Mrs K skrev 2011-01-31 15:43:03 följande:
Det är väl just det där att man aldrig kan veta innan hur lång tid det kommer att ta som gör att det blir lite jobbigt. Vi har också barnvakter som vi kan ringa i princip när som helst. Dotterns "extrafarfar" är pensionär så han kan oftast "göra sig ledig" om det skulle krisa. Det är ju skönt.
För mig tog det ganska lång tid förra gången så jag är inte så orolig för att inte hinna in. (Vattnet gick vid 05 på torsdagsmorgonen, åkte in vid 16-tiden på eftermiddagen och dottern är född tio i sju på fredagsmorgonen.)
Jag är mest glad över tanken på att det brukar gå lite fortare andra gången eftersom jag minns en otrolig utmattning på slutet.
Kommer ni ihåg hur det kändes att ha värkar?
Det gör jag knappt.
Tyckte inte att det var lika jobbigt att inte ha nån förhandsinfo förra gången.... nu är det värre och jag fattar inte varför.
Värkar ja... nä, jag minns inte riktigt. Får ju lite känslan vid sammandragningarna, men nä, jag kan inte säga att jag minns precis. Jag var rätt borta av lustgasen och det är jag tacksam för tror jag, hehe.... Det är nog inte meningen att man ska minnas det där.