Inlägg från: Anonym (Sängvätare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sängvätare)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Anonym (Villa) skrev 2011-01-29 18:40:50 följande:
    Det heter inte blöja, det heter inkontinensskydd. Skriver du blöja så lockar du till dig folk som tänder på sånt, och jag tror inte riktigt det är syftet med din tråd!

Om du behöver inkontinenshjälpmedel så kan du få det (nästan) gratis utskrivet av din distriktsköterska - smidigare än att sno från jobbet Det kan också ligga något medicinskt bakom. Ring VC och boka tid.
    Hej jag är sängvätare och kissar i sängen nästan varje natt och har blöja på dagen med i fall jag inte hinner till toa,

Och jag och min inkontinensläkare samt distriktsköterska säger BLÖJA inte Inkontinens skydd.
    Inkontinensskydd hetter det bara i fack språk.
    Men bland oss som måsta ha det så heter det blöja och inget annat då det inte är nått annat.
    Kan även säga till de som vill veta det att Tena Pants samt Libero up & Go är gjorda i samma fabrik och av samma material bara att Tena är större och hel vit.
    SCA heter fabriken på båda.
    Och den som inte testat en blöja inna tycker jag personligen att den ska testa innnan den ytrar sig.
    Dagens moderna blöjor (Inkontinens skydd) Märker man knappt att det blir blöta.
  • Anonym (Sängvätare)

Här kan du och ni som vill köpa Hjälpmedel köpa dem:
    http://www.familjeapoteket.se/sortiment/inkontinens

( Kan till er som gnäller även säga att min inkontinensläkare även skriver ut Libero nr 5 till min dotter bara för att vara snäll och har gjort det till båda mina barn. )

• Anonym (Sängvätare)

Min dotter är 2år snart,

• Anonym (Sängvätare)

Kom ut från duchen för ca 1 timme sen efter en blöt natt.
    Och satte på mig en ren torr blöja då jag har röda veckan och ska på stort möte är så det är ett stort plus även där.
    Ha en fin dag på er alla.

Synd att de inte säljer Vuxen blöjor på ex Ica eller Coop eller Apoteket. finnes ju så många som vill ha det.

• Anonym (Sängvätare)

Hat nu gått 1 vecka med libero på dagen och tena pants super på natten.

• Anonym (Sängvätare)

Kom på nyss att det är ju super att ha blöja på sig på krogen så slipper man sitta på de där snuskiga ofentliga toaletterna som nå ev parat sig på o man vet ju inte vilka sjukdomar och bakterier som finnes där.
    Nä bli på men en Tena Panst super i kväll när jag går till pubben.Förvånad

• Anonym (Sängvätare)

Hej jag har legat på akademiska 1 en vecka nu och där hade jag blöja dygnet runt.
    Tena pants på dagen och Slip maxi på natten.
    Och när jag åkte hem så hade jag en Pants på mig riktigt tryggt och skönt att ha toaletten med sig o blir man kissnödig då är det bara kissa där man är.

Nog värdens bästa uppfining.

• Anonym (Sängvätare)
    Maddisen80 skrev 2011-05-13 15:30:06 följande:
    Hej varför har du legat inne för ? är de pågrund av urinläckaget +
    Hej ja det är pg urin läckage.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?