Inlägg från: linda 80 |Visa alla inlägg
  • linda 80

börjar bli nervös.... fler?

Jag har nu bara en vecka kvar till BF idag. Tidigare har jag inte alls känt mig nervös för förlossningen, utan har bara sett fram emot den. MEN nu helt plötsligt börjar jag känna mig jätte nervös. Vet inte riktigt varför, det är min adra graviditet och förra förlossningen gick jätte bra.

Finns det fler som börjar bli nervösa? Hur hanterar ni det?

Jag tänker precis som på samma sätt som inför förra gången, bara jag kommer in till sjukhuset så löser sig allt. Trots att jag har den inställningen börjar jag som sagt bli mer  och mer nervös...

• Svar på tråden börjar bli nervös.... fler?
  • linda 80

Min första förlossning startade med molande värk (typ mensvärk) och sedan 20 min senare kom de riktiga värkarna.

Känner mig oxå nervös över att inte veta hur det eller när det ska börja. plus att hur vet jag att det är dax att ringa barnvakten???? vill bara att det ska sätta fart nu så jag vet att det är på G, för då tror jag att jag lugnar ner mig....

kände du av innan att det var på G med din första? jag kände ingenting, det kom helt plötsligt...

• linda 80

har nu pratat med min mamma, det är hon som ska sonen. Hon sa att det är bara att ringa när jag känner av det första tecknet på att det är dags, sen får väl hon sitta här hemma och glo som hon sa.... men det löser sig.
    Ja, tänk om man inte hinner in till sjukhuset... det har jag oxå tänkt på, med sonen gick jag hemma med värkar från kl 06 på morgonen till ca 15 på em, då åkte vi in efter att jag hade fått en blödning och efter ytterligare 3 timmar och 20 min är han född... så jag tror att denna förlossning går fort...
    Min sambo sa det här om dagen att det värsta som kan hända är att vi inte hinner till sjukhuset... han klarar inte av att se blod... han svimmar.

• linda 80

kommer knappt ihåg hur det känns att ha mensvärk... hahaha! ännu mindre hur värkarna kändes.... Jag  kommer ihåg att jag var jätte nojjig över att inte veta hur värkarna skulle kännas, men när de väl kom så visste jag direkt att det var värkar. Men jag kan inte säga att jag kommer ihåg hur de kändes... 
    Tror  oxå att det är meningen att man ska glömma bort smärtan...

• linda 80
    Flinga11 skrev 2011-02-02 08:38:05 följande:
    Nu har det nog börjat så smått här faktiskt!! Lite halvonda sammandragningar i natt. Nu känns det som om det har avtagit lite, men magen är typ hård hela tiden. Precis som förra gången. Så nu är det väl bara att avvakta och se hur det utvecklar sig. Sambon är hemma från jobbet idag för säkerhets skull. Man vet ju inte, kanske det bara säger pang plötsligt. Och så är det väldigt skönt att få avlastning med pojken. 

Och nu kan jag säga att när det nu verkar ha börjat lite grann så känner jag mig faktiskt lugnare. Känner mig mer spänd nu på ett lite mer positivt sätt. Det blir säkert så för er oxå!! 
    Härligt!!! Solig Hoppas att det sätter igång på riktigt för er nu. Här är det som vanligt bara en massa sammandragningar, men de gör inte ont, bara att magen blir stenhård Rynkar på näsan. Jag tror att jag blir lugnare när jag väl känner att värkarna kommer igång.

Hoppas ni får hålla i er lilla bebis snart!!!!!
    Lycka till!!
  • linda 80

det är lugnt här med.... Rynkar på näsan det enda som händer är sammandragningar plus att jag får ont i ljumskarna ibland, mest på kvällarna, antingen när jag ska laga mat (hugger till liksom så jag måste huka mig ner), eller så kommer det när jag ligger i sängen och sträcker ut benen... konstigt, onget jag hade med sonen... men det är mycket som är annorlunda denna gång.

såg på förlossingskliniken på tv4 fakta igår och nu har min nervositet lagt sig lite igen och jag ser fram emot förlossningen... det pendlar från dag till dag...

• linda 80
    Mrs K skrev 2011-02-06 12:08:50 följande:
    Nu håller jag tummarna här. Lite spridda värkar i går kväll och i natt. Slemproppen gick i morse och det kommer värkar fortfarande. Inget regelbundet men något i alla fall...
    ÅH! härligt... hoppas att det kommer en liten bebbe snart... håller tummarna och Lycka till!!!!
  • linda 80

var hos BM igår, allt såg bra ut. fick en ny tid den 14:e och har inget hänt då ska vi få en tid för igångsättning...  jag hoppas verkligen att det kommer igång av sig själv... har hört mycket negativt om igångsättning... blev lite nervös för det nu... men som sagt det är en vecka kvar, och det kan komma igång av sig själv.. hoppas, hoppas, hoppas...

• linda 80
    Mrs K skrev 2011-02-08 18:18:51 följande:
    Jag var så lugn och fin och klarade värkarna bra. Så kom vi in och jag fick veta att jag var öppen 9-10 cm. PANIK!!
    Allt havererade och jag blev livrädd. Men så plötsligt var det dags att krysta och efter 2 krystvärkar var hon ute och jag tittade på henne som ettt fån och fattade knappt vad som hänt.
    Grattis till din lilla tös!
  • linda 80
    Limael skrev 2011-02-12 07:17:38 följande:
    den 9/2 kom våran lilla tjej till oss:)
    då kom vår lilla tös till oss oxå! Skrattande
    det var inget att vara nervös för, ringde barnvakten när jag hade haft värkar ca en timme, hon kom till oss ca halv sex och vi åkte in starx efter 19.
    19.40 skrevs vi in och 20.03 föddes vår dotter!!!! helt underbart!!!!
Svar på tråden börjar bli nervös.... fler?