Bildtråd för oss med BF i aug 2011
Iallafall så ville ena snacka med mig efteråt och påstod att detta var fel! Att man inte alls ens skulle gunga babyn för man vet inte vart gränsen går för att skaka en baby och vyssa en baby. Så frågade om baby björns vippestol var farlig då, men det var den ju inte. Men jag vyassar ju inte nå mer än vad den vippar honom när han sitter i stolen! Irriterad blir jag. Tydligen skulle jag hålla babyn raklång över axeln och fick inte ens böja på knäna för att gunga utan skulle bara klappa han på ryggen med handen. Hon fick visa vilket gjorde att han blev super hysterisk och skrek på kontoret i 10 min så tårarna sprutade osv. JAJA, så tydligen ska jag bara låta ungen skrika hädanefter! Pröva stå ut med hans temprament en hel dag om jag inte kan dansa med honom och vyssa honom.
BTW, hur stavar man vyssa på svenska? Vet jag stavar fel! eller?
Självklart ska man inte skaka bebisen men man vet väl skillnad på att skaka och gunga bebisen? Jag gör och måste göra precis som du! Han blir inte heller lugn annars. Om det nu är sån hårfin skillnad på skaka och gunga så borde väl alla gravida informeras om det? Vet att jag har hört att nån bebis skakades för hårt men det var ju av förälderna frustration och antagligen så SKAKADE denne föräldern superhårt när inget annat hjälpte men jag känner mig rätt säker på att du INTE skakade din bebis!
Låter som hon har hittat på det själv eller så har hon fått lära sig det och överdriver som bara den. Jag menar, alla vet väl alla man inte skakar bebisar? Men att man inte får gunga som alla gör är det dummaste jag hört.