• Emmastoffe

Behöver man bärsele?

Vi har funderat på att köpa en bärsele. Men sen slog det oss; vad ska vi ha den till? Behöver vi den? Vad tycker ni? När använder ni era bärselar istället för vagn?

• Svar på tråden Behöver man bärsele?
  • Anna4

Jag väntar fyran och har aldrig använt bärsele.

• Diablo

Vi köpte en Babybjörn och jag trivdes inte med den. Vi har använt vagn. Men nu så har jag faktikst sytt en bärsjal och den verkar bättre för ryggen. Men det är väl beroende på vad man hittar på, ibland är det ju knökigt med vagn.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Madski

Behöver och behöver ;) Vi hade en och det var vår räddning när vår lilla skrutt fick magknip vid 3veckors ålder.. Sen var den grym när man inte orkade ta med vagnen, tex, glömde mjölken handling, mycket folk på Ica, etc, sen så tyckte Alva om att sitta i den istället för att ligga i vagnen. Mitt tips är ja, köp bärsele, men iaf en ergonomisk så att ryggen inte tar onödig stryk ;) Lycka till med nytillskottet! kram

• Virriga V

När bebisen inte vill ligga i vagn är det perfekt. Fast man kan ju kolla marknaden och sen handla om man får en bebis som vill vara nära

• Heleon

Vi har en som vi har använt en enda gång i en kvart. Min son var två veckor gammal och täppt i näsan, behövde ha honom upprätt, det funnkade. Men det var enda gången. Som sagt, om de har kolik och man måste gå o bära på dem kan det nog vara skönt.

• ahlcec

Med första bebisen använde jag den typ en, två gånger, och sjalen typ tre, fyra gånger.
    Med andra bebisen använde jag selen exakt varenda dag. Hon var en närhetsbebis av sällan skådat slag, hade jag inte haft selen hade jag haft en högerbicep som varit i klass med Gregg Valentinos.
    Men vänta med att köpa, ni märker om ni tycker ni behöver en.

• miyouuss

Ibland Speciellt på sommaren kan det vara skönt att ha det om man bara ska gå en kort bit och inte orkar släpa med barnvagnen. Om barnet inte är så tungt så blir det inte så jobbigt för axlarna!
    Det bästa är ju då när de är lite mer nyfödda. Jag har bara använt den när min dotter var nyfödd, det var i augusti så det var fortfarande lite varmt då, och jag gick bara korta sträckor,
    på vintern är det lite riskabelt att gå ute med den, då det är halt och risk för att halka, men inomhus funkar det ju bra, men då skulle jag rekomendera bärsjal istellet:)

• cicci85

Jag tycker bäst om bärsjal i början och bärsele när barnet är större. Tycker att sele/sjal är mycket viktigare än vagn åtminstone första halvåret, sen kan det va skönt att ha vagn ibland.
    men en babybjörn bärsele eller liknande klarar man sig utan, köp en ergonomisk sele istället, tex manduca, beco,ergo.

• milla   1982

behöver o behöver...

Men sjal är mycket skönare än bärsele! O det är väldigt skönt att kunna ha bebisen nära samtidigt som man gör något annat, både för bebis o mamma =) 

Felix - 20080618 ~ * camilla.ahnell.se *~ Meya 20090930
  • sarsparis

Skulle aldrig klarat mig uan något att bära barnet i. Helt perfekt att ha händerna fria om barnet villl bli buret hela tiden. Dessutom gillar inte alla barn att ligga i vagnen hela tiden vilket kan bli väldigt jobbigt om man är iväg någonstans. Tycker inte att du ska köpa en sele innan barnet är fött om du är osäker. Köp när du behöver och köp för guds skull inte en babybjörn som knäcker axlarna på dig utan en riktig ergonomiskt sele eller sjal.

Svar på tråden Behöver man bärsele?