Bildtråd för oss med BF i aug 2011
Aldrig är man nöjd, men förknippar stora bebismagar med riktiga kvinnor! Så vackert!
Aldrig är man nöjd, men förknippar stora bebismagar med riktiga kvinnor! Så vackert!
Tul visade allt normalt!:) bebis på 2660 gram, beräknad födelsevikt 2900.tjohoo:)
Momi- har du bilder på ditt projekt? Är åxå sugen på att göra liknande men vet verkligen inte hur man syr. Älskar moln sortimentet, de med lamm är supersöta men känns onödigt dyrt.
Emelielj- grattis! Va underbart! Lycka till med allt:):)
Jag hade hemska eftervärkar med första barnet när jag skulle amma, grät varje gång de första dagarna. Huuua om de blir värre andra gången.....
Jag har fem dagar till bf och är riktigt Depp. Har inte gått ur sängen och ligger och tröstäter godis och inbillar mig tecken. Detta måste vara den värsta tiden,samtidigt vet jag ju att det ej är långt kvar och man borde njuta men har ingen ork....vad gör ni för att få tiden att gå?
Mamma20....- ja ring innan och fråga. Precis suttit i telefon och gråtit ut för min syster som jobbar som atläkare på förlossningen och hon sa till mig att det har stor betydelse hur många man sätter igång Per dag beroende på hur fullt det är. Lättare få igångsättning under "lågsäsong", och att även om mvc sagt en sak är det förlossningen som sista ordet.....
Isola- ja verkar vara det fast det varierar ju såklart, men en hel del som får åka till Gbg från näl. Men annars är det ju våren som är högsäsong vanligtvis!:)
Har också funderat på om man kan göra hinnsvepning själv eller känna om man öppnat sig något eller om tappen blivit mjuk. Men det är nog svårt då man inte riktigt vet hur det skall kännas.
Bf på fredag 12 :)
Fänkål Ska tydligen lugna bebisars magar om man ammar. I Schweiz rekomenderar man alla mammor äta det om barnet är "skriktigt". semper är många känsliga för har jag hört.

Här får dom de två sprutornA samtidigt i varsitt ben. Jag hade glömt att det var dags för vaccination så hann inte bli orolig.:)