror det stavas vyssja, fast jag kan ha fel :) Var det BVCtanten som sa så? det har jag aldrig hört och jag tycker det låter puckat!
    Självklart ska man inte skaka bebisen men man vet väl skillnad på att skaka och gunga bebisen? Jag gör och måste göra precis som du! Han blir inte heller lugn annars. Om det nu är sån hårfin skillnad på skaka och gunga så borde väl alla gravida informeras om det? Vet att jag har hört att nån bebis skakades för hårt men det var ju av förälderna frustration och antagligen så SKAKADE denne föräldern superhårt när inget annat hjälpte men jag känner mig rätt säker på att du INTE skakade din bebis!
    Låter som hon har hittat på det själv eller så har hon fått lära sig det och överdriver som bara den. Jag menar, alla vet väl alla man inte skakar bebisar? Men att man inte får gunga som alla gör är det dummaste jag hört.
  • emelielj

Jag tyckte inte sprutorna var så farliga. Av andra sprutan skrek han i tio sekunder sen var han pigg o glad som vanligt! Men självklart är det skönt att ha det avklarat

• emelielj

Nu känner man första tanden i Olivers mun! Inte konstigt att han ätit och sovit dåligt, stackarn!

• emelielj

Cleopatra: jag har likadant, lös hud hänger en dm nedanför magen och det ser förfärligt ut, tar inte av mig tröjan för sambon för det ser så hemskt ut. Sa hon att det brukat gå tillbaka av sig själv? Skulle nästan vilja visa dig hur min mage ser ut, ifall din är liknande.
    Hoppas inte du missförstår mig, jag försöker inte vara "värre" än dig på nåt sätt, bara känner igen mig helt och hållet i det du skriver!

• emelielj

Cleopatra: ja det kan vi göra. Jag vet ju att magen tar snäll av barnafödande men jag är rätt säker på att all lös hud jag har knappast kommer försvinna! Sa hon ungefär hur lång tid det brukar ta? Jag har knappt gått ner mina gravidkilon ens :(

• emelielj

Ja, min är precis likadan, hänger ner över troskanten och är som ett russin. Bristningarna har bleknat lite när jag solat men jag kommer ju knappast visa magen för någon ändå. Det är mitt första barn med så om nåt ska göras måste jag vänta till efter andra barnet. Jag är 23 med mage som en 80åring :( det känns som att även om magen dras ihop liite så finns det sjukt mycket sladdrig hud som aldrig försvinner.

• emelielj

Svartros: hej igen! Javisst är det så trist. Jag visste ju att magen inte skulle bli sig lik men detta var värre än jag trodde. Jag är bara 23 och såklart ångrar jag inte min bebis men de känns som om jag aldrig kan gå i bikini igen..

• emelielj
    IceCloud skrev 2011-11-30 17:08:46 följande:
    Jag trodde väl inte heller att det skulle bli riktigt så här. Är också bara 23 och känner me att jag inte vill ta på mig bikini igen! Får väl leta reda på nån fin baddräkt eller nåt om det skulle kännas bättre...Men jag har inte trivts i det tidigare så jag vet inte...
    Men sen har man ju ändå problemet med hängbuken som dessutom putar ut mer o mer ju närmre kvällen kommer.
    Ja, det är precis samma här. Har nästan på mig samma stora tunikor som jag hade när jag var gravid. Magen ser ut som det är en bebis i vecka 25 där i. Baddräkt har jag också funderat på men den lösa huden kommer puta ut och se hemskt ut :(
    I måndags började jag med pulverdiet för att tappa lite kilon för att sen fortsätta med LCHF. Behöver bara komma igång med detta för att få motivation för att fortsätta och det verkar faktiskt funka! 89kg i måndags till 86 kg idag, samma tid. Men magen tror jag knappast kommer försvinna..
  • emelielj

Jag är så inställd på att gå ner nu så jag ger mig inte känner jag! Otroligt skönt med lite snabbt resultat i alla fall, annars hade jag inte orkat nu. Nej jag har inte testat lvhf men jag tänkte fortsätta med den efter dessa tre veckor med pulver! Funkar den bra? Det är ju skönt att äta mat känner jag :)

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011