• wonderchild

Jag ska byta förnamn - vad ser jag ut att heta?

Jag har ett VÄLDIGT tråkigt finskt förnamn eftersom jag är född o uppvuxen i Finland, hela släkten är finsk osv. Jag har alltid ogillat mitt namn, och har nu bestämt mig för att byta mitt namn.
    Har under flera år (runt 10-15 år) funderat kring två namn: NOOMI och ASTA. Varför? Jo för jag tycker båda är fina.

Men vad ser jag ut att heta enligt er? Tänkte att man kan få lite nya idéer på detta sättet! Eller om ni tycker att jag kan heta Noomi eller Asta...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-29 14:31
    Skall förtydliga mig lite..
    Jag menar alltså inte vad jag ser ut att heta NU, utan vad skulle jag kunna heta sen när jag byter namn? Lite svårt att förklara hur jag menar, haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 06:02
    Alltså jag heter Päivi, men tänker byta namn. Tänkte på detta sättet få lite nya idéer kring vilka namn som ev. skulle passa mig, och vad folk som inte känner mig säger om de namnen som jag själv funderat på, nämligen Asta o Noomi.

Har fått massor av roliga förslag, och ska definitivt tänka på detta lite till innan jag bestämmer mig

Tack alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:49
    Jag har bestämt mig!! Var ett namn här i tråden som fastnade. Inget av mina förslag kändes rätt i slutändan.

Jag kommer in o berättar vilket det blev, sen när allt är klart med namnbyte!!

TACK alla!!!!
  • Svar på tråden Jag ska byta förnamn - vad ser jag ut att heta?
  • wonderchild

Jag har bestämt mig!! Var ett namn här i tråden som fastnade. Inget av mina förslag kändes rätt i slutändan.

TACK alla!!!!

• Förväntansfull0406
    wonderchild skrev 2011-04-29 09:48:55 följande:

TACK alla!!!!
    Spännande
  • RainMan1x7x

Skäggiga-damen Åsa-Nisse Päivi? RainMan

Novus Ordo Seclorum
  • Tom Araya

Noomi är fint och skulle passa dig men känns lite typiskt finskt det också.
    Asta tycker jag är ett oerhört fult kärringnamn men det kanske har kommit på modet igen.

Jag skulle kunna komma på en massa passande namn som Embla och Fanny.
    Jag tycker dock att du ska finna ditt namn själv.
    Leta fram något lagom mystiskt ur fornnordisk mytologi eller ur nordiska äventyrs-/sagoberättelser.Solig

• RainMan1x7x

Jaså, Vi är serriösa här? Isåfall Nina.

Novus Ordo Seclorum
  • wonderchild

Nu är det officiellt, mitt "nya" namn är Mirjami Jag gjorde som vissa av er här föreslog, tog mitt andranamn som förnamn och lade till ett namn som ett nytt andranamn. Päivi heter jag inte alls längre Mirjami Markuntytär, Markuntytär betyder Markkusdotter då min pappa heter Markku... Jag tycker detta är kanonfint Är så nöjd!

• BlommyNess12

Coolt namn :) Tycker du såg ut som en Amanda annars :) Men Mirjami är vackert och passar jättebra också!

• Mrs Ella

Grattis! Fint namn som passar dig jättebra.

• Freja87

Jättefint!! Härligt att du ändå valde ett finskt namn, det är verkligen vackert!

Svar på tråden Jag ska byta förnamn - vad ser jag ut att heta?