Mamma20022005 skrev 2011-06-27 21:11:03 följande:
Jo, man har ju läst det och läkaren sa det åt mig också. Att jag inte ska jämföra med den första förlossningen. Men det blir väl lätt så när den var så jobbig. Mina 2 barn har ju redan banat väg för denna så jag hoppas det ska gå bra.
Min andra gick snabbt, bara 4 timmar så ibland kan jag bli orolig över att vi inte ska hinna ner till förlossningen. Vi har 7 mil ner dit enkel resa och det tar ca 25 min för barnvakterna och komma hit. Gulp...
Jo, jag brukar tänka på den mysiga tiden sen när bebisen precis har kommit ut. Vilken känsla det är alltså.  

Då brukar det känns lite lättare när man tänker på förlossningen.
Ja det är ju så svårt. Man kan ju knappt planera eller förbereda sig eftersom man inte vet!
Jag kan bara tänka mig hur den känslan är! Längtar så otroligt :)
Min mamma säger att jag måste åka in såfort det händer något eftersom det tydligen ligger i släkten att föda fort?
Min mamma, hennes mamma och hennes syster har alla fött sina barn jääättefort och hon säger att jag antagligen lär göra det också. Då blir jag ju lite nojjig med fastän jag ändå hellre föder snabbt än utdraget :)
Började packa BB väskan lite smått nu, någon som har en bra lista på vad som behövs? Kass på sånt!