Inlägg från: Anonym (Kissi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kissi)

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har börjat gå med blöja igen.

Jag är så trött på att aldrig hitta en toa i tid när jag är ute på stan. Så nu har jag börjat ha blöja på mig. Jättesköna blöjor från Tena ("lånar" från jobbet) och plötsligt går shoppingen som en dans. Men så skäms jag och tänker att alla andra mpste ha större blåsor än jag.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?
  • Anonym (Kissi)
    dogcatbird skrev 2011-01-29 18:37:07 följande:
    Lite ofräscht att prova byxor efter dig, kan jag tycka.
    Jag säger inte att jag kissar i blöjan, bara har dem "ifall" det blir kris.
  • Anonym (Kissi)
    Anonym (tiss) skrev 2011-01-29 18:38:51 följande:
    Är väl jättebra att du hittat något som funkar. bättre med blöja än kiss i byxan, helt klart. jag tror inte att det är så ovanligt som man kan tro, många lider ju av urinläckage.

själv har jag liten blåsa jag med, men har hittat toa i tid hittills. 
    Nä kiss i byxan är de jobbigaste... Hellre kiss i blöja då.
  • Anonym (Kissi)
    Anonym (Villa) skrev 2011-01-29 18:40:50 följande:
    Det heter inte blöja, det heter inkontinensskydd. Skriver du blöja så lockar du till dig folk som tänder på sånt, och jag tror inte riktigt det är syftet med din tråd!

Om du behöver inkontinenshjälpmedel så kan du få det (nästan) gratis utskrivet av din distriktsköterska - smidigare än att sno från jobbet Det kan också ligga något medicinskt bakom. Ring VC och boka tid.
    På mitt jobb säger vi blöjor om blöjor men jag vet ju såklart att du har rätt.
  • Anonym (Kissi)
    Mrs Ella skrev 2011-01-29 18:41:24 följande:
    Seriöst?
    Har du andra skäl än ev kissnödighet?
    Inga andra vad jag vet i ala fall.
  • Anonym (Kissi)
    idiblon yes skrev 2011-01-29 18:43:34 följande:
    Det hade jag verkligen kunnat tänka mig använda, faktum är att jag fantiserar om det ibland. Dock inte av de skäl vissa skulle vilja tro, utan för att jag verkligen är handikappad av min blåsas (in)kapacitet...
    Då är vi två om det...
  • Anonym (Kissi)
    Anonym skrev 2011-01-29 18:47:47 följande:
    Måste man så måste man. Själv behöver jag numera trosskydd för att det skvätter till om jag hostar eller nyser
    Det har jag haft jättelänge... Men det funkar inte om det "rinner över".
  • Anonym (Kissi)
    Frontline skrev 2011-01-29 18:50:42 följande:
    Tycker det är mer ofräscht att TS bara "lånar" dom på jobbet, synd om den som kommer efter och får den begagnade blöjan...
    *S* Jag har inte lämnat tillbaka en blöja, hittills. Även om den varit obegagnad. Känns väl svårt att skriva "stjäla" bara.
  • Anonym (Kissi)
    Zaria skrev 2011-01-29 20:33:21 följande:
    Att ha såna problem som du TS är inget ovanligt, men varför inte köpa egna inkontinenskydd istället för att knycka på jobbet?

Bla tena tror jag skall ha, sök på google så kommer du säkerligen att hitta något.
    Men hur mycket pengar skall man då tjäna som uska för att föredra att gå till apoteket. På jobbet är det ju gratis. Och garanterat ingen bryr sig.
  • Anonym (Kissi)

Tror knappast jag får sparken för att ett blöjpaket försvinner någon gång då och då. Kan inte märkas med de lager vi har. Och det är inte bara att köpa, stora blöjor säljs inte offentligt.

Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?