Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Var hos en bekant igår och hennes son är 1 dag yngre än Penny och han står så stadigt på sina ben, han vill nästan gå haha ser de ut som. Men ställer jag min knubbiga bebis i mitt knäkl vill hon bara sitta på knäna, ibalnd så sträcker hon till nån sekund och står men de är så kort att man knappt hinner med. ska dom vara så stadiga på benen eller? jag har ingen aning. Så nu att mickans son var super stadig .Penny skulle aldrig kunna stå sådär i soffan, killar kan haha.

• Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2011-10-22 07:15:53 följande:
    Ja, treans blöjor ser gigantiska ut på honom =) Men de håller tätt i varje fall, haha
    på Penny sitter 3 perfict skulle nog snart kunna ha en 4 hon har stora lår rumpa och magen den är go tjock
    haha 
  • Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2011-10-25 03:56:28 följande:

Spelar ingen roll hur lite man får sova, hur mycket Edvin skriker för när han fyrar av ett sånt här leende är jag såld!!!
    hahahaha så söt.
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-10-25 08:07:43 följande:
    Varje morgon vaknar jag upp till en glad tjej samma varje natt som jag vaknar så ligger hon där å skrattar, hon älskar när jag säger busunge å petar henne på näsan då börjar hon as garva å även när jag lossas äta upp hennes fötter lr när jag räcker ut tungan! De e så sjukt roligt när de e såhär! Jag har blivit förälskad i min dotter, hon är såå underbar å ljuvligast!
    haha samma med min tjej, busunge säger jag alltid och varje gång skrattar hon. Sambon killade henne igår och och skrattade högt för första gången så gulligt jag smälter :D.
  • Ninakarolina
    Kevin och Freja skrev 2011-10-26 22:15:40 följande:
    Okej... Ja vi provade att göra köttfärsås idag med soyagrädden och det gick faktiskt att äta. Däremot vägrar jag att dricka denna mjölk! 
    Känner att ja kommer sakna oboy, ost och potatisgratäng!! Ska sätta mig och leta upp lite recept på mjölkfritt så man iaf kan äta gott.

Vi ska köra såhär i ca tio dagar nu först för å se om hon blir bättre, jag hoppas det hjälper  för usch va jobbigt det är när hon har ont och skriker!
    Ja bvc-sköterskan pratade om kalktabletter och jag skulle börja med det sen om det visade sig att mjölken var problemet så vi får väl se då...

men en skojig diet är det inte, och jag håller med dig! Ganska äcklig faktiskt!! 
    men kan man inte dricka valjos laktosfria mjölk? eller måste allt vara soja. Nu ammar inte jag år inte så insatt i vad man får och inte. Men de smakar som vanlig mjölk :)
  • Ninakarolina
    Mickan skrev 2011-10-27 23:30:31 följande:
    På sjukhus inatt för observation efter pojken hade ett långt andningsuppehåll inatt så jag fick stimulera igång andningen igen. Det vidrigaste jag varit med om! Hittar inget fel men dom ska mäta andningen inatt. Inte för att jag tror det kommer ske igen redan inatt eftersom han aldrig visat problem förrut! Men är livrädd nu för psd!
    Men fy , hur märkte du de? jag menar jag lägger mig när hon sover. och vaknar när hon är ledsen efter napp eller mat, ibalnd när hon pratar i sömnen eller så. Men hur vet man när de får andnings uppehåll? min tjej kan dra ett stort och högljut andetag när hon sover ibalnd, som att hon inte andas på länge... är de så för era med? eller är de nått de bara gör i sömnen.
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-28 15:51:37 följande:
    kan ämnesomsättningen förändras efter graviditeten?

asså jag har en fråga :S sen pojken föddes så har jag fått baja 3-4 ggr per dag. innan hade jag problem med ist att jag kanske fick gå max 1 gång per dag ibland var 3:e dag. fler som har märkt nån sån skillnad? borde jag kontakta läkaren? asås jag ä inte dålig i magen, mjuk så såsätt är det ingen fara men man undrar ändå???  
    samma för mig. får gå flera gånger, och är dålig i magen varannan dag typ .
  • Ninakarolina

Penny burkar somna vid 19:30-20... men har nu somnat 21:30 nån dag. Men hon somnade nyss nu då hon vart vaken hela dagen bara korta sov stunder. brukar vakna där vid 6 för mat... och sen somna om till 9. Hon vaknar på natten av att hon vill ha nappen vid 1 och 4... men somnar om så fort man tryckt in den. Så jag är nöjd med våra tider... hinner jag mysa med sambon på kvällarna...:)

• Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-28 21:45:37 följande:
    Ammar du eller får hon ersättning? om man ammar kan man bli dålig i magen men min får ju bara ersättning. har ingen mjölk kvar alls, inte en droppe
    Jag ger ersättning och har gjort de länge nu, sen hon var 4 veckor. och hon blir 12 veckor nu på söndag. Men har fått pumpa ut sjukt länge så jag haft så mycket mjölk. Nu har jag inte pumpat på 3 dagar kanske om inte mer. och känner ingen spänning men skulle jag klämma på brösten så skulle säkert någon droppe komma fortfarande.
    Men jag har typ IBS hade de innan graviditeten. Och de var bra efter bf ... men nu så börjar jag bli kass i magen igen... skit jobbigt. Är normal nån dag sen kommer de... sen normal igen sen kommer . Och sådär håller de på haha. men får säkert gå 3 gånger per dag... borde fan gå ner i vikt av de men icket :D. 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-28 21:46:52 följande:
    borde jag väcka pojken när han sover så länge? asså det är ju lång tid emellan maten men han äter ändå ca 800-1000ml per dag så såsätt vet jag att han får i sig det han behöver men blir orolig ändå
    Tro inte du ska behöva väcka upp han när han sover. Min tjej brukar äta vid 19 på kvällen och somna vid 19:30-20 ungefär... och sedan få mat vid kl 6. och  på natten kan hon vakna av att hon bara vill ha nappen sen somna om på 1 sec  1-2 gånger. Men när hon vaknar vid 6 så ger jag ingen napp utan gör maten på engång för då är hon hungrig, sen sover hon till 9 kanske och vill ha mat igen ibalnd till 10:30 utan att ha vaknat och velat ha mat så de beror ju på när du ger på kvällen... sjulle hon äta vid 19 på kvällen och sedan sova till 11 då skulle jag nog väckt henne vid 6-7 iallafall :) Men de beror ju på hur länge din sover :)?
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011