Bildtråd för oss med BF i aug 2011
SandraP1990 skrev 2011-10-28 22:41:17 följande:
Ninakarolina: hur kommer de sig att du ger ersättning när du har mjölk?
vill inte ha hängpattar, haha nej skojja bara. Först amma jag, med ammningsnapp då hon inte tog bröstvårtan. Gjorde de en vecka kanske inte ens de, för hon vart så slapp... hade henne på rygg liggandes i sängen och kunde lyfta hennes armar och bara släppa dem hon hade inga reflexer och tittade knappt... vart orolig och åkte in till bb, och då hade hon gått ner och fått mer gulsot. Hon fick inte i sig nått av denna ammnings napp och hade så stora och onda bröst fyllda av mjölk. Så började då pumpa ut och ge henne på flaska...gjorde de i kanske 4 veckor... men sen skrek hon bara... och sen fick jag aldrig sova. Hon vaknade och ville ha mat... sen försöka få henne att somna om... sen efter de skulle jag pumpa ur... sen försöka somna själv sova 30 min kanske sen upp igen och göra om samma sak.. helt slut. Så när hon väl började skrika som en tok av min mjölk så började vi med ersättning, och hon gick upp skit bra och är aldrig ledsen nästan :) bara gnäller när hon vill sova och är trött, hon är bara för nöjd :).
Så därför. Men hade hon kunnat amma hade jag gjort de... men de där med att pumpa ur och ge på flaska var för jobbigt. Man ska ju orka vara mamma också inte bara vara matfabrik :)