Inlägg från: Anonym (tänker också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tänker också)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Alla som läcker urin söker väl hjälp tror jag iallafall, när jag själv sökte blev jag erbjuden skydd/blöja eller kalla det vad ni vill att använda under utredningstiden vilket jag också gör idag.
    Behandlingen jag genomgått har delvis hjälpt mej men inkontinensen eller trängningarna som jag lider av har inte upphört helt, väljer att fortsätta använda skydden och visst det känns inte så kul men dom hjälper mej ju faktiskt i många situationer som annars skulle ha varit ren katastrof skall jag behöva gå omkring och känna mej konstig eller skämmas för det då?

• Anonym (tänker också)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2011-02-12 11:17:35 följande:
    Det verkar ju inte så eftersom TS har problem men inte vågar söka hjälp utan stjäl skydd på sin arbetsplats.
    Håller med (Villa), kan vara jättepinsamt att prata om. Det är bra att TS tar upp tråden här och TS inser säkert att
    det ända rätta är att söka hjälp, men snälla TS är det verkligen nödvändigt att kalla sej själv för Kissi ?
  • Anonym (tänker också)

Apoteket näthandel säljer blöjor/inkontinensskydd, men marknaden är nog inte tillräckligt stor för butikskedjorna
    här i Sverige får ju den som har behov sina blöjor förskrivna på recept.

• Anonym (tänker också)
    Scarlett skrev 2011-02-16 23:55:57 följande:
    Jag kan seriöst tycka att det är skönt att ha ett skydd ibland om jag är ute, typ ska gå på stan i flera timmar. Har världens minsta blåsa och har kissat på mig många gånger. Då är det mycket bättre med blöja.
    Kan faktiskt hålla med dej skönt vet jag inte riktigt men tryggt kanske, föredrar faktiskt att ta på blöja än att riskera att kissa på mej på stan.
  • Anonym (tänker också)

Du får väl gå till någon nanny och se om du kan bli bytt på där

• Anonym (tänker också)

Haha, finns en poäng i det du säger.

• Anonym (tänker också)

Får väl hoppas att stölderna på arbetsplatser där det finns vuxenblöjor inte är så omfattande.

• Anonym (tänker också)
    Anonym (USK) skrev 2011-11-16 16:46:54 följande:
    Det tror jag att dom är. Hos oss är det en massa svinn. Mest på småskydd. Mina kollegor har väl inte råd att köpa bindor.
    Konstigt, jag trodde att den som har behov av inkontinensskydd får det utskrivet gratis.
    Jag menar att den som stjäl på jobbet tar ju en ganska stor risk vad skulle exvis hända om någon blir påkommen.
  • Anonym (tänker också)
    Anonym (USK) skrev 2011-11-23 14:37:53 följande:
    Den som behöver blöja ska naturligtvis ha det.
    Håller med där USK:a
    Men när man läser Anonym sängvätares innlägg kan man ju nästan undra om behovet är medicinskt eller någonting annat?
  • Anonym (tänker också)

Kanske det, en sak är dock säker med den blöjan kan man åtmintone känna sej säker för ev läckage.

• Anonym (tänker också)
    Anonym (Big baby) skrev 2012-08-10 11:58:50 följande:
    Någon mer vuxen som använder blöja
    .Finns säkert massor som gör det, själv gör jag det pga min överaktiva blåsa
  • Anonym (tänker också)
    Anonym (Camilla) skrev 2013-02-24 15:37:44 följande:
    Naturligtvis är det ok att ha inkontinensskydd om man behöver det. Vad är det för fråga egentligen? Har Tena Lady själv för att jag behöver det och jag brukar klara mig långt med dom. Men det är urruttet att sno på jobbet! Hur ofta är det som du inte hinner hitta en toa så att det kommer i skyddet? Har det hänt dig utan skydd också?  

Förstår egentligen inte frågan ang blöja på vuxen, vadå okej? För den som inte riktigt kan kontrollera sin blåsa finns väl inget val om man inte vill kissa ned sej förståss. Lider själv av läckage och har aldrig frågat någon om det skulle vara okej att jag har blöja, finns ju liksom inget annat att välja på som jag ser det visst det kan kännas rätt jobbigt ibland eftersom den sociala acceptansen inte tillåter en i övrigt frisk vuxen att bära blöja. Själv är jag faktiskt hur konstigt det än låter tillfreds med mitt beslut att bära blöja för det gerk mej ändå möjlighet att leva mitt liv så normalt som möjligt trots mitt handikapp för tro mej att inte kunna hålla tätt är faktiskt ett handikapp både fysikt och socialt.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?