• Rae

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Grattis, kevin C! Härligt med bröllop!

• Rae

carmat85, nuför tiden har man inte "råd" att vara för stolt anser jag. Ta jobbet för din bebis skull. Söka nytt kan du ju börja med direkt men ha detta kvar i fall att...

• Rae

tejj, grattis till en liten tjej. Vad häftigt med 3D!

• Rae

Måste också ut och köpa mig några klädesplagg, det är ju kul att kunna byta mellan några saker i alla fall...

Fin amningskudde, Mickan!

Stackare som har ont, hoppas ni får vila nu!

Idag är jag 26+1 och mätte omkretsen på min mage, den var 97 cm. Vet inte om det är stort men med mina två andra var det 103 och 106 i denna veckan så jag är åtminstone mindre denna gången men sen är ju frågan om jag ändå är stor jämfört med andra. 

• Rae

Tänkte tipsa om vad jag läste i "mammapraktika", en kvinna skulle in på vändningsförsök men det funkade inte och när hon gick sa en gammal BM: ställ dig på huvudet så länge du kan så fixar det sig nog. Hon tog två andra till hjälp att hålla henne mot en vägg och det funkade. Kanske något att pröva?

• Rae

Så skönt att allt gick bra trots dramatik! grattis till en så fin födelsedagspresent!

• Rae

carmat85: skönt att allt verkar ordna sig! 

Själv har jag varit hos BM idag, (v. 31+4). SF- mått 33, blodtryck 115/65, hb 118 (bättre denna gången), glukos 6,0 och hjärtljud på 148. Maken och barnen var med och hade en massa frågor till BM. Hon skrattade gott åt mina frågvisa barn!

Jag hade gått upp ca 13 kg sen inskrivningen. Hoppas det inte eskalerar för mycket nu i slutet.

Har en del sammandragningar som gör att det blir ett tryck över bröstet och pannan. Pulsen känns starkt i kroppen och det känns lite ansträngt att andas. Någon som känner igen det? Det är inte så hela tiden utan mest när det är varmt ute (och därmed inne!). 

• Rae

Jag köpte IKEA's skötväska för 99 kr.
    Detta är ju mitt tredje barn och jag är inte så petig längre. Jag minns när jag fick mitt första och kom med i en mammagrupp där det fanns en tredjebarnsmamma som flyttat och därför ville vara med i en mammagrupp för att lära känna nya i området. Hon hade en blöja och en banan  i kanten på barnvagnen. Vi tittade mycket skeptiskt på henne men nu är jag nog där själv...nästan i alla fall.

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011