• Anonym

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

Jag har också problem med inkontinens, men jag har inte blöja på mig utan TENA ladys bindor.

• Anonym
    Anonym (Kissi) skrev 2011-02-09 11:55:32 följande:
    Jag kan tycka att det är viktigt om man säger blöja eller binda. Mer vuxet med binda. Men en blöja r ju en blöja.
    Ok jag förstår, men du säger ju själv blöja i din trådstart? men binda/skydd/blöja strunt samma vi lämnar det och fokuserar på vården och våra problem istället.
  • Anonym
    Maddisen80 skrev 2011-02-09 10:42:46 följande:
    Hej jo jag ska trycka på kvinnokliniken sen ,men tänkte vänta en vecka till då har de gått 2 veckor tills dem har fått remiss.
    Bra Maddisen! hoppas att du blir hjälpt kämpa på å lycka tillGlad
  • Anonym

Nu får andra såklart tycka som de vill, men jag tycker inte att det är "normalt" att ha blöja som vuxen om man inte behöver det. Då har man en annan problematik, att man typ inte vill bli vuxen eller så...

• Anonym
    Insatt skrev 2011-02-09 17:55:35 följande:
    Jag skulle inte använda blöja om jag inte hade inkontinensproblem. Att kissa i en blöja av bekvämlighetsskäl är inte särkskilt bra för då kanske man vänjer sig av med att hålla urinen.
    Håller fullständigt med dej i det du skriver, nu tror inte jag att TS använder blöja av bekvämlighetsskäl har man problem med urinträngningar och inte hittar en toalett i tid kissar man faktiskt på sej och då är det ju såklart praktiskt med en blöja. Vi här i tråden som  är inkontinenta vill absolut inte ha med några blöjisar för dem finns säkerligen andra forum.
  • Anonym
    Lady Sylvanas skrev 2011-02-11 09:39:48 följande:
    Men du vill helst att det ska vara blöjor du använder?
    Hon har ju blöjor redan
  • Anonym

Tycker inte det är något fel. Använder själv blöja ibland.

• Anonym

Själv får jag värsta skamkänslan av att tänka på att ha en blöja.

• Anonym
    Anonym (abdl86) skrev 2011-02-25 19:50:11 följande:
    Varför då?
    För att man ska kunna hålla tätt som vuxen. Normalt sett.
  • Anonym
    Anonym (sök hjälp) skrev 2011-02-26 07:34:18 följande:
    Jo det är ju önskvärt, men tyvärr inte ett så ovanligt problem för kvinnor efter några graviditeter.  
    Och för det måste man välja blöjja?
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?