Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Speck skrev 2011-06-19 10:45:05 följande:
    Exakt så kände jag! Skrattande
    Visst var det skönt! Hade lite ont när jag vaknade men vad kan man förvänta sig liksom? När tabletten hjälpt hela natten lång mot smärtorna så är det lätt värtSkrattande
  • emelielj

Min mage har också sjunkit massvis. Känns som den väller över när som helst eller nästan ska lossna!

• emelielj
    Mamma20022005 skrev 2011-06-19 18:34:29 följande:
    Javisst är det så. Såå skönt och slippa ha ont hela nätterna och ligga och vrida och vända sig för att man har ont.
    Ja verkligen. Jag brukar vanligtvis inte vilja ta huvudvärkstabletter för ofta men när tillomed alla bm råder oss gravida att ta en eller två st innan läggdags för att kunna sova så lär det ju inte vara någon fara?
    Innan har man ju hört att man inte ska ta Panodil (tex) för ofta men min bm sa att jag skulle ta en tablett varje kväll för att kunna sova. Menar dom varje kväll fram tills förlossningen då?
  • emelielj

Jag nojjar också sådär för onödiga saker. Som att jag egentligen inte vill ta alvedon om det inte är absolut nödvändigt men det är väl iofs nödvändigt för att kunna sova bra!
    har börjat lugna ner mig med alla nojjor nu det senaste vilket är skönt!
    Men det enda jag oroar mig över nu är att jag ska ha fått nån infektion eller liknande utan att märka det.. 2 veckor kvar tills nästa besök hos bm men oftast brukar man få tecken om allt inte står rätt vill väl?

• emelielj
    IceCloud skrev 2011-06-21 11:56:57 följande:
    Va på ul i går. Bebisen låg med huvudet under revbenen på vänster sida o fötterna under revbenen på höger sida. Fällknivsposition, haha. Hoppas bara han vänder på sig inom 2 veckor för vill hellst inte vara med om ett vändningsförsök. Allt såg för övrigt bra ut på ultrat iaf, så det va skönt.
    Haha vilken kul ställning! Min ligger säkert något liknande nu för han trycker alltid upp revbenen på mig och vägrar flytta på sig. Han låg med huvudet nere i flera veckor men har nu flyttat på sig. Tur att det är ett par veckor kvar för honom att fixera sig :)
  • emelielj
    ZillyChili skrev 2011-06-21 14:34:15 följande:
    Jag jobbar t o m 8 juli (fredag v. 27), sen stänger vi i fyra veckor och knoddas är beräknad till sista semesterdagen v. 31 (7:e augusti). Men bara jobb i tre veckor till!!! WÖJ!
    Så jag blir hemma i fyra veckor innan, så jäkla gött!! Men har förstått att väldigt många redan har gått hem från jobbet nu??
    Skönt! Ja jag gick HP godkänt så jag gick hem i v 32. Jätteskönt det, hade inte pallat me mitt skitjobb ändå. McDonalds är inget för gravida har jag kommit fram till!
  • emelielj

Idag har min bebis varit så vild att jag börjar undra om det inte är en alien där inne!
    Sen jag gick upp vid 9 fram tills nu kl sex har magen stått åt alla håll och kanter.
    Hur kan en sån liten ha så otroligt mycket energi till att hålla igång så länge och så mycket kraft när han trycker ut min mage så den nästan spricker Tungan ute

• emelielj
    ZillyChili skrev 2011-06-22 05:59:25 följande:

Jag kan lätt säga att första delen av min graviditet hade jag definitivt inte klarat av att arbeta där med mitt illamående i varje fall =)

Lite lätt avundsjuk, hade gärna gått hem från jobbet nu. Man känner ju att ens ork inte riktigt är densamma längre, men vad tusan, 2,5 vecka ska man väl ändå klara av =) Det kommer nog att bli långa 2,5 vecka i varje fall. Igår var jag på jobbet till 18,30, slutar 16,00 egentligen och det ser ut som om det kommer att vara så nu den sista tiden!

Men visst, det blir ju skönt klirr i kassan nu innan man går hem på mammaledighet så då kan man ju spara undan lite!

Olika det kan vara! Första delen hade jag inga problem alls att jobba. Men jag mådde ju inte illa öht och hade knappt symtom då, allt kom mycket senare :)
  • emelielj

Jag gjorde slingor i vecka 30 och det är ingen fara alls! Tänk gravida frisörer som står i det hela dagarna, då klarar vi en timma :P

• emelielj

Mmm vattenmelon! Är affärerna öppna idag ska jag köpa det :)
    Mina cravings går också i perioder, sen när jag ätit det jag dött för ett tag så är det inte ens gott längre.

Först var det all sorts juice, äpplen och apelsiner! Sjukt gott!

Sen Kinder maxi chokladen, som för övrigt smakar skittråkigt nu när jag ätit typ tusen.

Marsglassar äter jag varje dag sen vecka 20 typ, världens goaste glass!

Jordgubbar äter jag hela tiden men nu är det gurka som gäller. Gärna skalad! MUMSSkrattande

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011