Jag ska byta förnamn - vad ser jag ut att heta?
Jag har ett VÄLDIGT tråkigt finskt förnamn eftersom jag är född o uppvuxen i Finland, hela släkten är finsk osv. Jag har alltid ogillat mitt namn, och har nu bestämt mig för att byta mitt namn.
Har under flera år (runt 10-15 år) funderat kring två namn: NOOMI och ASTA. Varför? Jo för jag tycker båda är fina.
Men vad ser jag ut att heta enligt er? Tänkte att man kan få lite nya idéer på detta sättet! Eller om ni tycker att jag kan heta Noomi eller Asta...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-29 14:31
Skall förtydliga mig lite..
Jag menar alltså inte vad jag ser ut att heta NU, utan vad skulle jag kunna heta sen när jag byter namn? Lite svårt att förklara hur jag menar, haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 06:02
Alltså jag heter Päivi, men tänker byta namn. Tänkte på detta sättet få lite nya idéer kring vilka namn som ev. skulle passa mig, och vad folk som inte känner mig säger om de namnen som jag själv funderat på, nämligen Asta o Noomi.
Har fått massor av roliga förslag, och ska definitivt tänka på detta lite till innan jag bestämmer mig

Tack alla!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:49
Jag har bestämt mig!! Var ett namn här i tråden som fastnade. Inget av mina förslag kändes rätt i slutändan.
Jag kommer in o berättar vilket det blev, sen när allt är klart med namnbyte!!
TACK alla!!!!