Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mickan skrev 2011-05-14 20:13:55 följande:
    Hej! Har nu gjort massa research... Var in på en annan butik igår och dom hade inte heller hört om B-50 så var tvungen att söka på internet!

Så här förklarade dom vad B-50 var:

The list of B-vitamins is extensive and includes vitamins B-1, B-2, B-6, and B-12, Biotin, Folic Acid, Pantothenic Acid, PABA, Choline Bitartrate and Inositol. Most B vitamins serve as coenzymes to various enzyme systems, their presence is critical. All B-vitamins play a role in metabolism. B-vitamins supply energy, tone and balance nerves and endocrine system.

Så du äter ju tekniskt sett redan B-6 eftersom det finns i B50.

Men i mina Prenatal vitaminer som jag fortfarande äter så innehåller dessa
    100% av dagliga dosen Folic Acid (folsyra eller vad det svenska ordet är)
    104% av dagliga dosen B6
    50% av dagliga dosen B12

Så kan du fråga din mamma om det är B-1, B-2 och mer B-12 jag behöver eller om de andra ämnena Pantothenic Acid, PABA, Choline Bitartrate and Inositol är det som är hemligheten av utdrivandet av vätskan...
    Vill ju inte äta dubbelt med Folic Acid och speciellt inte när det är en pojk som ligger i magen. Hade det vart en tjej hade det nog inte vart något problem.
    Min mamma är här nu, hon säger att b50 är alla b-vintaminer i en tablett i styrkan 50 mg. Sen ska man ta en 1-2 tabletter b6 extra beroende av hur mycket vätska du har i kroppen. Finns bara på hälsokost! Den dagliga dosen du äter är skit lite... :) nu skriv jag menadans hon snackade så jag hoppas du fattar vad jag skriver haha... :)
  • Ninakarolina

Har gjort mig fredags fin, bättre än såhär blev de inte haha. Såg att rumpan är lika stor som magen hihi. Finns inget man kan göra åt :D.
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-05-20 16:24:34 följande:

vecka 25=D
    Jag har likadana byxor, lever typ bara i dom :P super niceiga.
    Speck skrev 2011-05-20 23:01:59 följande:
    Haha det hör graviditeten till! Amningsreserv kallas det visst Flört
    hahaha... :D
    alexander2011 skrev 2011-05-21 09:57:20 följande:

jätte fin mage ninakarolina Solig

Nu har inte jag varit inne på jättelänge känns det som haha..det har varit ganska lungt på tråden ändå..

Finns det fler som har förbaskat ont i revbenen/rygg fram och bak under bysten??? Jag kan inte sitta ner längre stunder o bilresor är hemska...hur ska jag klara av att åka till ullared?

man tackar :)
  • Ninakarolina

Speck: tror din mage är rätt lik min om jag inte är totalt blind :D.

• Ninakarolina
    Speck skrev 2011-05-22 11:31:56 följande:
    Ninakarolina: Men det har ju jag påpekat förr att din är lik min Tungan ute Jag har faktiskt visat din mage för min syster då hon så himmmla bombsäker på att det är en grabb pga magformen min, bara för att du väntar ju flicka! Jag vill liksom visa att det är omöjligt att gissa utefter form.. Men men Glad
    För min växer också himla lågt just nu!

Måste bara berätta en lustig sak.. Vi har ju diskuterat förr i den här tråden (tror jag att det var) om att det är flera som haft en öm punkt liksom på magen o om man trycker så gör det mer ont osv.. Och igår kväll fick jag jätteont till höger brevid naveln, lite ovanför, och om jag tryckte där så gjorde det ont som ett blåmärke.
    Och sen då det inte slutade göra ont så satt jag o tröck mot det onda ganska länge, jag tänkte att det kanske skulle släppa efter ett tag - och då känner jag bebis flytta på sig - kändes som en ål under huden! Så jag skrek till haha, för jag visste inte om att dte var bebis jag tröck på! Men efter bebisen flyttat på sig så slutade det göra ont... Så det var bebis som låg o tryckte o gjorde att det kändes så! Tänkte att det kanske är samma för er andra som gått o undrat över dessa osynliga "blåmärken"... Skrattande
    haha, mamma säger att jag v äntar en pojke på grund av att magen är si och så haha.. men har kollat 2 gånger nu och de är 95% en tjej, men vi har inte sett nått kön... asså de finns ingen snopp och pung men man såg ingen snippa heller haha var som bara platt där :D. så de kanske kommer ut en pojke.. men då vet jag inte vad jag gör haha... köpt att till en tjej.. men då får pojken ha de :D. Men har inget pojknamn så de måste bara vara en tjej :D.
  • Ninakarolina
    Speck skrev 2011-05-22 17:32:18 följande:
    Ninakarolina: platta kön brukar vara tjejer så jag tror ni kan va rätt lugna. Skrattande
    Men en vän till mig, när hon var gravid så bar hon också sin bebis väldigt lågt, och det var en flicka! Det och att två ul säger att det är en tjej borde väl övertyga din mamma Tungan ute
    Jag har kollat massor på ultraljudsbilder och jag tror också att vi får en tjej.. För vi såg nåt vitt streck mellan benen när vi gjorde ul och vad jag sett så har inte pojkar något vitt streck mellan benen. Men iom att varken jag eller maken är utbildade ul-kollare så är det ju bara gissningar, hade vi frågat hade hon kanske förklarat att "nej det där är det o det ni ser o inte könet" så vi håller öppna sinnen för va de kan va.
    haha , jaa.
    Min sambo tror förtfarande att han kanske såg två vita kulor haha... Men jag gjorde ett till ul när jag hade så mycket sd och då var han inte med och då sa den läkaren att de var 95% en tjej... eller så kanske vi föder ut en barbie, som har platt kön haha.
  • Ninakarolina
    Mickan skrev 2011-05-23 00:16:10 följande:
    Ninakarolina!

Lyckades äntligen få tag på dom B+50 vitaminerna och fick tag på några som bara innehöll 25% av det dagliga intaget av folic acid så då känns det inte lika farligt för bebben om jag äter dom samtidigt som mina grav vitaminer.

Iallafall så hade jag igår gått upp ytterligare 1 kg så låg på +8kg. Men idag var det tredje dagen med att äta dom tabletterna och idag vägde jag -1kg så är på +7kg igen och fötterna och vaderna har inte känts lika svullna idag!

Så supertack för tipset. Hoppas att det inte är pga ren tillfällighet! =)
    haha, men toppen då :). jag äter dom inte varje dag för jag får kissa som en idiot... jag menar jag kissar nog mycket som de är, men börjar vätskan komma då kommer jag äta dom som fasen :):
  • Ninakarolina
    Momii skrev 2011-05-23 13:04:14 följande:

Har ni bestämt namn än? Vi har problem med att komma överrens och mannen har dissat alla mina förslag.

Vi har ett flicknamn, och de är sagt att de ska bli en flicka, men om mot allförmodan skulle komma ut en pojke blir de knepigt :D.
  • Ninakarolina
    annakoh1209 skrev 2011-05-23 13:43:35 följande:
    jag är inte gravid men har kollat i tråden på era fina magar ett tag o nu känner jag att jag var enorm för snart 3år sedan då jag väntade yngsta sonen har bild om ni vill se det va taget i v35+5
    Spännande, jag vill se :)
  • Ninakarolina
    Wizla85: första barnet? haha du är ju enorm om magen. roligt :).
    Capa skrev 2011-05-23 15:41:25 följande:
    Haha, hälsa din sambo då att pojkar inte har två vita kulor på ultraljud Flört Iaf hade inte min lille det..... det var bara en boll liksom sen en avlång liten snopp haha Men kanske är det en tjej här inne med då..... Tungan ute Får se om 2 dgr för då är det dags för mitt efterlääääängtade 3D/4D ul!! Yihoooo!!
    haha okej, men vad kan de vara då? hmm ja vi får se... jag vet inte om jag ska boka ett ul 3d-4d eller inte... kostar ju pengar och våran ekomomi nu är knaper då vi sparar till insattsen till lägenheten vi nyss köpt haha... vi är galna. Men de ska gå... och kollar man försent blir de väl svårt att se om de är trångt där inne eller? Men jag vill se... kommer nog börja gråta när jag ser ansiktet :D. du måste skicka bild sen :D.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011