Inlägg från: SandraP1990 |Visa alla inlägg
  • SandraP1990

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

alexander2011 skrev 2011-04-12 21:50:57 följande:

ok jag kan väl ta ett exempel från min sida :S
     hehe om du har "häng" mage vad har inte jag då?? hehe.. din e jätte fin. vilken vecka e du i här??
  • SandraP1990

shit vilka sådana där "kärlekshantag jag har fått dock sen jag blev gravid, men har lagt på mig mkt på rumpa å lår också, jag har juh för tusan gått upp typ 9 kilo redan å e i vecka 19+2! skämt som en jihu. men sen berätta morsan att två av sina fyra gravideteter gick hon upp 30 KILO, omg, e det vanligt lr???

• SandraP1990
    Kevin och Freja skrev 2011-04-13 10:29:33 följande:
    Haha det är samma problem här!
    Jag har gått upp runt tio kilo (är i vecka 22) Mina lår är gigantiska för att inte tala om rumpan!
    Min mamma gick också upp över 30 kilo vid två av sina fyra grav, så det finns nog att brås på tyvärr ;)
    Man får trösta sig med att det är av en bra anledning man går upp :)
    hehe då e jag inte ensam iaf! men jag känner mig så tjock nu kan knappt visa mig för gubben min men han tycker jag e löjlig å säger att man SKA gå upp i vikt när man e gravid.. hehe jag som e löjlig då bara, men morsan retar mig alltid för min "jätte" rumpa jag fått... men sådan e min familj snälla familjen haha nää dom e roliga:P
  • SandraP1990
    Ninakarolina skrev 2011-04-13 10:34:59 följande:
    Jag vägde mig nyss, har gått upp 8 kg sen inskrivningen och jag är i vecka 23. Min rupa och lår börja växa så de knakar haha... kan inte bara magen växa? mina bröst växer med som tusan har fått blåbristningar på dom... känns inge kul alls... jag som inte hade bröst innan och när man änterligen får de så ska dem bli blå haha.

jag har fått bristningar på boobsen, lite på låren å rumpan,, inte jätte mkt av det än men shit jag får överallt..
  • SandraP1990
    Ninakarolina skrev 2011-04-13 10:40:12 följande:
    åhh drygt. Jag har bara fött på brösten, än! Hoppas man slipper resten.

Gud vad min bebis vrider på sig , blir sånt sug i magen.... och sen är de bara en massa karate sparkar... sambon kände för första gången i natt när de var hur mycket aktivitet som helst där inne... alltid annars när han ska känna så sluter de sparka haha.

Mysigt, men svårt att sova när de blir sånt sug och för mycket sparkningar :). 
    aah shit va häftigt!!! jag känner små små sparkar hela tiden ibland killas dom å ibland är de som en bubbla i magen, har nämligen också som carmat moderkakan i framvägg men den täcker inte lillens fötter riktigt så kan känna lite där.. min bebis låg med huvudet ner när jag va på UL kan det ändra sig lr e de bra??
  • SandraP1990
    Ninakarolina skrev 2011-04-13 11:24:33 följande:
    Men de var ju trist att den ska vara ivägen, men när får man veta hur moderkakan ligger... jag har ingen aning vart min är... förmodligen int i framvägg då jag känner sånna kraftiga sparkar :).
    SandraP1990 skrev 2011-04-13 11:09:31 följande:
    aah shit va häftigt!!! jag känner små små sparkar hela tiden ibland killas dom å ibland är de som en bubbla i magen, har nämligen också som carmat moderkakan i framvägg men den täcker inte lillens fötter riktigt så kan känna lite där.. min bebis låg med huvudet ner när jag va på UL kan det ändra sig lr e de bra??
    ahh de är häftigt :). Du med har den i framvägg? men du var i vecka 19? eller är jag ute och cyklar... de är nu i vecka 23 de har blitt jätte starka, nog för att jag har kännt sparkar sen vecka 18... mer som petningar först men de ökar mer och mer.. snart kommer väl foten ut :D.
    hej nej vecka 20(19+2) så varje måndag går jag in i en ny vecka!! väldigt bra att det e måndagar då kan jag hålla kolla på de bättre:P jag har känt sparkar sen vecka 17 tror jag men dom har inte blivit mkt starkare... antadligen för att moderkakan dämpar så då.. tråkigt e det!!
  • SandraP1990
    Ninakarolina skrev 2011-04-13 14:12:26 följande:
    haha okej, och jag ny vecka varje söndag :P. går in i vecka 24 nu på söndag... nu börjar de gå framåt :D.
    oj ja verkligen=) jag längtar så mkt te att få hålla min lilla lille i famnen.. guuud va jag längtar men de e juh typ 20 veckor kvar kanske längre kanske kortare men de e låångt!!
  • SandraP1990
    EdoBedo skrev 2011-04-13 15:28:54 följande:
    Jag håller med, blir också lite lättad av atty höra om folk som gått upp i vikt. Dessvärre verkar jag ha gått upp mest vart jag än läser! Ändå rör jag på mej varje dag och går på gympa. Vägde från början 58 och nu när jag är i vecka 24 väger jag över 71 kg (har inte vägt mej på minst en månad). Jag gick upp från 58 till 66 innan inskrivningen i vecka 11!!! Har ingen aning om vad jag väger nu men mer än 71 antar jag. Det konstiga är ju att jag alltid varit smal och helt plötsligt väger jag me rän jag någonsin gjort! Känner mej väldigt tung och klumpig redan nu. men jag tror absolut att kilona kommer försvinna på ett eller annat sätt efter graviditeten :)

Det verkar tråkigt att  blir helt viktbesatt nu när man bara vill njuta och vara lycklig över det lilla livet i magen. I början blev jag helt knäckt över viktökningen men nu har jag accepterat den och köpt nya kläder. Kan inte ha ett enda plagg (förutom sockorna) från mina gamla vanliga kläder.

Vad spännande att du ska på 3D-UL! Då får du se tydligt hur din lilla bejbis ser ut :) Hade jag också viljat göra egentligen. Men tids nog kommer den ju ut.. får vi hoppas!
    i vecka 11 vis inskrivningen hade jag gått upp 5 kilo, jag vägde 70 kilo innan jag blev gravid(måste då påpeka att jag va smal e bara väldigt lång, 1,85 lång) nu väger jag vad jag skulle gissa på närmare 80. om kanske t.o.m inte över, vilket jag ej hoppas... men sen e du 4 veckor före mig i gravideteten så du e nog inte störst här, du ligger typ kanske 2 kilo mer än mig å tro mig dom kommer jag gå upp gott å väl på 4 veckor så om det e te någon tröst så har jag nog gått upp mer:P men sen så har jag nog också att skylla att jag la av med min ridning å slutade jobba i samma stund som jag blev gravid så jag blev en soffpotatis:P
  • SandraP1990

jag hade foglossning också runt vecka 16 fast för mig verkade det ovanför underlivet å under magen, mellanpartiet där mellan mage å underliv. de gjorde jäkligt ont speciellt när man satt ner, men jag promenerade en timme om dagen sen försvann det, nu känner jag inte av det det kan åter komma om jag inte går någonting på några dagar men jag tror att promenader e ett bra sätt.. inte för alla kanske men för mig funkade det=)

• SandraP1990

asså det här med hår på magen e det någon mer som upptäckt att man har fått en del sånt??? mina e som tur blonda men dom killas å så när man har på mammabyxor lr nått som ligger mot håren, e de lugnt om man rakar magen lr finns det ett speciellt skäl te att dom finns där under gravidetet???

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011