Inlägg från: Kevin och Freja |Visa alla inlägg
  • Kevin och Freja

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Har nyss vart hos barnmorskan och BEBIS HAR VÄNT PÅ SIG!!! :) huvudet är nu till och med nedsjunket en bit i bäckenet :) antagligen det som hänt nu sista dygnet då ja haft såna värkar och sd. Den har alltså slagit runt, lagt sig rätt och börjat komma ner i bäckenet på ett dygn, inte konstigt livmodern har haft det jobbigt... Nu är det iaf fritt fram för bebis att komma ut :) barnmorskan tyckte de lät lite misstänksamt med tanke på det enorma trycket neråt jag haft så hon sa att vi får se om vi ses något mer innan :) är så lättad! Slipper vändningsförsök och snitt! :)

• Kevin och Freja
    Momii skrev 2011-07-26 09:57:56 följande:
    Men åh så skönt!! Så glad jag blir för din skull!
    Tack så mycketGlad  Ja de känns helt underbart och nu ser ja verkligen fram emot att föda igen.
    LYCKA82 skrev 2011-07-26 17:47:44 följande:
    Vad skönt att bebisen vänt på sig!!! då kanske d blir snart... min är inte fixerad ännu men på god väg.
    ja det är jätteskönt! Ja man kan ju hoppas, jag har ju trots allt 25 dagar kvar till BF men inte ens barnmorskan trodde de skulle dröja så länge med tanke på att bebis hr kanat ner så pass långt. Den är inte fixerad iofs men på god väg även den :)

Kontrollen hos barnmorskan visade ju framförallt då att bebis lagt sig till rätta och flyttat sig ur sitt säte :)

Hjärljuden låg på 140 slag/min
    SF-mått 37 cm
    Blodtryck 120/80

Väldigt mycket vätska i benen och fötterna tyckte barnmorskan men det är bara att stå ut tills lillan kommer. 
  • Kevin och Freja
    ZillyChili skrev 2011-07-26 21:50:26 följande:
    Kevin C: Vad skönt!!! Lite smått avis, men har förlikat mig med tanken på kejsarsnitt nu.

Om en  vecka är jag mamma!! Jisses, det är ju riktigt seriöst!

Tul gör man väl bara om man avviker från kurvan?? Även sin egen? Ligger också ovanför men de har inte ens nämnt det, eftersom jag har följt min egen helt till punkt och pricka!

På er som de kollar etappen... ber ni om det då eller är det de som vill göra det från början?? Jag tror min BM bara vill att jag går därifrån när jag kommer, så jag brukar inte säga något utan sticker så fort jag bara kan      
    Ja det känns jätteskönt! Var väldigt nervös inför vändning och snitt men nu verkr det som jag får föda normalt iaf :)
    Va mysigt för dig att veta att bebisen kommer om en vecka! Önskar jag också visste när man fick träffa sin skatt. 
  • Kevin och Freja
    Tejj skrev 2011-07-30 12:14:12 följande:
    Har oxå mkt flytningar... inte så att det rinner, men blir blött i trosan efter bara en halv dag.... o lukar äckligt gör de oxå.... sperma-kiss-liknande.... uss.... BF nu på tis, den 2a.... men har inga som helst känningar att lilltösa vill komma ut =/
    Precis samma här!! Superäckligt!!!
    Får ha binda på mig varje dag då jag annars får byta trosor och till o med byxor flera ggr om! 

Men de hör ju till har jag hört...

Jag har BF 20 augusti så jag får nog gå med dessa snuskiga flytningar ett tag till. Har haft dem i ca 2-3 vekor redan... 
  • Kevin och Freja

Måste säga att de känns lättare nu när vi imorgon äntligen är i vår BF-månad :) nu framöver kommer de ju pluppa ut massa bebisar på rad i den här tråden :) så kul ju! Hoppas ni känner er laddade tjejer! Snart kommer det underbara vi längtat så efter :)

• Kevin och Freja
    emelielj skrev 2011-08-01 05:25:32 följande:
    14:40 idag, 16 timmar efter första värken kom våran älskade kille på 4200 gram!
    Bf+1 blev det tillslut. Nu myser vi bara :)
    Grattis till er pojk!! Hoppas ni mår bra allihopa! :)
  • Kevin och Freja
    ZillyChili skrev 2011-08-01 14:06:08 följande:
    Tack så mycket! Har varit inne idag och fått träffa alla som ska medverka inne i rummet samt fått klara direktiv om vad som gäller nu sista dygnet =)
    Nu är det bara att fixa det sista och passa på att vila för vem vet när man kan göra det härnäst? 
    Lycka till imorgon!!!
    Underbart för er att snart ha er lilla bebis här :) 
  • Kevin och Freja

Åh va spännande Zilly!!
    Lycka till och njut massor av er lilla bebis :) 

Ser fram emot bild på underverket! :) 

• Kevin och Freja

Förvärkar..... Usch va jag är trött på dem nu!!
    Har fått sova ca 1½ timme inatt... Hela magen är öm på mig nu, känns som jag har träningsvärk i livmodern. Kraftiga sammandragningar med 4-5 min mellanrum och en del höll i sig enda upp till 5 min i sträck! Sen efter en timme så, poff! Helt borta!
    Känns lite tröstlöst när det kommer en massa förvärkar och sd och när man vet att det håller på i flera veckor. Jag har ju trots allt ett tag kvar till BF, 20 augusti är det ju dags. Är i vecka 37+4 nu... 

Har kännt mig väldigt possitiv sista tiden men igår så blev det allt lite besvärligare då jag fick åka in och operera bort en "godartad hudförändring" i handflatan så nu är jag sydd med tre stygn mitt i högerhanden.
    Kan tala om att det är en prosedur att lyckas vända på sig i sängen utan att ta händerna till hjälp, kan lova att jag känner mig handikappad med bara en hand och en bamsemage! Och ont gör det! Sen får man ju som bekant bara ta alvedon och det fungerar inte så bra mot smärtan tyvärr...

Nu ska jag försöka sova någon timme iaf innan min son vaknar. Har precis pussat min man hejdå, då han ska till jobbet...

• Kevin och Freja

Ett jättegrattis till EDVIN!! :) Han är verkligen hur söt som hellst!
    Otur med benet men det kommer bli bra iaf! Låg själv precis sådär när jag var liten då jag bröt lårbenet. Han verkar vara en stark och tålmodig kille.

Jättegrattis igen!!! Helt underbart och kul för er! 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011