• Anonym

Ok att ha blöja på sig som vuxen?

ja nog kan jaghålla tätt tills jag hittar en toalett iaf o jag har ändå fött barn. gör du inte knipövningar?

nä, om man inte har en medicinsk orsak till att behöva använda blöja vid vuxen ålder så tycker jag man ska undvika det. ren principsak.

• Anonym
    Anonym (chef i vården) skrev 2011-02-27 10:51:02 följande:
    du skäms för att söka hjälp men du skäms inte för att stjäla
    intressant logik

inkontinensskydd är dyrt men att du tycker det är ok att ta de från jobbet och att budgeten ansträngs som i slutändan kan leda till att man får dra in på något som behövs för att du ska kunna ha det är rätt skrämmande, borde du jobba i vården överhuvudtaget med den inställningen?
    Det blir väl samma kostnad eftersom man får blöjor gratis av dsk.
  • Anonym
    Anonym (chef i vården) skrev 2011-02-27 11:47:05 följande:
    nej de är de inte, boendet är kommun och får sin budget de ska klara sig på, går de på minus så får de garanterat göra åtgärdsplaner för att komma i balans vilket ofta brukar innebära att 0 vika vid sjukdom och semester vissa timmar

dsk som ger ut inkontinensskydd tillhör landsting/primärvård och de har sin budget
    Okej jag förstår vad du menar. Men för statskassan blir det samma...
  • Anonym
    Anonym (chef i vården) skrev 2011-02-27 11:54:07 följande:
    ja för statskassan är de visserligen desamma men vi kan knappast hävda de när vi sitter i budgetmöte med våra chefer och ekonomer utan vi ska gå i balans

så det är TS boende som får ta kostnaden och de kan i slutändan göra att de får skära ner på annat
    är de rätt? bara för att de i statskassan är desamma
    Jag tycker inte heller att man ska stjäla på jobbet. Jag bara undrade. Pinsamt att åka dit för att man snattar vuxenblöjor skulle det också vara...
  • Anonym
    Tygtiiger skrev 2011-02-27 12:45:03 följande:
    Istället för att snatta blöjor på jobbet så ska du ringa din vårdcentral och höra om de har någon uroterapeut, alltså en vidareutbildad sjuksköterska som kan det här med kiss. Då kan du både få rabatterade trosskydd OCH träningsprogram så du förhoppningsvis slipper blöjorna. För träna måste du, annars blir det värre!
    Du verkar veta vad du pratar om...
  • Anonym

Vad säger du om du blir påkommen? Skulle bara pröva lite? Eller?

• Anonym
    Anonym (Hur tänker du?) skrev 2011-02-28 11:34:05 följande:
    Jag tycker,
    1. Att TS ska söka läkarvård. Detta är inte normalt.
    2. Att TS ska sluta stjäla blöjor/inkontinensskydd/whatever för mina SKATTEPENGAR.
    Hon kanske e fattig.
  • Anonym
    Anonym (sök hjälp) skrev 2011-03-04 15:37:21 följande:
    Och om man är fattig är det OK att stjäla eller?
    Mer ok än om man redan är rik i alla fall.
  • Anonym

Jag håller med om vad de andra skriver om att ts du lär söka hjälp för ditt urinläkage. Det är inte ok att stjäla från arbetet gång på gång. Jag är också uska och har aldrig tagit något från jobbet. Jag menar det är inte fel om dom på verksamheten vet om det och låter dig ta ett par stycken tills du har fått hjälp. Vet många som har fått ta hem vissa hjälpmedel till sin ex cancer sjuka mamma osv. Men då har vi andra vetat om det och man är inte mer än medmänsklig.
    Det blir ju bara mer pinsamt när dom väl kommer på dig (och det märks ganska tydligt om det försvinner större mängder bjöjor mm) med att stjäla. Det finns alltid någon som kan se och så hamnar detta hos din chef.
    Så varför inte be om hjälp hos en urolog? Det borde väl du förstå ts som är uska att dom är vana med urinläkage och det är inget att skämmas för. Man kan alltid få hjälp på olika håll med betalningen och ofta är hjälpmedel gratis när man kommer upp i högkostnaden.
    Om du har mod att stjäla, så har du mod att söka hjälp. Varför inte ringa och boka en tid, när det kan förändra hela ditt liv till det bättre?

Lycka till

• Anonym

Men snälla att ni ens orkar bry er om hon "lånar" "stjäl" från jobbet.

Till er som inte jobbar inom sjukvården utan kanske på ett kontor, hur många pennor, post-it lappar etc har inte ni snott! Det är stöld det oxå men i liten mängd märks det inte och ingen får sparken.

Hoppas du iaf sökt hjälp för inkontinens problemet, det har jag och ska till en sjukgymnast imorgon sen får vi se vart vi tar vägen därifrån.

• Anonym

Fungerar det inte med knipet och det inte är det som är problemet så boka en tid hos uroterapeuten. De kan bedömma vad som är tokigt. Ibland hamnar sakerna där inne lite på "sniskan" och då hjälper inte knipa.

Boka en tid och få det överstökat.

• Anonym

Nej, det är inte normalt att "vilja" dv frivilligt, ha blöja på sig som vuxen. Nonsens. Antingen driver du med oss, eller så har du nån form av läggning, sök hjälp.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-10 17:27:19 följande:
    Nej, det är inte normalt att "vilja" dv frivilligt, ha blöja på sig som vuxen. Nonsens. Antingen driver du med oss, eller så har du nån form av läggning, sök hjälp.
    Lika normalt som någon annan "läggning" som bondage eller dominans.
  • Anonym
    Anonym (Kissi) skrev 2011-01-30 16:17:42 följande:
    Tror knappast jag får sparken för att ett blöjpaket försvinner någon gång då och då. Kan inte märkas med de lager vi har. Och det är inte bara att köpa, stora blöjor säljs inte offentligt.
    Stöld är ett mycket bra skäl till att arbetsgivaren säger upp en person.
  • Anonym

Gud va ni nojar er för att hon stjäl de e "bara" blöja inte gul som om dom skulle märka att nån blöja e borta men dom skulle nog märka om guld e borta så sluta noja er för de ..Minns människor som stjäl värre saker än de lila Jag säger inte de e okej de e FEL men ni nojar er som om de vore guld eller pengar 

• Anonym

Nej, så klart det inte är. Speciellt i ditt fall, handlar ju om lathet. Tänk på att även tvååringar kan gå på pottan, även hundar och katter blir rumsrena, du har ju typ idiotförklarat och sänkt din egna integritet. Låter ju helt sjukt. Om det är nåt med blåsan, att den är stressad och du blir kissnödig ofta finns det mediciner mot det. Men du väljer alltså att kränka dig själv genom att kissa och bajsa (?) i blöjja, helt fritt ute bland folk. Det luktar nog inte rosor om dig precis, skulle nog få kväljningar att behöva sitta brevid dig på bussen. Men, antagligen är detta nog endast påhitt, ett försök att vara lustig och provocerande. Tom dom som har diaperfetish håller ju endast på med sånt bakom stängda dörrar....så nja...whatever. Å andra sidan, det du sysslar med är ju knappast olagligt, så du gör ju som du vill. Om det nu ens är sant, så har du nog noll självrespekt. Hoppas du aldrig skaffar barn, dom kommer ju bli utvecklingsstörda med en nedbromsade förälder, som går bakåt istället för gör framsteg. Tycker du borde skämmas, pinsamt, totalt oaccepterat och väldigt mentalt sjukt. Varför inte vänta tills du blir riktigt gammal, handikappad och måste ha blöjja? Kanske inte så kul när det är på riktigt. Blääää. :(

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-10 19:41:03 följande:
    Nej, så klart det inte är. Speciellt i ditt fall, handlar ju om lathet. Tänk på att även tvååringar kan gå på pottan, även hundar och katter blir rumsrena, du har ju typ idiotförklarat och sänkt din egna integritet. Låter ju helt sjukt. Om det är nåt med blåsan, att den är stressad och du blir kissnödig ofta finns det mediciner mot det. Men du väljer alltså att kränka dig själv genom att kissa och bajsa (?) i blöjja, helt fritt ute bland folk. Det luktar nog inte rosor om dig precis, skulle nog få kväljningar att behöva sitta brevid dig på bussen. Men, antagligen är detta nog endast påhitt, ett försök att vara lustig och provocerande. Tom dom som har diaperfetish håller ju endast på med sånt bakom stängda dörrar....så nja...whatever. Å andra sidan, det du sysslar med är ju knappast olagligt, så du gör ju som du vill. Om det nu ens är sant, så har du nog noll självrespekt. Hoppas du aldrig skaffar barn, dom kommer ju bli utvecklingsstörda med en nedbromsade förälder, som går bakåt istället för gör framsteg. Tycker du borde skämmas, pinsamt, totalt oaccepterat och väldigt mentalt sjukt. Varför inte vänta tills du blir riktigt gammal, handikappad och måste ha blöjja? Kanske inte så kul när det är på riktigt. Blääää. :(

Låt henne göra som hon vill, finns så mycket svartsjuka här i världen -_-
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-10 20:27:52 följande:
    Låt henne göra som hon vill, finns så mycket svartsjuka här i världen -_-

Varför ett sånt ointelligent inlägg? Om du inte är helt dyslexisk, så står det ju även i inlägget att DU GÖR JU SOM DU VILL! Är du blind? Däremot svarade jag på TS fråga "är det ok att ha blöja som vuxen" Har du problem med det eller? Kom med som har nån mening nästa gång, istället för att "försvara" stackars TS, som av ren lathet går med blöja för att hon är lat ( inte ens sant, men, men...)
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-10 22:16:36 följande:

Varför ett sånt ointelligent inlägg? Om du inte är helt dyslexisk, så står det ju även i inlägget att DU GÖR JU SOM DU VILL! Är du blind? Däremot svarade jag på TS fråga "är det ok att ha blöja som vuxen" Har du problem med det eller? Kom med som har nån mening nästa gång, istället för att "försvara" stackars TS, som av ren lathet går med blöja för att hon är lat ( inte ens sant, men, men...)

Försvarar ingen tycker att du beter dig dumt åt bara. japp jag har dyslexi men det har föga med saken att göra. Sluta trycka ner folk för att dom inte tycker som du gör. Citat: du har ju typ idiotförklarat och sänkt din egna integritet Vem är du att säga så lixom?
  • Anonym
    Asperger1998 skrev 2013-02-26 04:27:30 följande:

Mycket starkt sagt Guld i mun Jag håller med dig till 100 procent Katt Det är inte som är det okeej för mig att ha blöja?
    Jag har blöja, {#emotions_dlg.flower} Och oavsätt vad folk tycker om mig för det så underlättar det mitt liv något så enormt Tyst
    Sen finns det alltid folk som retas men dom är inte kompisar Gråter Man måste inte lyssna på dom Skrikandes Nu är jag inte vuxen men jag får svara endå väl ? Solig Jag behöver inte säga min ålder den står i mitt namn. Men mig få ha en åsikt också Obestämd Och jag tycker att om man behöver blöja/inkontinenskydd så får man ha det. Det är inte pinsamt att ha något varmt och tjockt mellan sina ben Rynkar på näsan Jag tror det är att folk ser negativt på blöja, bara bebisar. Men jag blev mycket inspererad av din text och tack Cool Själv skäms jag inte för min hinder men många lider Gråter Och det är för det finns person som är elaka personer. som i skolan så kan dom retas för saker Demon All är olika och man måste va snäll mot alla och acceptera alla för hur dom är Nalle Kan inte sova för är magsjuk Gråtermamma skulle endå döda mig om jag satt och skrev nu Förvånad förlåt att jag stavar dåligt. kram godnatt och skäms inte för era skydd Oskyldig jag skäms bara om jag träffar en söt tjej som igår Skäms men jag sa det till henne och hon sa jag bryr mig inte om sånt vi kan va vänner ändå.
    Vad är det med dig och smyliesar ? Du verkar lite jaa knäpp, kanske därför du heter Asperger här.
Svar på tråden Ok att ha blöja på sig som vuxen?