• Momii

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

emelielj skrev 2011-06-12 15:32:07 följande:
    Fin mage Speck!

Idag har vi kollat på en Brio Primo babyskydd och tänkte köpa den. Någon som har erfarenhet av den?
    Ett av de minsta babyskydden på marknaden, kan bli väldigt trång för bebisen om h*n är stor och inte stadig nog för att byta till nästa stol. Vi hade en sådan till tösen, tänkte köpa en ny nu till nästa men har ångrat mig. Den duger gott och väl!
  • Momii
    Tejj skrev 2011-06-12 20:24:40 följande:
    Jag har idag tokstädat hela huset.... sambon har renoverat lite i tvättstugan.. installerat en ny diskbänk o ny torktumlare, samt lagt nytt golv.... så nu på kvällen har jag även rensat ut/organiserat i tvättskåpen så skötbord, blöjor o andra grejjer till Lillan får plats där inne.... ska ju ha ett litet skötbord där, o det mer "riktiga" skötbordet på övervåningen... även hennes rum börjar ta form.. vissa möbler som stod där inne har vi kört över till mina päron som blev överglada att få dem.. o skötbord, säng o byrå möblerat o klart.... nu är det bara tvättning av hennes kläder kvar... ska jag ta i veckan tänkte jag... Men hur noga är det där eg? MÅSTE man verkligen tvätta kläderna en gång innan de börjar användas? o hur länge ska man hålla på o göra så då isf???
    Har annars sorterat ut en massa fint "skräp" från garagaet då päronas bostadsområde ska ha gatuloppis om en vecka... Hoppas på att få mkt sålt...har mkt fina kökssaker, som det inte är någe fel på o är utav fina märken, men som vi inte använder o bara står nerpackade i kartonger i garaget.... lika bra o få bort det.... Dock fick jag grymt ont i ryggen efter det, så går på alvedon o vaggar av o an som värsta preggopingvinen... Känner mig såååå gravid när jag kommer på mig själv hur jag går... hahaha....

Imorrn är det måndag igen, sambon reser till Sthlm över dagen men jag är leeeeeeeeeeeedig (GP) o det är såååå skönt... Vid bra väder, sola o bada, annars åka o shoppa 31 års pressent till min bästa vän... Underbar tid jag lever i just nu =)

Ha en skön sön kv allihopa!
    Här hemma tvättar jag allt som är nytt innan användning, gäller inte enbart dotterns kläder utan även mina och mannens. Har jobbat inom textilbranschen och då märker man hur otroligt preparerat vissa tyger är.
  • Momii

Avis jag blir på alla som fått sola. Har varit sjuk nu i två veckor och har inte ens orkat vara i solen. Sa till mannen att om det blir fint i helgen så måste vi åka någonstans där foldhästen kan få sola sig lite, iaf i någon timme eller två.

49 dagar kvar till bf nu!

• Momii

Dålig sömn fick jag de sista tre månaderna när jag vänta min flicka och likaså har det blivit den här gången. Aningen jobbigare den här gången när man inte kan lägga sig och vila när som helst på dagen. Ska lägga tösen för middagsvila om någon timme och då ska jag också sova. Dum som jag är trodde jag att det skulle gå bra att somna efter en sen kopp kaffe i går men jag kom inte i säng förren 3 i natt. Tösen har gnällt och vaknat otroligt många gånger och ville upp 07:30 så det var bara till att kliva upp.

Bebisen härjar runt för fullt nu och jag bara lääääängtar tills bebisen behagar titta ut.

Har ni pratat om förlossning och smärtlindring än hos Bm?

• Momii
    Stephi skrev 2011-06-18 08:04:29 följande:
    Hm, hittade denna artikel:

www.unt.se/uppsala/battre-for-gravid-att-sova...
    www.dn.se/nyheter/sverige/gravids-sovstallnin...

Känns lite som en skröna. Fast det är ju iofs skönare att sova på sidan än på rygg just nu.
    Tänkte bara dela med om de fantastiska nyhetsartiklar som skrivs ;)
    Jag sover absolut bäst när jag ligger på vänster sida. Läste också en artikel i stil med dessa två du länkar till. Däremot läste jag någonstans att de som har problem med halsbränna bör ligga på vänster sida, övre magmunnen är på höger sida och genom att ligga så skulle det mildra halsbrännan. Har inga problem med halsbränna så jag kan inte ge något utlåtande om det stämmer dock.
  • Momii
    ZillyChili skrev 2011-06-18 08:00:50 följande:

Bara på föräldragruppen, men det gav mig inte så mycket. Min föräldragrupp var inte alls bra.

Men min Bm har inte tagit upp något om det, faktum är att hon pratar inte mer än absolut nödvändigt över huvudtaget =)

Jag gick aldrig på föräldrargrupp när jag vänta tösen. Fick se en film och läsa lite själv om fl. Vi har inte heller pratat något än om fl hos min Bm men å andra sidan har jag redan gått igenom en fl så man kanske inte pratar så mycket om det nu.

Kanske är lite tidigt än, din Bm tar säkert upp det på någon av de kommande träffarna!

• Momii

Så jobbigt det måste vara att inte kunna sova pga smärtande rygg och fogar. Peppar peppar har jag inga problem med det men samtidigt har vi en grymt skön och bra säng och jag har bara vaknat upp en morgon och ff haft ont i fogarna sen dagen innan. Jag sover också med en kudde mellan mina knän men har aldrig haft någon under magen.

Vi har en ergonomisk bärsele som vi köpte till tösen. Hoppas på att vi kommer använda den mer nu än vi gjort hittills. Hade nog velat testa sjal men det känns som det skulle bli otroligt varmt att ha den första tiden, får se om det blir en sjal i framtiden.

• Momii

Jag har väl tur som slipper massa tråkiga kommentarer om min kula. Jag är ju mammaledig så de som säger något är mannen och dottern. Han har lärt henne att kalla mig tjockis och så visar hon samtidigt med armarna hur tjock jag är, haha!

Fick dock frågan när jag vänta tösen om jag var färdigbakad avmin frissör, då hade jag 4 veckor kvar och gick även över tiden. Suck!

• Momii

Vecka 34(33+0)

Jag har så "kantig" mage.

• Momii
    ZillyChili skrev 2011-06-20 19:43:18 följande:
    Fin mage ju! Inte någon bristning och lagom stor!
    Tack! peppar peppar har jag klarat mig hittills och jag hoppas slippa eftersom jag klara mig från bristningar under första graviditeten.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011