Inlägg från: Kevin och Freja |Visa alla inlägg
  • Kevin och Freja

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Ja min döptes i lördags. Supermysigt dop och Freja skötte sig galant under hela ceremonin. Inte en tår, inte ens när vattnen kom på huvudet :)
    Vi bjöd alla på fika efteråt, det var jättemysigt!!

Idag var vi på 3 månaders kontroll på BVC och Freja fick två sprutor också. En i varje ben... Inge vidare men det gick ganska bra. Hon grät lite grann men det var snabbt övergående.
    Nu väger hon 7290 g och är 64 cm lång :)

Efter att jag fick min mens har jag fått hormonomställningar i kroppen så min mjölk är på väg att försvinna. Har pumpat massor men det hjälper inte så nu får vi tilläggsmata på dagarna och så ammar jag om det går på natten. Men att hitta mjölkfri modersmjölksersättning var lite krångligt här där jag bor... Dessutom direkt svindyr!! Idag fick jag äntligen det utskrivet på recept så nu kom vi undan bra mycket billigare!
    Hoppas detta med komjölksallergin ska växa bort... Det brukar göra det säger de på BVC.
    Vill inte att hon ska behöva krångla med kosten som jag gjort nu, hela sitt liv...

~* Kevin 2006-12-22 ~*~ Freja 2011-08-23 *~
  • Kevin och Freja

Ja här är ännu en! Min mage hänger också ner över troskanten... Har massa gravidkilon kvar att gå ner så det kommer väl hänga ännu mer gissar ja... Bristningar fick jag så ja ser ut som en världskarta på magen. Men just detta skinn som hänger är väldigt jobbigt och jag visar mig inte heller för nån! Jag har alltid vart smal och platt men nu är jag stor och hängig. En kompis till mig fick sitt skinn bortopererat, helt betalt av landstinget... De kostade henne inte en krona. Sån tur har jag nog inte men jag fick se hur hennes mage sett ut och min är likadan så man kan ju hoppas för såhär vill jag inte se ut! Jag är 26 år, visserligen fått två barn men efter första gick allt tillbaka på magen...

• Kevin och Freja

Frejas dop gick till så att hon bars fram till altaret av min ena bror, som blev gudfar åt henne. 
    Psalmer var: "Tryggare kan ingen vara" och "Du vet väl om att du är värdefull". Min pappa spelade och sjöng en låt för henne som heter "Välkommen Hem" av Sonja Aldén. Supervackert var det!
    Min son fick hälla upp dopvattnet i skålen och även hänga upp hennes doplöv i ett träd framme i kyrkan :)
    Alla barnen fick vara med och sitta framför oss, det var jättemysigt och fint!
    Efteråt bjöd vi på tårtor och kakor som jag bakat. Sen hade vi presentöppning och gud så många fina presenter hon fick! Och massa pengar som ska in på ett konto tills hon blir vuxen :)

Lägger upp lite bilder från dopet.

Från vänster: Min son Kevin, min man Daniel, Jag, Min bror Henrik, Freja i famnen och prästen Pernilla.

Min prinsessa och min bror :)

Tårta Nr. 1 jag gjort.

Tårta Nr.2.

Hade lite problem med hörnen så jag vek bara in dem. Blev lättaste så. Bottnarna var hemmagjorda så de var inte riktigt släta och kvadratiska. Men det dög allt och alla åt så gott så!

Är jättenöjd med dopet och min docka var så fiiin! :)

• Kevin och Freja

Speck: jag har använt marsipan till några av rosorna och sockerpasta till de andra och till löven. Har rosverktyg hemma och även bokstavsverktyg. Annars är det bara fantasin som sätter stopp ;)

• Kevin och Freja

Carmat: Freja har fått sempers magdroppar och de är bra men man måste ge dem varje dag i en vecka-tio dagar innan de ger resultat... Sen när magen ställt in sig gör de underverk, iaf mot kolikmage.

• Kevin och Freja

Måste också visa min skatt :)
    Hon fyller fyra månader den 23:e december.
    På 3 månaders kollen vägde hon 7290g och var 64 cm lång :) Får se hur mycket hon växt nästa till nästa kontroll.

Min lilla docka myser med mormor

Sitter med mig vid frukostbordet  :)

Hon är så knubbig min skrutta! :)

Nerpackad i babyskyddet, INTE Frejas favorit! Ganska skeptisk ser hon ut.

• Kevin och Freja
    Ninakarolina skrev 2011-12-15 12:12:39 följande:
    Penny vart 4 månader den 7. Hon vägde igår 8 kg exakt. haha och var 67-68 cm lång. Svårt att mäta själv, vet inte om huvudet var exakt emot. Men på ett ungefär.

Kevin C  din lilla tjej är väl nästan som Penny i storleken :). Men de konstiga är när hon ligger bredvid hennes kompisar som är lika gamla så ser hon inte ut att vara 1-2 kg större. Men de sitter på låren och rumpan som sagt.
    För de är nästan lika store kroppsligt. i längd och så.  
    Ja de är nog ganska lika i size :) Freja ser mycket större ut än mina vänners bebisar som är både en och två månader äldre... Iofs hde hon en rejäl startvikt men ändå :)

Typ ingen som tror att hon bara är tre månader, min klump till bebis :)
    Men det är bra att de e så "stora", då har de att ta av om det skulle behövas ;) 
  • Kevin och Freja

Idag fyller min Kevin 5 år :)
    Strax dags för kalas här hemma. Helt sjukt va tiden går fort med barnen! Dröjer nog inte fören Freja tar studenten...
    Det vankas iaf Blixten Mc´Queen tårta och massa kakor hos oss :) Kevin lever för Blixten Mc´Queen tror ja ;) Så självklart ska han få det han vill ha :) Tårta och leksaker från Bilar.

Freja är med hon också, tyvärr genomförkyld så vi får väl se hur länge hon orkar. Lilla skruttan blir 4 månader imorgon :)

GOD JUL PÅ ER ALLIHOP, HOPPAS NI FÅR EN UNDERBAR JUL!!

• Kevin och Freja

Tack! Nej den här gången beställde jag en tårta, kände inte att jag hade tid att fixa en tårta. Tar ju så lång tid för mig :) haha

• Kevin och Freja

God fortsättning på er allihop! Hoppas ni haft en mysig juloch nyårshelg!

Freja hon växer så det knakar och på måndag blir hon 5 månader och då vankas det BVC igen.

Så kul att se alla bilder på era fina små :) Tänkte lägga upp lite bilder på min lilla skatt också.

Lilla gumman på julafton

Första pulkaturen :)

Äta på mammas händer är gott.

Liten knubbig sötis :)

Underbart att se hur de växer och att hon nu börjar bli en egen liten individ med personlighet. Hon är nästa glad jämt nuförtiden. Får vi bara svar på alla prover och allt om hennes mjölkkänslighet så kommer allt gå ännu lättare. Väntar på besked från läkaren nu iaf.

Men hon har fått äta potatis, katrinplommon och gröt iaf. Haha vilka roliga miner de gör när de äter. Hon ser ut som hon ska kräkas kraken! haha!

haha, usch va äckligt!

• Kevin och Freja

Haha, Freja vill inte heller ligga eller sitta still så hon far runt i sin gåstol nu :) börjar få upp tekniken så man kan ta sig framåt. Tänkte att ja skulle ta fram hoppgungan också, får se om hon tycker det är skoj. Hon är en väldigt bestämd dam med ett jäkla humör, haha! Precis som sin mor ;)

• Kevin och Freja

Nu ska vi snart iväg till doktorn med Freja. Har hittat en knöl precis bredvid ryggraden på henne... Måste kolla upp den, blir orolig ifall de skulle vara något farligt! Men vi hoppas på en fettknöl. Får se va de säger där...

• Kevin och Freja

De sa att det var ett blodkärlsnystan som sitter under huden, vi ska hålla koll så den inte växer mer... Får se va de ska göra åt det isåfall... Ska inte vara farligt iaf tack å lov!

• Kevin och Freja

Freja vägde 8750g och var 67 cm vid 5 ½ månad.
    Hon älskar gröt och andra puréer.
    Har även bytt till sittdelen på vagnen nu då hon börjar bli stor och dessutom inte vill ligga ner! haha 

• Kevin och Freja

Min lilla tjej i sina molnkläder :) Här är hon ca 4 månader.

Min älskade docka här strax innan 6 månader.

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011