• wonderchild

Jag ska byta förnamn - vad ser jag ut att heta?

Jag har ett VÄLDIGT tråkigt finskt förnamn eftersom jag är född o uppvuxen i Finland, hela släkten är finsk osv. Jag har alltid ogillat mitt namn, och har nu bestämt mig för att byta mitt namn.
    Har under flera år (runt 10-15 år) funderat kring två namn: NOOMI och ASTA. Varför? Jo för jag tycker båda är fina.

Men vad ser jag ut att heta enligt er? Tänkte att man kan få lite nya idéer på detta sättet! Eller om ni tycker att jag kan heta Noomi eller Asta...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-29 14:31
    Skall förtydliga mig lite..
    Jag menar alltså inte vad jag ser ut att heta NU, utan vad skulle jag kunna heta sen när jag byter namn? Lite svårt att förklara hur jag menar, haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 06:02
    Alltså jag heter Päivi, men tänker byta namn. Tänkte på detta sättet få lite nya idéer kring vilka namn som ev. skulle passa mig, och vad folk som inte känner mig säger om de namnen som jag själv funderat på, nämligen Asta o Noomi.

Har fått massor av roliga förslag, och ska definitivt tänka på detta lite till innan jag bestämmer mig

Tack alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:49
    Jag har bestämt mig!! Var ett namn här i tråden som fastnade. Inget av mina förslag kändes rätt i slutändan.

Jag kommer in o berättar vilket det blev, sen när allt är klart med namnbyte!!

TACK alla!!!!
  • Svar på tråden Jag ska byta förnamn - vad ser jag ut att heta?
  • Embla

Jag tycker du ser ut som en Tanja. Av dina förslag skulle jag säga Noomi. Asta ser du inte alls ut som.

• nickefiki

oj, det ser faktiskt ut som att du heter Sari

• marsmarsmåne

Saara ser du ut att heta, men av dina förslag skulle jag säja Noomi.

• Neelah

Det första namn som kom till mig när jag såg din bild var Anja.

Följ dina drömmar var de än leder
  • Sandra09

Noomi ser ut att passa bra. 

• wonderchild

Noomi gillar jag faktiskt bättre av mina två förslag. 
    Absolut inte något typiskt finskt namn som typ Sari Men TACK alla för förslagen!! 

Svar på tråden Jag ska byta förnamn - vad ser jag ut att heta?