Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

SandraP1990 skrev 2011-10-28 22:41:17 följande:
    Ninakarolina: hur kommer de sig att du ger ersättning när du har mjölk?
    vill inte ha hängpattar, haha nej skojja bara. Först amma jag, med ammningsnapp då hon inte tog bröstvårtan. Gjorde de en vecka kanske inte ens de, för hon vart så slapp... hade henne på rygg liggandes i sängen och kunde lyfta hennes armar och bara släppa dem hon hade inga reflexer och tittade knappt... vart orolig och åkte in till bb, och då hade hon gått ner och fått mer gulsot. Hon fick inte i sig nått av denna ammnings napp och hade så stora och onda bröst fyllda av mjölk. Så började då pumpa ut och ge henne på flaska...gjorde de i kanske 4 veckor... men sen skrek hon bara... och sen fick jag aldrig sova. Hon vaknade och ville ha mat... sen försöka få henne att somna om... sen efter de skulle jag pumpa ur... sen försöka somna själv sova 30 min kanske sen upp igen och göra om samma sak.. helt slut. Så när hon väl började skrika som en tok av min mjölk så började vi med ersättning, och hon gick upp skit bra och är aldrig ledsen nästan :) bara gnäller när hon vill sova och är trött, hon är bara för nöjd :).
    Så därför. Men hade hon kunnat amma hade jag gjort de... men de där med att pumpa ur och ge på flaska var för jobbigt. Man ska ju orka vara mamma också inte bara vara matfabrik :) 
  • Ninakarolina
    SandraP1990 skrev 2011-10-28 23:34:22 följande:
    Aaah va jobbigt"/ tur att de blev bra med ersättningen då:) ja precis man ska orka vara mamma också:)
    Tycker de är så mycket press på att man ska amma m.m går de inte så går de inte :), min mamma sa de " ge upp sluta pumpa, du behöver inte. skit i vad andra tycker och tänker" men lillan sa ifrån själv så då kändes de bra att sluta. Men annars hade jag nog slutat nån vecka efter bara... man ska ju inte dräpa sig :)
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-29 15:58:07 följande:
    hade samma problem som dig. min tog inte tag om bröstet och inte heller om ammningsnappen. tog han den så sög han lite o ville sova med den i munnen hahaha. sen när jag försökte ge han maten så galltjöt han hela tiden. det var mer en kamp o min mjölk sinade o då gav jag upp. lånade en elektrisk pump från ammningscentralen i 1 månad o gav han ersättning o mjölk men han blev såååå dålig i magen o ersättningen mådde han bättre av så nu är det bara det jag ger. vilken sort ger du. lemolacen funkar super för våran. han har inte haft nån problem alls med ont i magen av gaser eller nått :)
    Okej. Jag kör på NAN, de funkar skit bra för oss men seper huvva hon skriker som en tok. Men har aldrig hört den sorten, köper du den på apoteket eller?
    Men jag tror dem sover gott och är nöjda annars vaknar de och vill ha mat :) 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-29 18:30:07 följande:
    det är semper, lemolack. den är för känsliga magar (matsmältningsbesvär) o den funkar suveränt. då behöver man inte oroa sig för förstoppning. några kronor dyrare än vanliga sempers och den finns så gott som i alla vanliga mataffärer.

ja det tror jag med, så länge han inte går ur viktkurvan så oroar jag mig inte 
    okej :) tror de ligger över kurvan om de äter ersättning, bli nog knubbig och goa :) 
  • Ninakarolina
    emelielj skrev 2011-10-29 19:02:55 följande:
    Semper lemonac är samma "grej" som NAN PRO väl? Ban PRO har aktiv bakterieflora som också är för känsliga magar :) den har vi använt fram tills inatt när vi ska testa vanliga NAN igen. Nu är det inte så långt kvar till smakisar! Det längtar jag till :)
    har aldrig testat NAN pro men har inte behövt de heller. Men om hon blir känslig i magen ska jag över gå till de, och de måste vara som sepers som carmat85 kör på.
    Skönt om vanlig nan funkar.
    Åhh jag längtar med, längtar tills hon börjar prata och säga mamma och jag äslkar dig haha kommer börja gråta :D. 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-10-29 21:09:52 följande:
    naww det kommer jag oxå göra den dagen jag hör alexander säga det Hjärta
    Haha min sambo sa samma sak. Längtar så mycket till de :) snacka om lycka att få höra de för första gången, bara av att hon ligger och skrattar så fort man kommer till sängen för att ta upp henne är underbart. hon ler alltid när hon vaknar och när man kommer fram och säger busunge :)
  • Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2011-10-30 07:57:10 följande:
    Edvin ligger exakt på kurvan och är inte knubbig... men go är han =) Men det är nog kräkningarna som gör att han inte är knubbig
    okej penny är normal viktig men go är hon :P. hon spyr aldrig bara dreglar :).

trodde de blir större av ersättningen :)
  • Ninakarolina

Men vad fint så vill jag med göra :D.

• Ninakarolina

Skulle ta dock söta bilder så jag slängde på henne fin klänningen, men allt hon gjorde var att spexa för kameran haha.

• Ninakarolina

mensen kom igår och de förklarar ju varför jag haft ont i magen. 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011