• Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym (Kissi)
    dogcatbird skrev 2011-01-29 18:37:07 följande:
    Lite ofräscht att prova byxor efter dig, kan jag tycka.
    Jag säger inte att jag kissar i blöjan, bara har dem "ifall" det blir kris.
  • Anonym (tiss)

Är väl jättebra att du hittat något som funkar. bättre med blöja än kiss i byxan, helt klart. jag tror inte att det är så ovanligt som man kan tro, många lider ju av urinläckage.

själv har jag liten blåsa jag med, men har hittat toa i tid hittills. 

• Anonym (Kissi)
    Anonym (tiss) skrev 2011-01-29 18:38:51 följande:
    Är väl jättebra att du hittat något som funkar. bättre med blöja än kiss i byxan, helt klart. jag tror inte att det är så ovanligt som man kan tro, många lider ju av urinläckage.

själv har jag liten blåsa jag med, men har hittat toa i tid hittills. 
    Nä kiss i byxan är de jobbigaste... Hellre kiss i blöja då.
  • Anonym (Villa)

Det heter inte blöja, det heter inkontinensskydd. Skriver du blöja så lockar du till dig folk som tänder på sånt, och jag tror inte riktigt det är syftet med din tråd!

Om du behöver inkontinenshjälpmedel så kan du få det (nästan) gratis utskrivet av din distriktsköterska - smidigare än att sno från jobbet Det kan också ligga något medicinskt bakom. Ring VC och boka tid.

• Jesper f

Det är väll defenitivt fräschare att TS har blöja på sig så att urinen INTE hamnar i dom byxor andra ska prova, än tvärtom? Blöjan har man innanför sina underkläder, inte utanpå. Så faktumvis är TS renligare än annan generell människa. Och hur vet du att det inte är en smuts-olle/fia, som inte bytt sina underkläder sen hösten 74, var den som provade byxorna precis innan dig?

TS, jag tror inte generellt att det absolut måste ha med blåsans storlek att göra, men det låter som att din muskulatur runt blåsan inte riktigt är i fas. Du kanske borde söka för det, för att få det kollat i vart fall?

• Anonym (Sara)

Har du kollat upp ditt problem hos läkare? Om inte så ska du abslut göra det!

• Mrs Ella

Seriöst?
    Har du andra skäl än ev kissnödighet?

• idiblon yes

Det hade jag verkligen kunnat tänka mig använda, faktum är att jag fantiserar om det ibland. Dock inte av de skäl vissa skulle vilja tro, utan för att jag verkligen är handikappad av min blåsas (in)kapacitet...

FL är guld.
  • Anonym (Kissi)
    Anonym (Villa) skrev 2011-01-29 18:40:50 följande:
    Det heter inte blöja, det heter inkontinensskydd. Skriver du blöja så lockar du till dig folk som tänder på sånt, och jag tror inte riktigt det är syftet med din tråd!

Om du behöver inkontinenshjälpmedel så kan du få det (nästan) gratis utskrivet av din distriktsköterska - smidigare än att sno från jobbet Det kan också ligga något medicinskt bakom. Ring VC och boka tid.
    På mitt jobb säger vi blöjor om blöjor men jag vet ju såklart att du har rätt.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?