Inlägg från: Linda b1986 |Visa alla inlägg
  • Linda b1986

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Aldrig är man nöjd, men förknippar stora bebismagar med riktiga kvinnor! Så vackert!

• Linda b1986

Momi- har du bilder på ditt projekt? Är åxå sugen på att göra liknande men vet verkligen inte hur man syr. Älskar moln sortimentet, de med lamm är supersöta men känns onödigt dyrt.

• Linda b1986
    Speck skrev 2011-07-25 16:37:16 följande:
    Asså apropå det här med att vattnet går.. Känns det på nåt sätt? Eller blir de plötsligt bara blött i trosorna? Det är inte så att man känner på nåt sätt att "uh-oh nu hände de nåt"..?
    för mig gick vattnet när jag gick upp och kissade på natten. kände mig extra kissnödig och sen var det som en vattenballong mellan benen som bara brast. jag blev riktigt paff för jag trodde det skulle börja med värkar. värkarna satte igång ca 10 min efter vattnet fick och 12 timmar senare föddes dottern.

denna gång vill jag ha värkar först för jag kunde inte göra något med en flod av vatten som strömmade blandat med blod(äckelvarning). hade velat gå ut och gå eller göra något lugnande. Det enda jag fick göra hela tiden var att springa och byta handdukar i byxorna. satt på tre stora handdukar på väg till förlossningen och ändå var hela sätet pissblött när vi kom fram. jätte fräscht.......
  • Linda b1986
    Mamma20022005 skrev 2011-07-25 17:30:56 följande:
    Jo, så var det ju. Man hade bebisens blöjor på sig eller handdukar mellan benen. Sen ville jag gärna bada när värkarna startat men det gick ju inte när vattnet hade gått. Då fick det bli dusch. Men det var ju ändå en häftig upplevelse och vara med om. Med 2:a startade det med värkar.
    jag badade fast vattnet gått, men de kändes inte helt rätt.
  • Linda b1986

Jag hade hemska eftervärkar med första barnet när jag skulle amma, grät varje gång de första dagarna. Huuua om de blir värre andra gången.....

• Linda b1986

Jag har fem dagar till bf och är riktigt Depp. Har inte gått ur sängen och ligger och tröstäter godis och inbillar mig tecken. Detta måste vara den värsta tiden,samtidigt vet jag ju att det ej är långt kvar och man borde njuta men har ingen ork....vad gör ni för att få tiden att gå?

• Linda b1986

Mamma20....- ja ring innan och fråga. Precis suttit i telefon och gråtit ut för min syster som jobbar som atläkare på förlossningen och hon sa till mig att det har stor betydelse hur många man sätter igång Per dag beroende på hur fullt det är. Lättare få igångsättning under "lågsäsong", och att även om mvc sagt en sak är det förlossningen som sista ordet.....

• Linda b1986

Isola- ja verkar vara det fast det varierar ju såklart, men en hel del som får åka till Gbg från näl. Men annars är det ju våren som är högsäsong vanligtvis!:)

• Linda b1986

Har också funderat på om man kan göra hinnsvepning själv eller känna om man öppnat sig något eller om tappen blivit mjuk. Men det är nog svårt då man inte riktigt vet hur det skall kännas.

• Linda b1986

Fänkål Ska tydligen lugna bebisars magar om man ammar. I Schweiz rekomenderar man alla mammor äta det om barnet är "skriktigt". semper är många känsliga för har jag hört.

• Linda b1986
    var ju tvungen visa denna bild, trodde ju det var saga som du fotat, visade min kille och han sa, ja selma vaddå`? vi har samma strumpbyxor och samma dinglismobil. lite kul bara:)

emeliemarietherese skrev 2011-10-03 11:06:38 följande:
    Idag ska vi på sexveckorskontrollen (fast Novali blir 6 veckor först på onsdag). Vi ska väga henne och träffa läkaren. Hon har ett smultronmärke fram på snippan (tycker det är ett skitfult ord men ni vet vad jag menar ;)) som de ska kolla upp också.
    Hon ler och skrattar mest hela tiden nu och det är sååå mysigt. Hon är vaken i låånga perioder på dagarna och ligger och kikar med sina stora ögon :)

• Linda b1986

Här får dom de två sprutornA samtidigt i varsitt ben. Jag hade glömt att det var dags för vaccination så hann inte bli orolig.:)

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011