Bildtråd för oss med BF i aug 2011
Idag har vi kollat på en Brio Primo babyskydd och tänkte köpa den. Någon som har erfarenhet av den?
Avis jag blir på alla som fått sola. Har varit sjuk nu i två veckor och har inte ens orkat vara i solen. Sa till mannen att om det blir fint i helgen så måste vi åka någonstans där foldhästen kan få sola sig lite, iaf i någon timme eller två.
49 dagar kvar till bf nu!
Dålig sömn fick jag de sista tre månaderna när jag vänta min flicka och likaså har det blivit den här gången. Aningen jobbigare den här gången när man inte kan lägga sig och vila när som helst på dagen. Ska lägga tösen för middagsvila om någon timme och då ska jag också sova. Dum som jag är trodde jag att det skulle gå bra att somna efter en sen kopp kaffe i går men jag kom inte i säng förren 3 i natt. Tösen har gnällt och vaknat otroligt många gånger och ville upp 07:30 så det var bara till att kliva upp.
Bebisen härjar runt för fullt nu och jag bara lääääängtar tills bebisen behagar titta ut.
Har ni pratat om förlossning och smärtlindring än hos Bm?
Bara på föräldragruppen, men det gav mig inte så mycket. Min föräldragrupp var inte alls bra.
Men min Bm har inte tagit upp något om det, faktum är att hon pratar inte mer än absolut nödvändigt över huvudtaget =)
Jag gick aldrig på föräldrargrupp när jag vänta tösen. Fick se en film och läsa lite själv om fl. Vi har inte heller pratat något än om fl hos min Bm men å andra sidan har jag redan gått igenom en fl så man kanske inte pratar så mycket om det nu.
Kanske är lite tidigt än, din Bm tar säkert upp det på någon av de kommande träffarna!
Så jobbigt det måste vara att inte kunna sova pga smärtande rygg och fogar. Peppar peppar har jag inga problem med det men samtidigt har vi en grymt skön och bra säng och jag har bara vaknat upp en morgon och ff haft ont i fogarna sen dagen innan. Jag sover också med en kudde mellan mina knän men har aldrig haft någon under magen.
Vi har en ergonomisk bärsele som vi köpte till tösen. Hoppas på att vi kommer använda den mer nu än vi gjort hittills. Hade nog velat testa sjal men det känns som det skulle bli otroligt varmt att ha den första tiden, får se om det blir en sjal i framtiden.
Jag har väl tur som slipper massa tråkiga kommentarer om min kula. Jag är ju mammaledig så de som säger något är mannen och dottern. Han har lärt henne att kalla mig tjockis och så visar hon samtidigt med armarna hur tjock jag är, haha!
Fick dock frågan när jag vänta tösen om jag var färdigbakad avmin frissör, då hade jag 4 veckor kvar och gick även över tiden. Suck!

Vecka 34(33+0)
Jag har så "kantig" mage.