Inlägg från: Anonym (Villa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Villa)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Det heter inte blöja, det heter inkontinensskydd. Skriver du blöja så lockar du till dig folk som tänder på sånt, och jag tror inte riktigt det är syftet med din tråd!

Om du behöver inkontinenshjälpmedel så kan du få det (nästan) gratis utskrivet av din distriktsköterska - smidigare än att sno från jobbet Det kan också ligga något medicinskt bakom. Ring VC och boka tid.

• Anonym (Villa)
    Anonym (Sängvätare) skrev 2011-02-07 21:04:27 följande:
    Här kan du och ni som vill köpa Hjälpmedel köpa dem:
    www.familjeapoteket.se/sortiment/inkontinens

( Kan till er som gnäller även säga att min inkontinensläkare även skriver ut Libero nr 5 till min dotter bara för att vara snäll och har gjort det till båda mina barn. )
    Hur gammal är din dotter? Har för mig att barn kan få blöjor utskrivna från 4-års ålder, fast jag vet inte var jag har hört/sett just den åldern/siffran nånstans.

Min kommentar till TS handlade mer om att jag tror att det finns en risk att locka till sig "fel folk" om ts skriver blöja. Det finns tyvärr är en hel del knäppgökar som smyger omkring på forum som FL - tror inte ts vill ha dem i sin tråd.
  • Anonym (Villa)
    Anonym (Kissi) skrev 2011-02-12 14:18:36 följande:
    Det är okej att hjälpa andra, men själv kan jag inte prata om det med någon känns det som.
    Du har ju tagit ett första steg genom att skriva den här tråden på FL

Urinläckage är nog vanligare än man kan tro. Sök hjälp, det är inte hållbart i längden att sno blöjor från jobbet.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?